Engelsk Call of Juarez-demo hos FZ

Medlem

OpenAL strular lite för mig, kanske de har glömt att lägga med den nyaste versionen igen?

Medlem

Jag gillade spelet fram till Duel Mode kom...det sög rejält. Sen delen där man smög var iofs inte riktigt min grej. Ska dock bli kul i multiplayer tror jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av X|Rolando:

OpenAL strular lite för mig, kanske de har glömt att lägga med den nyaste versionen igen?

Näe, det är senase versionen av OpenAL... Men jag har också problem me OAL i demot, använd DirectX ljud istället i options, funkar och låter mycket bättre...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Problematiskt att hoppa på lådorna, en micrognutta airmove skulle behövas (drygt o ta sats på en låda).
Gillade hook funktionen i piskan a'la India Jones.
Kropp på gubben ett stort+.
Duell, häst, pilbåge,vyfokusering
Mycket bra spel


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

För mig som har ett 6800GT har jag ett val att göra när det kommer till grafiken... antingen kör jag 1024 utan AA men Shader model 3.0. Då får man ju alla trevliga effekter men lite halvkass framerate å dålig upplösning. Alternativ nummer två är att man maxar grafiken 1600x1200 med 4x AA, fast då Shader Model 2.0 (ingen HDR, ingen depth of field effekt). Aja... bra att man kan välja själv vad man vill ha... alltid trist att inse ens hårdvara är på sista versen dock. Men men, c'est la vie.

Negativa grejor med det här demot var dock:
* Löjligt "concentration" läge som inte alls känns genomtänkt. Två sikten till höger och vänster? Dom borde gjort något som känns bättre än att behöva fylle-svänga höger och vänster för att få in fiender framför siktena i slow-motion.
* Duellen var ju även löjlig, pumpa fienden full med bly samtidigt som man gör någon disco dancing i matrix stil. Desutom så stod man ju två och en halv meter från fienden.
* Laddningstiderna var absurda. Bryr mig inte hur mycket som laddas, dom kunde dock laddat lite av det under själva gameplayet.
* Kontrollerna kändes helt fel, speciellt hur musen reagerar. Känns hackigt (även om spelet flyter på). Desutom så är default att joysticken är aktiv och inga möjligheter att stänga av det ingame. Måste sätta "throttle:en" på 50% för att gubben ska sluta svänga.
* Ridningen har allt för lite "hiiaah!". Känns desutom som man kör en bil. Hade varit mycket bättre om man kunde dra runt hästen med musen istället för direkt kontroll med keyboardet.
* Dåligt ljud, tråkiga effekter och kass mixing. Svårt att höra vad som sägs ibland över musiken. Bara ibland dock, så man kan inte ställa in volumen för att fixa det.
* Sämre än Outlaws. Ingen som kallar en chicken och härmar en kyckling.
* Man kan inte slå folk med biblen.

Underhållande men kunde varit mycket bättre.

Inaktiv

det här va ju inge vidare kul :/ grymt besviken.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

* Ridningen har allt för lite "hiiaah!". Känns desutom som man kör en bil. Hade varit mycket bättre om man kunde dra runt hästen med musen istället för direkt kontroll med keyboardet.

Hur hade du tänkt sikta då då?
Hålla koll på hästens huvve va väll de enda, men de lär man sej.

Eljest håller ja inte me på nån av punkterna faktiskt. förutom Halvlång laddning.. men de e man ju van med.
Bullettime försvinner nog i multi oxo. Fast de va inte så farligt .. man behöver ju inte använda de heller.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

F
* Löjligt "concentration" läge som inte alls känns genomtänkt. Två sikten till höger och vänster? Dom borde gjort något som känns bättre än att behöva fylle-svänga höger och vänster för att få in fiender framför siktena i slow-motion.
* Duellen var ju även löjlig, pumpa fienden full med bly samtidigt som man gör någon disco dancing i matrix stil. Desutom så stod man ju två och en halv meter från fienden.

Duellen håller jag med om men koncentration grejen gillade jag. Kändes lite ovant först men man anpassade sig snabbt

/Ankh


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

nje, det var inget för mig tyvärr, hade hoppats på mer...synd, hade en god potential. Ingen bra spelkänsla, var något som fattades..synd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tobbe, vad sägs om att hålla höger musknapp nere för att släppa hästen, få upp vapnet och vänster för att skjuta?

Vad som hade varit bättre dock. Enklaste lösningen hade varit om dom gjort så att man rörde händerna när man tryckte höger och vänster, sen reagerade hästen på det. Då hade det blivit mindre bilkörnings-känsla över det hela.

Concentration läget kommer man ju använda vare sig man tycker om det eller inte, då det är en ganska stor del av spelet.

Förstår bara inte hur dom kom fram till att designa det som dom gjort. Hade varit otroligt mycket roligare om dom gav en 1 skott per pistol, saktat ner slow-motion effekten lite och sen låtigt spelarn styra runt siktena endast (en efter den andra. Kunde varit rikigt segt att styra siktet eller något för att göra det mer utmanande.

En variant på det kunde varit att man fick mer än ett skott, då skulle man behöva vara lite snabb och klicka ut skotten under slow-motion för att sen snabbas upp och utföras.

Allt är ju bättre än "jag tar mig en sup, vinglar höger/vänster samtidigt som jag skjuter en folkmassa". Känns helt fel enligt min mening.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Är det någon anna en jag som har helt galna grafikproblem? Allt ser ut så här för mej: [http://img407.imageshack.us/img407/8623/untitledru5.jpg]

Jag har.
Jag tog skärmdumpen och la den på deras forum men jag har inte fått något svar.
Jag har provat drivrutiner från 5.13-6.6 utan någon som helst skillnad så felet är väl att jag kör XP 64-bit antar jag.

Medlem
Skrivet av njal:

felet är väl att jag kör XP 64-bit antar jag.

Nope, jag kör x64 också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har funderat på x64, kan man köra 32-bit's program om man har det? Skulle vart grymt isåfall.. Kommer med synpunkter när jag testat CoJ btw..

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av njal:

felet är väl att jag kör XP 64-bit antar jag.

Nope, jag kör x64 också.

Då vet jag inte vad som kan vara fel..

Medlem
Skrivet av Qrush:

Har funderat på x64, kan man köra 32-bit's program om man har det? Skulle vart grymt isåfall.. Kommer med synpunkter när jag testat CoJ btw..

Är nog ingen större idé att byta till XP 64-bit nu.
Vänta på Vista istället.

Medlem
Skrivet av njal:
Skrivet av Qrush:

Har funderat på x64, kan man köra 32-bit's program om man har det? Skulle vart grymt isåfall.. Kommer med synpunkter när jag testat CoJ btw..

Är nog ingen större idé att byta till XP 64-bit nu.
Vänta på Vista istället.

Fullständigt rätt. Asso, det går att köra en del 32-bits program i x64...men definitivt inte alla. Jag tror vista kommer ha bättre stöd (har iofs använt betan en del, men inte provat så många program) så det är helt klart bättre att vänta på vista.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Fletchett:

För mig som har ett 6800GT har jag ett val att göra när det kommer till grafiken... antingen kör jag 1024 utan AA men Shader model 3.0. Då får man ju alla trevliga effekter men lite halvkass framerate å dålig upplösning. Alternativ nummer två är att man maxar grafiken 1600x1200 med 4x AA, fast då Shader Model 2.0 (ingen HDR, ingen depth of field effekt). Aja... bra att man kan välja själv vad man vill ha... alltid trist att inse ens hårdvara är på sista versen dock. Men men, c'est la vie.

Negativa grejor med det här demot var dock:
* Löjligt "concentration" läge som inte alls känns genomtänkt. Två sikten till höger och vänster? Dom borde gjort något som känns bättre än att behöva fylle-svänga höger och vänster för att få in fiender framför siktena i slow-motion.
* Duellen var ju även löjlig, pumpa fienden full med bly samtidigt som man gör någon disco dancing i matrix stil. Desutom så stod man ju två och en halv meter från fienden.
* Laddningstiderna var absurda. Bryr mig inte hur mycket som laddas, dom kunde dock laddat lite av det under själva gameplayet.
* Kontrollerna kändes helt fel, speciellt hur musen reagerar. Känns hackigt (även om spelet flyter på). Desutom så är default att joysticken är aktiv och inga möjligheter att stänga av det ingame. Måste sätta "throttle:en" på 50% för att gubben ska sluta svänga.
* Ridningen har allt för lite "hiiaah!". Känns desutom som man kör en bil. Hade varit mycket bättre om man kunde dra runt hästen med musen istället för direkt kontroll med keyboardet.
* Dåligt ljud, tråkiga effekter och kass mixing. Svårt att höra vad som sägs ibland över musiken. Bara ibland dock, så man kan inte ställa in volumen för att fixa det.
* Sämre än Outlaws. Ingen som kallar en chicken och härmar en kyckling.
* Man kan inte slå folk med biblen.

Underhållande men kunde varit mycket bättre.

Kan säga att jag inte håller med dig alls och sen det där med att duellen är 2 meter från boven, hallå de står på ett tak för tusan ^^ ! Det där med dåligt ljud kan du också bota med bra ljudkort! Och "fyllesvänga"? Har du försökt hålla två sexsjkutare stadigt samtidigt som du ska peppra skurkar som dessutom vill peppra dig lol, jag hade blivit stort besviken om det hade varit enkelt att bemästra! Nej kan faktiskt inte hålla med dig alls!


signatur
Medlem

Grafik: 10/10
Känsla: 10/10
Ljud: 9/10

Grymt bra demo, väntar på fulla spelet nu.

Medlem

Suger i mig varje Westernspel som en svamp, de få gånger som de dyker upp. Är kanske bra att den genren är så sällsynt bland spel, så det inte blir uttjatat som andra har blivit (t.ex. WW2).

Vansinnigt bra känsla att spela som Ray. Promenera omkring med en sexskjutare i ena handen, och en bibel i andra, och predika samtidigt som man frälser dem med bly

Edit: En liten kul grej när jag smög omkring som Billy, och skulle stjäla hästen. Hade precis plockat upp sadeln i rummet och ställde mig upp för kika ut genom fönstret och se vad gubben var någonstans..

... och drämmer sadeln rakt igenom fönstret så glaset går i tusen bitar. Oj då.. A.I.:n är dock så usel som få, så gubben struntade i allt glassplitter som landade på hans rygg, och gnällde bara lite över sin fru som inte hade kommit hem ännu, och lunkade iväg

Skrivet av Kyraal:

Suger i mig varje Westernspel som en svamp, de få gånger som de dyker upp. Är kanske bra att den genren är så sällsynt bland spel, så det inte blir uttjatat som andra har blivit (t.ex. WW2).

Vansinnigt bra känsla att spela som Ray. Promenera omkring med en sexskjutare i ena handen, och en bibel i andra, och predika samtidigt som man frälser dem med bly

Edit: En liten kul grej när jag smög omkring som Billy, och skulle stjäla hästen. Hade precis plockat upp sadeln i rummet och ställde mig upp för kika ut genom fönstret och se vad gubben var någonstans..

... och drämmer sadeln rakt igenom fönstret så glaset går i tusen bitar. Oj då.. A.I.:n är dock så usel som få, så gubben struntade i allt glassplitter som landade på hans rygg, och gnällde bara lite över sin fru som inte hade kommit hem ännu, och lunkade iväg

Den där gubben kanske var döv isåfall är det en super AI 8)


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Den där gubben kanske var döv isåfall är det en super AI 8)

Han hörde mig perfekt de 7 gånger som jag öppnade en dörr i huset trots att han var utomhus 8)

Inaktiv

Grafiken och miljön påminner mig lite om Oblivion. Kanske pga HDR+skog, vem vet? Demot var skitkul iallafall.


signatur
Medlem

Tycker att Ray var kort medans Billy's var längre, lite tråkigt då jag var tvungen att ta av skuggorna i skogen. :/

Medlem

verkar ball, men min mus ballar ut fullständigt och vill bara peka siktet uppåt hela tiden..så nej inget bra demo för mej. Men tror det blir ett köp iaf ^^

FML
Medlem
Skrivet av Light:

Bara jag som tyckte det var riktigt krävande?
Flöt inte bra.

X800XL-PCI-E
AMD64 3500+
2GIG ram

Du var verkligen inte ensam. Jag satt och grät nästan :(. Och folk säger att detta var bättre optimerat än Oblivion. Oblivion både laddade snabbare och var bättre optimerat, speciellt för den lilla skillnaden på grafiken också.

Medlem
Skrivet av Layne:

verkar ball, men min mus ballar ut fullständigt och vill bara peka siktet uppåt hela tiden..så nej inget bra demo för mej. Men tror det blir ett köp iaf ^^

Ta bort joysticken.

Medlem

Jag e ledsen om det tagits upp förut men: http://img113.imageshack.us/img113/7050/namnlsiq4.jpg

Vad fan?
Och när man trycker på "X" samt "concentration" ska det bli kladdigt och utsträckt i nedre delen av skärmen eller är det en grafikbugg?

Ser att ännu ett spel har bundit mus rörelserna med hur många FPS man har = svårt o sikta.

I övrigt är det ett skitkul spel

Edit: Kan inte påstå att grafiken är ful men det bästa var smådetaljerna tycker jag. Hur folk drar sina vapen, sitta bakom skydd för länge gör att det samlas upp ett dammoln runt en när man blir berskuten, rida ner folk med hästen, skjuta från hästen, hoppa fram och köra med koncentration. Riktigt skoj, men måste köra på hard annars alldeles för lätt.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

kladdigt och utsträckt

Säker på att det bara inte är du själv som blir upphetsad av grafiken?

Medlem

ett av de bättre spelen jag lirat den senaste tiden, ser verkligen fram emot call of juarez, samt en ny dator i slutet av augusti

spelet flyter på 1024 (går det inte att ha lägre? :S) med allt på low, och ser faktiskt inte allt för risigt ut heller för den delen.. riktigt härlig western-känsla, gillar spelet skarpt

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av Svenpa:

kladdigt och utsträckt

Säker på att det bara inte är du själv som blir upphetsad av grafiken?

http://img225.imageshack.us/img225/7201/buguv3.jpg

Nej, knappast.

123
Skriv svar