Microsoft välkomnar PS3 i EU, avfärdar helt Wii

Medlem

Vad är det som är så dåligt med att det är Microsoft som gjort Xbox360?

Det pratas om att MS är skit och det inte får vinna slaget om konsollerna. Men vilka konkreta argument finns det mot MS? Dålig grafik? Dåliga kontroller? Motarbetar de spelutvecklarna? Vad är problemet?

Det enda dåliga med Xbox360 är ljudet från fläktarna. OTROLIGT högt. Bortsett från det är det en underbar konsoll. Själv klarar jag inte av ljudnivån och sålde min.

Jag skulle vilja höra andra konkreta argument istäffet för MS suger vilket är jävligt löjligt.

Själv har jag ägt konsoller från Sega, Sony och Mircosoft och ingen har varit bättre än de andra.

Medlem

man har ju bokat Wii, fast vissa dagar känner man sig ändå osäker. kommer det vara så kul att vifta på armar jämnt när man vill lira,

inte alltid man har ork att göra så, hehe,
hade vart så tokbra om man kunnat välja att stå som en breakdansare eller bara sitta som vanligt med vanlig spelkontrol på Wii...

fast man kommer ju förmodligen ändå ha 2 st next gen konsoler,
så får man motion med wii
och kan vara slöfis med ps3 eller xbox 360....

undra föresten hur Wii hade klarat sig i konkurensen om dom hade haft värsting grejer i sig som ps3 och kostat typ 5000.

hade väl inte sålts så många enheter då väl

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Synd att sony och M$ underskattar Wii. Allting handlar inte bara om grafik.

De gör de väl inte. Sanningen är ju som sägs, Wii kommer knappast bli den största, att säga annat är att överskatta den. Man måste ha en PS3/360 för att kunna spela en sjuk massa titlar, titlar som är väldigt populära och många vill spela. Vad MS sa innan var väl mer att, "folk kommer ha 360 och Wii" - då menar de Wii som ett komplement till 360n samt att ingen kommer köpa PS3. Att det nu sägs att PS3 och 360n är bättre än Wiin och är mer mainstream förändrar väl inget...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Drunken_monkey_boxer vet inte om du lirat dead or alive på ps2 ? det är mycke roligare för där går det fortare,
när man lirade dead or alive 4 på xbox360 va det som att lira i slow motion. har ingen aning varför dom gjort det så segt, och chromehounds är väl segas spel som är robotar som kutar runt ? har lirat demot och det va sådär.

och jo vet att twisted metall gick att lira online på ps2, det är därför det hade vart svinkul om det kommit på xbox 360 eller ps3 där det är bra onlinefunktion med många spelare

man har absolut inget emot xbox 360. har bara haft oturen att haft 2 xbox 360 som inte funkat bra.

nighthawk, ja vet inte hur mycke du vet om antalet spel till Wii, men kan iaf berätta att det släpps 30 spel samma dag som Wii släpps, hur många släpptes till xbox 360 i början ? det va inte många det.

Carolus Rex

vet inte hur mycke du vet om xbox 360. men förutom att fläktarna låter mycket, så är det faktiskt en del personer som har problem med låsningar när dom spelar.
jag var en av dom.
och jag har aldrig råkat ut för en konsol med låsningar som hände så ofta, ibland 5 frysningar på 10 minuter.
så tyvärr är xbox 360 den sämnsta konsol jag någonsin haft,
när det gäller problem

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av cribba:

X360 är uteslutet...

Får man fråga varför?

Han är sån där som hatar allt MS tillverkar, bara för att det är MS. Han borde testa Gears of War innan han uttalar såna dumheter...

Jag håller med en sak som ms gubben säger, Wii är visst innovativ, men man kan inte jämföra Wii med PS3 och 360 som nån next gen konsoll. Bara ps3 och 360 är next gen. Wii är en upphottad gamecube med en häftig kontroll. Som man lär tröttna på efter ett tag. Men med 360 och ps3 kommer man ha i allafall snygga spel!!

Hmm, alltså bara för att det är snyggare grafik är det väl ändå inte next-gen? Men om det är allt som betyder nåt för dig så är det ju alltid positivt för din del. Personligen ser jag lite mer på spelglädje.

Medlem
Skrivet av cribba:

Sen att den har bättre prestanda

Om det är det du tror, så är det nog du som är ett pucko, och du lär nog bli besviken. Och du säger xbox360 är som en dator. Tro mig, ps3 är mer som en dator än 360. T.om Sony kallar den för en dator, inte konsoll. Men visst du får tro på vad du vill, kom inte gnäll sen när du vuxit och vakna ur din drömvärld.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ms Xbox e som cs och mcdonalds , kasskvalitet och smak [oMgLölZ] som alla snorungar älska (mainstream skit)

PS, Nintendo står för spelgläldje,kvalitet och har dom spelbolagen bakom sig som revolutionera utvecklingen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Men sluta använda ordet spelglädje som ett argument. Det är ett sånt jävla tomt meningslöst ord att använda. Nej för dom som gör spel för PS och XBOX försöker ju göra spelet så skittråkiga som möjligt.... lägg av, suck. Meningslöst argument..

Medlem

Spelglädje är det Nintendo alltid har haft, dom har alltid haft tekniskt underlägsna konsoler, N64 måhända kan vara ett undantag, men dom har alltid haft SPELGLÄDJE! Därför har dom alltid varit kungar inom konsolvärlden, oavsett försäljningssiffror.

Det är även en stor skillnad på Nintendos spelglädje, och Sonys och MS spelglädje, den e svår att förklara, men alla som har vuxit upp med nintendo och andats det vet vad jag pratar om.

Medlem

^-- Det är precis samma spelglädje nu som det var på nes 8bit och gameboy tiden. Förväxla inte nostalgi med spelglädje.

Medlem

Självklart är det samma nu som då, men spelglädje är och kommer alltid vara ett stort försäljningsargument.

Medlem
Inaktiv

Orka alla som snakkar Spelkänsla. Får se hur fort dom lessnar på grafiken i Wii efter dom har testat PS3 och dom lite roligare spelen till 360. Sen Varför whina över Konsoller ? Svårt å sätta sig framför datorn och spela där. Skaffa en Emulator gjord för 360 och köp en blue-ray cd spelare till Datorn och kör ps3 spel i emulator i datorn om ni ska whina över konsollerna. Köp eller inte.


signatur

No weakness

Inaktiv

Man tröttnar på tråkigt spel före man tröttnar på 'tråkig' grafik.

Om man inte är förståndshandikappad perhaps...

Nåväl, MS inställning gör ju en bara mer säker: Det är Wii som gäller.

Inaktiv

ja säger då de ja...


signatur

No weakness

Medlem

Problemet är ju att PS3 och Xbox360 folket tror att Bra grafik=Bra spel.


signatur
Medlem

Problemet är väl att kraftigare hårdvara öppnar upp mer möjligheter iochmed större strider, större banor, öppnare landskap osv. Så man kan ju inte direkt säga att Xbox360 och PS3's hårdvara medför något dåligt. Och det är ju något som Wii saknar, möjligheterna att rendera det som de 2 andra konsollerna saknar. Sen håller jag ju med att bra grafik inte på någotsätt ersätter ett bra gameplay. Dessutom tycker jag inte att den nya "inne" grafiken med en massa blur effekter för rörelse och annat är särskilt snygg. Kan ofta titta på bilder där många säger "wow fan va snyggt" och bara tänka "jaha?".

Erm, hursomhelst PS3 kommer säkert bli en bra konsoll, precis som Xbox360 är bra konsoll, och precis som wii förmodligen kommer bli en bra konsoll. Dock har ju sony klantat sig ganska rejält på senare tid men konsollen och spelen blir ju inte sämre för det. Smaken är som baken helt enkelt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

testa RE4 på GC (ett spel som tom. slå många xbox360 i grafik) för att förstår att hårdvara är inte allt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Om det är det du tror, så är det nog du som är ett pucko, och du lär nog bli besviken. Och du säger xbox360 är som en dator. Tro mig, ps3 är mer som en dator än 360. T.om Sony kallar den för en dator, inte konsoll. Men visst du får tro på vad du vill, kom inte gnäll sen när du vuxit och vakna ur din drömvärld.

Ja den har bättre prestanda. Nej jag tror inte X360 är en dator, jag förknippar den med en dator då spelen som kommit till Xbox är spel som förr eller senare kommit ut till dator, sen har Xbox aldrig haft några storspel.

Sony får kalla sin maskin vad de vill, jag kommer använda spel på den


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av HaZe303:

Om det är det du tror, så är det nog du som är ett pucko, och du lär nog bli besviken. Och du säger xbox360 är som en dator. Tro mig, ps3 är mer som en dator än 360. T.om Sony kallar den för en dator, inte konsoll. Men visst du får tro på vad du vill, kom inte gnäll sen när du vuxit och vakna ur din drömvärld.

Ja den har bättre prestanda. Nej jag tror inte X360 är en dator, jag förknippar den med en dator då spelen som kommit till Xbox är spel som förr eller senare kommit ut till dator, sen har Xbox aldrig haft några storspel.

Sony får kalla sin maskin vad de vill, jag kommer använda spel på den

haze har ju rätt..ps3 lär nog vara mer som än dator än vad 360 är...och ursäkta men om du inte tycker att xbox har haft några storspel, vad kallar du då t.ex Halo för, Fable för? GoW lär bli ett storspel, ...faktum är att jag tror många spel kommer bli storspel som är 360 exklusiva..Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odyssey m.m


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem
Skrivet av bigspliff:
Skrivet av cribba:
Skrivet av HaZe303:

Om det är det du tror, så är det nog du som är ett pucko, och du lär nog bli besviken. Och du säger xbox360 är som en dator. Tro mig, ps3 är mer som en dator än 360. T.om Sony kallar den för en dator, inte konsoll. Men visst du får tro på vad du vill, kom inte gnäll sen när du vuxit och vakna ur din drömvärld.

Ja den har bättre prestanda. Nej jag tror inte X360 är en dator, jag förknippar den med en dator då spelen som kommit till Xbox är spel som förr eller senare kommit ut till dator, sen har Xbox aldrig haft några storspel.

Sony får kalla sin maskin vad de vill, jag kommer använda spel på den

haze har ju rätt..ps3 lär nog vara mer som än dator än vad 360 är...och ursäkta men om du inte tycker att xbox har haft några storspel, vad kallar du då t.ex Halo för, Fable för? GoW lär bli ett storspel, ...faktum är att jag tror många spel kommer bli storspel som är 360 exklusiva..Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odyssey m.m

Mjo, det är det man brukar få höra... Halo och Ninja Gaiden, något mer?. Nej.

Av de X360 spel som kommit ut och de som står på väntelistan så är de ett fåtal som intresserar mig, de som jag tittat på till PS3 väger över.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Tror att PS3 och Xbox 360 kommer ha tillräckligt med exklusiva spel. Förra generationen tycker jag att PS2 vann med råge på den fronten. Visst hade Xbox Halo, Ninja Gaiden och Forza Motorsport, men det stod sig rätt slätt mot den långa raden av exklusiva spel till PS2.

Iaf så blir det en härlig tid för oss gamers ^^

Medlem

Störst spel : 1. Sony 2. Nintendo 3. Microsoft.

Varför?
1.sony har; Metal Gear-serien, vartenda jävla Final Fantasy-spel och jag kan inte säga något annat än att vartenda ett äger, Chrono-serien, Crash Bandicoot(enligt mig världens bästa plattformsspel), Resident Evil-serien. Dessa spel är helt klart några av världens mest kända spel, alla vet vilka dessa spelen är!

2. Nintendo har; Mario/Luigi/Peach etc, Zelda, Kirby, Mega Man, Metroid, Donkey Kong, Star Fox.

3. Microsoft har; Halo, Ninja Gaiden(inte direkt jättestort men det är ett av de största).

PS : I nuläget äger jag dessa konsoler: Stationära; PSX, Ps2,Xbox, Xbox360, Nintendo Gamecube, Nintendo 64
Bärbara; Nintendo DS, PSP, Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance.

Så tro ej att jag är någon fanboy av någon särskild konsol eller något!

Medlem

Salinsky

*Orka alla som snakkar Spelkänsla*

hellre bra spelkänsla än bäst grafik.

så du kör till exempel hellre ett bilspel med supergrafik och noll spelglädje på xbox 360 än ett sketkul spel med mindre bra grafik på Wii ?

för du verkar inte gå efter spelkänsla du går väl bara efter något som glittrar och blänker ?

Medlem

Ja åh MIN pappa är bättre än ERA pappor!!!

PaZ
Medlem
Skrivet av Famest:

Störst spel : 1. Sony 2. Nintendo 3. Microsoft.

Varför?
1.sony har; Metal Gear-serien, vartenda jävla Final Fantasy-spel och jag kan inte säga något annat än att vartenda ett äger, Chrono-serien, Crash Bandicoot(enligt mig världens bästa plattformsspel), Resident Evil-serien. Dessa spel är helt klart några av världens mest kända spel, alla vet vilka dessa spelen är!

2. Nintendo har; Mario/Luigi/Peach etc, Zelda, Kirby, Mega Man, Metroid, Donkey Kong, Star Fox.

3. Microsoft har; Halo, Ninja Gaiden(inte direkt jättestort men det är ett av de största).

PS : I nuläget äger jag dessa konsoler: Stationära; PSX, Ps2,Xbox, Xbox360, Nintendo Gamecube, Nintendo 64
Bärbara; Nintendo DS, PSP, Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance.

Så tro ej att jag är någon fanboy av någon särskild konsol eller något!

OK, min lista då:
1. Nintendo har Zelda, mario kart, mario.
2. xbox och playstation har spel som jag kan spela bättre på min pc och en massa genrer jag inte spelar alls (bilspel, fighting, etc). nästa GTA är intressant, men det kommer ju till PC så småningom, jag kan vänta...

12
Skriv svar