Köpa GP batterier?

Inaktiv
Köpa GP batterier?

Skulle behöva en uppsättning batterier, och man ska väl kolla efter så högt mAh som möjligt va?
Har ingen lust att beställa på internet, så går det bra att åka ut till Siba/onoff/giganten och köpa eller har dom bara klenare variater där?

- Laddas ca 8h from tomt till fullt- står det på vissa, finns det inte batterier med laddare som går på typ 1h? =/

Är helt lost va det gäller ellära.
Bra tips på vilka som är prisvärda?
alla svar uppskattas.

nj
Medlem

Tiden det tar att ladda batterier beror väl lite på antalet batterier som laddas med. Köpte i början av 2005 ett GP PowerBank Rapid 2-set med fyra laddningsbara AA-batterier på 2100mAh, samt en laddare, för att använda till min digitalkamera och de fungerar riktigt bra.
Att ladda dem tar 3-5 timmar, om jag inte minns helt fel från när jag senast laddade alla fyra batterierna.
De är riktigt hållbara i sin laddning, hade tex kameran med mig på en liten resa här i helgen. Laddade dem natten mot fredag, tog runt 200 bilder från fredag morgon till söndag eftermiddag och både kikade på dem samt hade kameran påslagen rätt ofta och länge. Har ännu inte märkt av någon varning om att batterierna börjar bli dåliga.

Beställde iaf mitt paket från Webhallen, minns inte exakt vad jag betalade nu men jag har för mig det var kring 300 kr, men jag kan minnas fel.

1
Skriv svar