PS3-försäljningen har försämrats

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:

nyheter från grannlandet i öst..
Nu har ps3 varit ute på marknaden ett litet tag och det går fortfarande gå till affärer och köpa en.

Det gick inte när xbox eller wii kom ut. För dom var slut.

Säger ju inte så mycket om efterfrågan utan snarare att lagersaldot skiljer sig mellan produkterna. Saken är väl den att PS3 inte onekligen inte lever upp till hypen, marknadsmässigt. Själv tror jag att det mestadels beror på att många anser att, som någon sa tidigare här; att varför köpa en konsol när den är som dyrast och sämst (sett till tillgänglig mjukvara)?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Rampager:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Nu funkar den... på något vis känns det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release?

160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Joo det är det faktiskt, visst MS säljer nog inte så många konsoler längre, men efter bara 1 vecka efter release så sålde nog MS och Nintendo mycket fler än Sony verkar göra nu. Men jag håller med att det var ganska väntat, nu har alla hardcore Sony fanboys köpt sina konsoller. Det blir mycket hårdare/svårare för sony att sälja för det priset till vanligt folk, eller icke sony fanboys. Ta t.ex en barnfamilj lär nog inte slänga bort 7000+ kr på en konsoll, när i deras ögon så kan dem få nåt lika bra för halva priset??

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

url till det priset tack.

Elgiganten säljer ps3 för ca 5,9k i butik ej internet sidan.


signatur

42

Inaktiv

Oj, bara 5 900 kr? Då tar jag två tack.

Eller förresten...

Medlem

Inte så konstigt alls...folk har väl märkt att dom låter värre än Xbox 360. Jag tänker då inte köpa någon innan felet är fixat...precis som många andra.

Inaktiv
Skrivet av NisseHult:

Om det är en BluRay-spelare man vill ha så lär PS3 vara ett kap till det satta priset.

Om man har en "full HD tv" ja, kanske.
Men då BluRay spelaren i PS3 inte kan
spela upp filmer i 720p, utan skalar ner de till
dvd kvalitet så...näe...

Men det funkar fin fint att spela på den..
Dock inte så många spel som är värda att äga än...

Medlem
Skrivet av Picke:

Om man har en "full HD tv" ja, kanske.
Men då BluRay spelaren i PS3 inte kan
spela upp filmer i 720p, utan skalar ner de till
dvd kvalitet så...näe...

1080i fungerar också. Antalet människor i Sverige med en HD-TV som inte stödjer detta kan jag nog räkna upp på ena tummen :P.

Inaktiv

många liksom jag som höpte hd tv tänkte nog inte å mycke på om den hade 1080p eller ej, det enda man tänkte då var att den va hd ready. lol.

för då kunde inte 360 köra i 1080p...
först långt efter jag å många andra skaffat hd tv kom en liten uppdatering så 360 kan köra 1080p å nu kom ps3..

så nu sitter man fast med en tv som kan köra max 1080i..

rätt så frustrerande..
man går inte precis och köper ny tv igen för cirka 6000 till 8000 bara för å kunna ha 1080p.

å den tvn man har nu, som är knappt 1 år lär man få ha ett tag, om nu man inte lyckas sälja den till nån okunnig person

12
Skriv svar