Medlem

Kanske dags att installera Vista, men inte för att spela Halo som jag ändå alltid tyckt varit hypat.

Har trots allt 2st 32bit och 2st 64bit licenser tack vare MSDN:AA

Medlem

"Tempot är alldeles för långsamt och känns som en nedbantad deathmatch i Unreal Tournament i ultrarapid."

Hehe.

Say no more, inget Halo 2 för min del.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har Vista och kan inte tänka mig att gå tillbaka till xp igen. Hellt nöjd med min hårdvara och os. Dock köpte jag allt med Vista symbolen på för att slippa onödiga problem.

Alla spel funkar för mig och jag valde 32bits vista fast jag har 64bits cpu för att jag ville spela några av dem äldre och dem funkar fin fint.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Tempot är alldeles för långsamt och känns som en nedbantad deathmatch i Unreal Tournament i ultrarapid."

Hehe.

Say no more, inget Halo 2 för min del.

Kan inte göra annat än att ställa mig bakom detta utalande.

Medlem

Att dem släpper det till Vista only är inte för att sälga fler os. Dock är det tänkt att öppna marknaden för Vista Live. Ni får inte glömma Shadowrun det kommer nog locka mer.

Jag har inga problem med varken vista eller drivrutiner på min burk men å andra sidan köpte jag produkter som funkar out of the box så att säga.

Men problemfritt är det kanske inte fast jag inte märkt något ännu. Hadde fler problem med WinXP och min andra gamla dator än vad jag har med Vista idag.

Medlem

Personligen så är det nog Crysis i DX10 som kommer att få mig att uppgradera till Vista. Blir väl till att uppgradera gamla Bettan också så hon hänger med i svängarna.

Medlem

Halo? Efter FF serien världens mest överskattade spelserie

*söker skydd*


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av 3degs:

Att dem släpper det till Vista only är inte för att sälga fler os. Dock är det tänkt att öppna marknaden för Vista Live.

Det har du helt rätt i, antagligen är anledningen Vista Live.

Dåligt av MS att göra det Vista only bara för det dock... vad jag förstått av "Live" på PC så det det helt enkelt inbyggt i spelet. Inte OS:et.

Likadant som alla deras ursäkter på varför inte DX10 kommer till XP. Dom håller inte riktigt dom heller.

Jag vill själv välja när jag ska uppgradera, och då gör jag det för att det jag uppgraderar till är bättre. Nu blir man tvingad för att dom dumpar XP som en het potät (iaf när der gäller spel).

Medlem

Microsofts resonemang:

Suger vi tillräckligt hårt, då måste det komma nått.

Inaktiv

"Problemet" som jag ser det om man presumtivt skall byta XP mot Vista är att du defacto byter bort det hitills bäst fungerande OS:et mot ett relativt obeprövat och inte på långa vägar lika uppbackat (mjukvarumässigt och hårdvarumässigt) som XP. Vista och Halo 2 för mig? Nej tack! Halo hör hemma på konsol hur som helst.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

bra resention och ett värdelöst spel=D på PC iaf.

Medlem

Skulle folk byta system för Halo 3?, definitivt fler än med Halo 2
Halo 2 sög ju ordentligt på Xbox jämfört med Halo, så då kommer inte många att köpa den till PC.

Nej hade dom varit smarta så langade dom Halo 3 till 360'n först för att några månader senare släppa det till PC, det hade varit en fullträff!

Men så smarta är inte MS så det kommer aldrig att ske

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Testade betan på XBL. Jag tyckte ärligt talat det sög puck. Kommer inte köpa till endera plattformen faktiskt, och då var jag fanboy upp till jag provade.

Besviken :-/

Medlem

Så klart att Halo 2 inte kommer att sälja Vista.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Oneone:

garaterat inte... funkar ju inte ens enligt dem som testat xD

De uppgifterna skulle jag tro på med försiktighet - spelet släpps på fredag... Inte helt klokt att döma ut stabilitet och sånt om man kör piratat.

nej jag pratar inte om pirat Halo, jag pratar om IGN`s test av Halo där de inte ens kunde få igång spelet för att de inte fick Windows Live account sakerna att fungera.

Medlem

När Crysis kommer så, då säljer nog Vista lite bättre


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

crysis schmysis... inget jag tänker spela

utvecklarna verkar fokusera på helt fel saker, grafik och teknik.
visst är det skoj med ett snyggt tekniskt spel men känslan och storyn är så mycket viktigare och jag tror allvarligt talat inte att storyn i crysis blir särskilt upphetsande

Medlem
Skrivet av 3degs:

Har Vista och kan inte tänka mig att gå tillbaka till xp igen. Hellt nöjd med min hårdvara och os. Dock köpte jag allt med Vista symbolen på för att slippa onödiga problem.

Alla spel funkar för mig och jag valde 32bits vista fast jag har 64bits cpu för att jag ville spela några av dem äldre och dem funkar fin fint.

Vilka är "några av de äldre"? Har hela tiden varit inställt på att köpa 64bit versionen av Vista när det väl blir dags, men efter ditt uttalande så blev jag osäker. Vilka spel går/går inte att köra under 64bit? Går det att komma runt på något sätt?

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av 3degs:

Har Vista och kan inte tänka mig att gå tillbaka till xp igen. Hellt nöjd med min hårdvara och os. Dock köpte jag allt med Vista symbolen på för att slippa onödiga problem.

Alla spel funkar för mig och jag valde 32bits vista fast jag har 64bits cpu för att jag ville spela några av dem äldre och dem funkar fin fint.

Vilka är "några av de äldre"? Har hela tiden varit inställt på att köpa 64bit versionen av Vista när det väl blir dags, men efter ditt uttalande så blev jag osäker. Vilka spel går/går inte att köra under 64bit? Går det att komma runt på något sätt?

Spel som använder 16bit kod kan inte köras på 64bit OS.. Utan nån slags emulator vill säga.

Medlem

Jag visste att det skulle bli dåligt. Kom igen... Halo 3 har redan kommit till Xbox360!

Medlem

Kör vista 64bit - har änn så länge inte haft problem med något spel. Enda irriterande var att BF2 var tvunget att köras i Administrator mode, men det var iofs enkelt fixat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Håller fantomej med det mesta i recensionen.

Gammal skräpmat + Vista-exklusivt = Skjuta sig själv inte bara en gång- utan två gånger i foten.

Nej tack, jag tror jag håller mig kvar vid mitt kära XP ett tag till.

Medlem
Skrivet av Heya:

Vista kommer intes älja pga det här spelet, men det kommer sälja för att folk ser att spel börjar kräva Vista.. Iaf till "okunniga" som springer till föräldrarna och klagar på att de måste uppdatera för att spel kräver det.

But then again, Microsoft är stora endast pga okunniga människor ^^ (liite överdrivet kanske)

Medlem

Halo 2 är ju faktiskt ett rätt dåligt spel, även när det begav sig. Har dock inte spelat MP

Tror inte det kommer sälja ett enda exemplar av Vista, pga att det är svingammalt och man kan få en Xbox + Halo 2 + Xbox live för samma pris som ENDAST Vista.

Medlem

Visa är bästa OS'et jag har testat men är lite dyrt att uppgradera XP till Vista så får vänta ett tag...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har redan Vista och är helnöjd med det. Visst, det finns en del småproblem, men XP hade betydligt fler i början...

Tänker också köpa Halo2 då jag gillade Halo (1) skarpt.

Medlem
Medlem

Tja, det var ju ett ganska så mediokert spel till X-lådan och mediokra spel till konsol brukar vara sämre på Pc.............dvs, kommer knappast att bidra till att fler köper Vista.

Inaktiv

Fan Halo 2 är ju ett underbart spel på konsoll, men det är rätt meningslöst att släppa det på PC, inte nog med att det är föroldrat som fan nu för tiden men det kräver ju en riktig monster PC dessutom.

Nää Microsoft får nog tänka om lite när det gäller Halo serien på PC.
Halo 2 PC är inget spel som säljer kopior Vista direkt heller, men Crysis kan nog få många att kovertera.

Vista är annars grymt Tycker det flyter bättre än XP och är stabilt också.

Ozo
Medlem
Skrivet av johanp:

Har redan Vista och är helnöjd med det. Visst, det finns en del småproblem, men XP hade betydligt fler i början...

Tänker också köpa Halo2 då jag gillade Halo (1) skarpt.

Som så många sagt:
"XP hade betydligt fler buggar i början"...

Ja, så var det... men är det någon som bryr sig om hur XP var då? Visst, det stärker att det inte är ovanligt med buggar vid premiär, men man kan ju inte använda det som ett argument till att köpa Vista.

Jag tycker att man ska köpa ett operativsystem för att man vill ha någonting som fungerar och är bättre... det är dåligt att "tvinga" sina kunder att uppgradera till någonting som inte fungerar felfritt för att kunna spela ett fåtal spel, och dessutom förlora möjligheten att spela andra spel.

123
Skriv svar