FZ har Fallout 3-filmen

Medlem

Fan vilken härlig trailer, längtar redan sååå mycket. Och som det har sagts innan, Jag hoppas fan mig inte på ett firstperson-rollspel då kommer aldrig jag änns röra vid det.. Fallout är Fallout den som ändrar på hur man spelar det ska få en spark nånstans där det gör ont.

Samnt "War... War never changes" då kan dom jue inte ändra på hur spelet spelas

Medlem

lol... tja, vad säger man... "dont you just love those trailers" som inte visar ett skit! Dom kommer antagligen förstöra detta underbara spel med 3d o skit! Sen attt ORKA se fram emot hösten 2008... ett till L-O-L

Medlem

oj oj detta är nostalgi men så långt det är till höst 2008 och änu längre med en försening. Och den kommer till PS3 också YES!

Medlem

Ahh, älskar musiken. Perfekt Fallout känsla


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Precis som jag hoppades att filmen skulle vara..

Medlem

Någon annan som inte tycker att valet av musik är PERFEKT? Lyssna noga på lyricsen, tänk "Bethesda vill inte göra Fallout-fans besvikna"

Trailern säger mer än vad man tror...

Inaktiv

Jo, det är klart att musikvalet var bra. "I dont want to set the world on fire" innehåller ju många tolkningsmöjligheter. Men när man medelst nedräknare och "fejk" concept art hypar en film nästan helt utan anknytning till spelet... hur kommer det bli sen? Ännu värre hype?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

KoP
Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Sade ju inte ett jävla skit det där. Känns fortfarande som att spelet har lika stor chans att bli en hög av bajs som det har att bli bra.

därför ska man aldrig sitta och trycka på höga förhoppningar.. lättare att ta nederlaget om något inte visade sig vara som man hoppades.. eller så blir man överaskad om något visade sig vara riktigt bra..

Skrivet av Heya:

Det är inte en trailer, det är en TEASER! En teaser har ALDRIG vad jag vet visat gameplay. Att folk aldrig lär sig?

folk e som folk e.. och folk förväntar sig ofta för mycket..

Lika bra vänta tills det anländer ett demo eller fullversion av spelet innan man kan börja diskutera huruvida det är ett spel som passar en själv..

KoP
Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Glömt att ta din medicinering idag? Själv gillar jag Oblivion medans det finns andra spel som jag inte gillar.. självklart undviker jag att uttala mig negativt gentemot dem eftersom det finns människor som gillar dom spelen.. alla har vi olika smak.. thats it..

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Men bra då rafner... då vet du hur man gör spelet bra. Starta ett eget företag o gör spelet under ett annat namn bara så kan du sätta igång.

Inaktiv

Teasern och de målade bilderna tyder på att de tar spelet på lika stort allvar som sina fans vill jag påstå men ändå vill de föra fallout konceptet in i 2000-talet och tillfredställa gamers som aldrig upplevt magin i fallout 1+2.

Om spelet skall släppas om 1.5-2 år så finns det förmodligen begränsade möjligheter att visa ingamefilmer, de är knappast lika korkade som GM/saab och sitter på en ny färdig produkt i åratal utan att släppa den...

Oblivion/stalker hypades rejält, det visades miljarder med förhandstittar ingamefilmer och massa teknikskryt och de färdiga produkterna kan beskrivas som mediokra och starkt begränsande för spelaren. Jag hoppas verkligen att fallout blir en kombination av Oblivion/stalker/fallout 1+2 med bra stöd för multiplayer.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Fin teaser. Skall hålla ögonen på Fallout3. Vem vet, kanske blir bra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Sjukt missnöjd.

Hur kan man bli det efter en så kort teaser?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu får man räkna med att dom försöker sig på en uppföljare till vad många inklusive jag tycker är bland dom bästa RPG spelen som finns, personligen va jag nöjd med att dom gjorde en trailer som gick i ettan och tvåans anda, det bevisar för mig att dom iallafall försöker att hålla sig inom sina ramar, men men det kommer ju alltid att finnas folk som är missnöjda vad dom än gör.

Medlem

Samma "problem" som Blizz har med StarCraft2...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Jo, det är klart att musikvalet var bra. "I dont want to set the world on fire" innehåller ju många tolkningsmöjligheter.

Låten är dessutom den låt de hade tänkt använda till originalspelen men aldrig lyckades få tillstånd för, något Bethesda dock verkar ha fått. Snyggt jobbat!

Inaktiv

De borde göra en sån film

Inaktiv

Fattar för övrigt inte varför alla klagar på musiken. Märks att ni bara spelat piratkopior utan filmsekvenser eftersom just sådan bombastisk musik är med i de flesta filmer från Fallout 1 och 2. Vad har ni fått för er för dumheter egentligen? Ni verkar snurrat in på att Fallout 1 och 2 endast hade massa 50-talsmusik.

Inaktiv
Skrivet av brtkrb:

Fattar för övrigt inte varför alla klagar på musiken. Märks att ni bara spelat piratkopior utan filmsekvenser eftersom just sådan bombastisk musik är med i de flesta filmer från Fallout 1 och 2. Vad har ni fått för er för dumheter egentligen? Ni verkar snurrat in på att Fallout 1 och 2 endast hade massa 50-talsmusik.

Nu är du ute och cyklar!

Inaktiv
Skrivet av brtkrb:

Fattar för övrigt inte varför alla klagar på musiken. Märks att ni bara spelat piratkopior utan filmsekvenser eftersom just sådan bombastisk musik är med i de flesta filmer från Fallout 1 och 2. Vad har ni fått för er för dumheter egentligen? Ni verkar snurrat in på att Fallout 1 och 2 endast hade massa 50-talsmusik.

Den bombastiska musiken användes till bombastiska filmsekvenser i sluten, vilket inte varit fallet med F3 hittils.

Medlem

Hur kan så många här dömma ut spelet redan? Ni har inte sett ett skit från det än. Det ända den här, LÄS >>> TEASERN <<< visar är att bethseda vill visa att de tar stämmningen på allvar. Det känns som att det mer är ett sätt för dem att säga att de tar det här på allvar. Denna teasern ger samma härliga känsla som Fallout 2 introt. Detta är ett stort steg i rätt riktning. Vad förväntar sig folk? Att de ska visa ingame trailer på pre pre alpha material? Det hade ju varit smart... så många idioter här.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Hur kan så många här dömma ut spelet redan? Ni har inte sett ett skit från det än. Det ända den här, LÄS >>> TEASERN <<< visar är att bethseda vill visa att de tar stämmningen på allvar.

Det har flera som har skrivit det redan, men så finns det en del slapptaskar som bara ser på videon och sedan slänger en kommentar i nyhetstråden utan att varken läsa nyheten eller de inläggen som redan finns i tråden...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Teasen påminner väldigt mycket om intro filmerna till både Fallout 1 och 2. Klassisk musik, cameran zoomar ut från objektet musiken kommer från och visar lite av omgivningen. Så försvinner musiken och man får reda på lite vad spelet kommer att handla om (dock detta saknades). Men det såg ut som att det bara va halva filmen. Tror resten av filmen fortsätter efter "War, war never changes", där kommer dom säkert förklara vad spelet handlar om. Men för att folk inte ska börja få idéer om handlingen så är det borttaget.

Medlem

sluta gnäll! Hälften av er gnällers har förmodligen inte ens spelat vare sig Fallout eller Fallout 2.
Hade ni det hade ni fattat teasern...


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Hur kan så många här dömma ut spelet redan? Ni har inte sett ett skit från det än. Det ända den här, LÄS >>> TEASERN <<< visar är att bethseda vill visa att de tar stämmningen på allvar. Det känns som att det mer är ett sätt för dem att säga att de tar det här på allvar. Denna teasern ger samma härliga känsla som Fallout 2 introt. Detta är ett stort steg i rätt riktning. Vad förväntar sig folk? Att de ska visa ingame trailer på pre pre alpha material? Det hade ju varit smart... så många idioter här.

Tur att det finns några här som förstår hur konceptet teaser fungerar och shit va mycket whiners det finns här
Release är hösten 08 mer än ett år kvar. Tänker vänta tills slutet nästa sommar och på materialet som visas upp då innan det kan vara aktuellt med att ev klaga, Omöjligt att lägga kommentarer om hur dåligt det är redan.

såg att några har postat det men missade ni andra att filmen va In-engine ?


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Men allvarligt talat...

"I don't want to set the world on fire" - Inte ute efter att göra ett spel för massorna
"I just want to start a flame in your heart" - Trogna fansen
"In my heart I have but one desire - And that one is you, no other will do" - Trogna fansen
"I've lost all ambition for worldly acclaim - I just want to be the one you love" - Inte göra ett spel för massorna, trogna fansen
"And with your admission, that you feel the same, I'll have reached the goal I'm dreaming of" - Behöver jag upprepa att Bethesda bara vill göra fansen lyckliga och inget annat?

En mycket bra teaser!

Inaktiv

Alltså dom måste ha atmosfären om det ska bli fallout. Fallout var lika mycket utforskning och kul dialog som det var strider.

Inaktiv

the wookiee: shit vad smart. Inte tänkte man på det när man hörde låten. (varför låter jag alltid sarkastisk även när jag inte är det?)

Medlem

donjojo: Va? Finns ju ett par stycken i tråden som inte tycktes fatta...

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Men allvarligt talat...

"I don't want to set the world on fire" - Inte ute efter att göra ett spel för massorna
"I just want to start a flame in your heart" - Trogna fansen
"In my heart I have but one desire - And that one is you, no other will do" - Trogna fansen
"I've lost all ambition for worldly acclaim - I just want to be the one you love" - Inte göra ett spel för massorna, trogna fansen
"And with your admission, that you feel the same, I'll have reached the goal I'm dreaming of" - Behöver jag upprepa att Bethesda bara vill göra fansen lyckliga och inget annat?

En mycket bra teaser!

Nja, det är som sagt låten som var menad att användas som temalåt till Fallout 1 men som Black Isle/Interplay aldrig fick licens för.

Skriv svar