Assassin's Creed

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

Alt-F4

Inaktiv

borde få en 2'a för det är så fruktansvärt enformigt. inget spel för en hardcore gamer som har vart med i spelbranschen ett tag.

Medlem

Mycket bra videorecension måste jag säga!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bra recension som visar Assassins creed för precis vad det är: en otroligt vacker men enformig titel. Detta påminner mig om spel som kom till Neo-Geo som konkurrerade med SNES: väldigt snygga men ytliga spel.

Medlem

Bra recension!

Ni borde höja ljudkvaliteten, den stämmer inte överens med den bildkvalitet som ni har tycker jag. Drar ner helhetsintrycket.

Medlem

Bra recension. Tycker dock inte att det är särskilt imponerande att lokalbefolkningen börjar skrika när man hugger någon. Sån "AI" fanns ju redan -95.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

det tar sig, lätt bästa videorecensionen hitills.

Medlem
Skrivet av tob1:

Bra recension!

Ni borde höja ljudkvaliteten, den stämmer inte överens med den bildkvalitet som ni har tycker jag. Drar ner helhetsintrycket.

?? Är nog du som har taskigt ljud/ljudkort då!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

ALT+F4. Tar ungefär 1 sekund...

Inaktiv

Skitspel. Ångrar att jag köpte det till min 360.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Tycker inte man ska klanka ner på spelet för att det "bara" fick en 3:a. Jag har nyss klarat ut det till PC.
Det är trots allt en rolig spelupplevelse imo, enformigt.. Ja men det beror ju på vad man gör det till.

Okej håller med på det att man måste göra massa små missions innan man kan göra själva huvud uppdraget. Borde vara mer valfritt på den punkten.

Men hur j*vla bad ass känner man sig inte där när man är omringad av en 10 pers som försöker ta livet av en och man hugger ner dom en efter en i snygga counter attacker?!!

Kontrollerna hade jag inga problem alls med, tyckte dom var riktigt bra till och med!

Enda som jag störde mig på är att karln inte kan simma, men antar att det inte fanns så många simskolor på den tiden heller.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av tob1:

Bra recension!

Ni borde höja ljudkvaliteten, den stämmer inte överens med den bildkvalitet som ni har tycker jag. Drar ner helhetsintrycket.

?? Är nog du som har taskigt ljud/ljudkort då!

Hehe, eller så är det du? Nej då, smaken är som baken, men jag tycker iaf att det inte stämmer överens.

QRT
Medlem

thief >>>>>>>> assassins creed

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av swimteampie:

Det togs inte upp att det tar en och en halv minut att avsluta spelet genom menyerna?

http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM

ALT+F4. Tar ungefär 1 sekund...

Det är väl inte meningen att man ska stänga ner ett spel med ALT+F4? Vem som helst ska kunna stänga ner spelet genom att använda menyerna, inget jä*** ctrl+alt+del eller alt+f4 krimskrams.

Inaktiv

Nee blir Thief 4 för min del (om den kommer, man hoppas hihi). Thief är ett underbart spel med valmöjligheter osv. Så ja Thief blire

FML
Medlem

Hade en liknande dator som testsystemet, men har sålt min nu. Hur fungerade spelet på den? Har testat spelet med en 4200+, 7800gtx, 2 gb, Win XP och tyvärr fick jag sänka kvaliten för att det ska gå att spela, vilket gjorde spelet väldigt pixelaktigt.

Medlem

Ni sa att spelet hämtade inspiration av följande spel,
Thief
Tomb Raider
GTA

Vad fan gör GTA där? Den ni saknar är Prince of Persia

hoppats på bättre betyg men köper de nog ändå funderar om jag ska köpa 360 kontroll el. köra på me tangent bordet


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

"Vad fan gör GTA där? Den ni saknar är Prince of Persia"

Dom syftar nog på Free Roam...


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Orkade inte vänta på PCversionen så det blev 360 istället, bra story och okej gameplay

Medlem
Skrivet av Heat:

Men hur j*vla bad ass känner man sig inte där när man är omringad av en 10 pers som försöker ta livet av en och man hugger ner dom en efter en i snygga counter attacker?!!

Första gången? Rätt så badass? andra gången? inte så badass, samma dödsanimation för femtielftegången känns inte så badass, bara knivens dödsanimationer är värda o se igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Hade en liknande dator som testsystemet, men har sålt min nu. Hur fungerade spelet på den? Har testat spelet med en 4200+, 7800gtx, 2 gb, Win XP och tyvärr fick jag sänka kvaliten för att det ska gå att spela, vilket gjorde spelet väldigt pixelaktigt.

Spelet flöt på riktigt bra på datorn min. Kommer inte ihåg alla grafikinställningar men jag tror nog jag maxxade det mesta. enda gången spelet saktade ner var när man var nere i hamnen i en av städerna. antar att det blev för mycket shaders där eller nått..


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Bara jag som stör mig på att det inte går att hoppa över film-sekvenserna på PC? Eller är det bara jag?

Eller det kanske går..man i så fall har jag verkligen inte fattat hur :/

Medlem
Skrivet av FilureN:

"Vad fan gör GTA där? Den ni saknar är Prince of Persia"

Dom syftar nog på Free Roam...

Precis. Med GTA menas att det är en relativt öppen värld där man kan sno hästar (istället för bilar), döda vem som helst, skita i handlingen, lösa miniuppdrag etc.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

spelet funkar väl på vista?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

spelet funkar väl på vista?

HAHAHA!!! dum fråga... inget funkar på Vista....

jodå funkar nog...

Medlem

Jepp funkar bra på mitt Vista SP1 64-bit.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

FML
Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av zolidznake:

Hade en liknande dator som testsystemet, men har sålt min nu. Hur fungerade spelet på den? Har testat spelet med en 4200+, 7800gtx, 2 gb, Win XP och tyvärr fick jag sänka kvaliten för att det ska gå att spela, vilket gjorde spelet väldigt pixelaktigt.

Spelet flöt på riktigt bra på datorn min. Kommer inte ihåg alla grafikinställningar men jag tror nog jag maxxade det mesta. enda gången spelet saktade ner var när man var nere i hamnen i en av städerna. antar att det blev för mycket shaders där eller nått..

OK, typiskt att man sålde datorn nyligen. Men körde klart spelet på Xbox 360 innan ändå. Hörde bara att det skulle vara lite mer förklaring i slutet i PC-versionen eller är slutet fortfarande lika förvirrande?

Inaktiv

Fragzone behöver en 10-skalig betygsskala.

123
Skriv svar