Gameplayfilm från Call of Duty 4

Medlem

vaa? Imponerar inte, gameplayet känns ju hur lamt ut som helst oavsett hur cool atmosfären är. Den känns inte realistiskt för 5 öre.

Inaktiv

FPS utan rörelseteknik i dueller är trist. I spel som Quake, RTCW och ET är det minst lika viktigt att kunna röra sig bra som att aima.

CS = blöja, känns iaf som man bär en.

Wow!! ..kan bli hur bra som helst i MP!.

Re-load animation rippad ifrån AA?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

alla som inte har nåt bra att säga om spelet , kan ni bara dra åt... , varför ni äns lägger ner tiden på att säga hur dåligt det är är bortom mitt förstånd.

Medlem
Skrivet av Lerner:

alla som inte har nåt bra att säga om spelet , kan ni bara dra åt... , varför ni äns lägger ner tiden på att säga hur dåligt det är är bortom mitt förstånd.

För att de får göra det och kan göra det. Likväl som du får hylla det till skyarna. Jag tror det blir ett KANONspel, men inte f-n behöver alla hålla med mig. Så ta det lugnt och invänta spelet bara...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av Bitme:

Trist, fortfarande kan man alltså stå och brassa in i en vägg utan något händer. Är så trött på spel där kulorna stoppas av lampskärmar och tunna väggar.

Jag såg faktiskt en väldigt kort snutt i en intervju från gt.tv där det visades korta klipp från en annan bana där spelaren sköt en salva igenom en vägg och dödade en fiende på andra sidan väggen.
Måste iofs säga att det såg rätt larvigt ut då väggen som han sköt igenom var en tjock betong vägg.

Jag blev mer imponerad av skärmdumparna från spelet än vad jag blev av den här filmen. Tror inte att det kommer bli ett dåligt spel men jag tycker det är för likt COD 1 och 2 för att imponera. Jag tror också att dom fortfarande använder scriptade waypoints för ens allierade npcer. Det var något som drog ner inlevelsen i de tidigare spelen så fort man hade avslöjat systemet. Allt kändes så tillgjort och tråkigt.

Ser ut att bli ett helt okej spel men långt ifrån något nyskapande eller fantastiskt.

Skrivet av Lerner:

alla som inte har nåt bra att säga om spelet , kan ni bara dra åt... , varför ni äns lägger ner tiden på att säga hur dåligt det är är bortom mitt förstånd.

Är en positiv kommentar mer värd än en negativ?
Det är ju ett forum för fan, man diskuterar, växlar åsikter. Men du kanske vill dela upp alla trådar i par där en tråd är för dom negativt inställda och den ena är för dom positivt inställda?

Inaktiv

Vi negativa lyckades reta upp Lerner så då var det värt att kommentera för min del iaf..

Tycker annars spelet ser snyggt ut i början men troligtvis är det ganska B spelkänsla. Vi får se..

Medlem

wow, ja det ser faktiskt riktigt najs ut. hoppas det blir det också.

Shit ser ju sjukt bra ut!


signatur
Medlem

call of duty var skoj, första sovjet banan är bland dom mäktigaste uppleveser jag haft i ett spel.
Cod 2 var skoj ett tag sen så blev jag less på att allt gick på räls och blev så jävla repetivt efter ett tag så orkade inte ens lira genom det,
och om man ska dömma efter filmen verkar fyran bli precis samma sak.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Såg ut att ha mycket action i sig iaf, kan nog bli väldigt kul :>

Medlem

Tycker det ser rätt trött ut... När ska vi få fullt förstörbar infrastruktur i spel egentligen???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tycker det ser rätt trött ut... När ska vi få fullt förstörbar infrastruktur i spel egentligen???

det får vi i Bad Company! ser betydligt mer intressant ut än COD4.

Jag stör mig enormt mycket på ljuden i COD4 gameplay videon, och alla scriptade händelser. Nä, ska spela lite GRAW2 som har vapen känsla och ordentligt ljud!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Snygg grafik! Hoppas det blir kul och inte bara är på räls som ni säger.

Medlem

ahh ser rätt så kul ut, någon som har en anning vilken månad de släppt till PC (någon datum någon kanske har slumrat?)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

.....


signatur

e=mc2

Medlem

riktigt ballt

Medlem

Helt ärligt.. ser ut som ett riktigt sunkit spel..

Medlem
Skrivet av Grön:

Det är ingen ljudämpare på vapnet i filmen, mynningsflamman är synlig.

Det finns inget som säger att bara för att mynningsflamman är synlig så är inte vapnet ljuddämpat. Det finns visserligen såkallade ljud och ljusdämpare som i viss mån minskar mynnigsflamman men det är som sagt bara en minskad mynnigsflamma, inte en obefintlig.

Medlem

WOW!!! Såg Precis så grymt ut som ...alla andra spel. sluta mjölka ffs!

Inaktiv

Det är ju nice att man får använda sitt EOTech, som dessvärre är modellerat spegelvänt. Första spelat jag sett där AN/PEQ2an används korrekt dessutom.

Medlem
Skrivet av dcxs:

Helt ärligt såg det ut som skit (gameplay inte grafiken) exakt samma kännsla som i Cod2 altså enformligt sammma sak exakt hela tiden. Cod1 var bra men dom andra sämst

Hoppas verkligen att det är samma kännsla
annars losar dem hela clan communityn för
spelet , sen om public n4parna tycker de
e tråkigt är väl skitsamma!

Mp som är viktigt här och bibehåll COD
kännslan FFS!

Go community!

Medlem

Det som stör mig mest i sådana här spel är att de man skjuter på verkar mer eller mindre skottsäkra de också. I många fall krävs det ju et 10-tal skott innan de biter i gräset.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Re-load animation rippad ifrån AA?

...för det kan ju inte vara motion capture från hur det faktiskt ser ut när man bytar magasin..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Druule:
Skrivet av Grön:

Det är ingen ljudämpare på vapnet i filmen, mynningsflamman är synlig.

Det finns inget som säger att bara för att mynningsflamman är synlig så är inte vapnet ljuddämpat. Det finns visserligen såkallade ljud och ljusdämpare som i viss mån minskar mynnigsflamman men det är som sagt bara en minskad mynnigsflamma, inte en obefintlig.

Men kära nån det är ju uppebart att en mynningsflamma så pass synligt avslöjar att en ljuddämpare ej finns. "Finns inte ljudämpare som helt tar bort mynningsflamman" säger du.. Vet du ens hur de ljudämpare som används av militären i amerika beter sig med en 5,56nato patron? Vad är din egna erfarenhet av skjutvapen för den delen? Det är ju uppenbart att
du aldrig hanterat ett skjutjärn med ljuddämpare.. Jag försöker sprida ut av den kunskap jag fått genom åren och vad får jag, folk som gnäller precis som de gjort på ljudet i spelet, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nästa gång du vill spela kunnig får du se till att få lite kött på benen, annars finns risken att du framstår som en idiot.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!! ..kan bli hur bra som helst i MP!.

Re-load animation rippad ifrån AA?

Den är rippad från verkligheten i båda spelen, magasinficka på västen som han drar magasinet från. Hur den automatiskt får nytt magasin i sig kan jag inte svara på dock..

Medlem

Det här ser ju nästan schysstare ut än dem första spelen!

För er som undrar var sjutton man laddar ner Quake 1, så finns det en fin hemsida med en massa gamla klassiker (som man t.o.m får gratis, "full version"!) som tål att spelas om igen!

Det är gratis som sagt! Allt man behöver göra är att välja spelet du vill ha oc sedan skriva ner en liten kod som står på en ruta typ ovanför och sedan är det KLART...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Det här såg kul ut.

Inaktiv

Animationerna var ju ruggigt snygga, kändes verkligen som om man var en person och inte bara ett "flygande vapen".

Medlem

Grymt snygg film, vilken lättnad att äntligen vara klar med 1940-talets "eviga" strid. Nya tag för CoD!

Skriv svar