[h1]Doominikanska Republiken[/h1]

Ett lika märkligt som otippat samarbete mellan turistnäringen på den västindiska ön och #Bethesda. Ett tafatt försök att få kidsen att uppskatta sol, bad och palmer istället för ond, bråd död. Det känns mest som ett teknikdemo där Id Tech 6 får visa sin talang att rendera vidsträckta stränder och små pittoreska samhällen. Se upp för vattengympa som quicktime-event.

[h1]Hämnden från Nasaret[/h1]

Doom har alltid kretsat kring helvetet men det är först i detta DLC-paket som Jesus, Guds son, lägger sig i. I inledningen drar han den bevingade frasen “Fader, förlåt doom, doom vet icke vad doom gör!” innan han greppar motorsågen och gör kaos.

[h1]Doomino[/h1]

I ett sista försök att locka till sig en ung publik försöker #Id Software haka på den omåttligt populära kortspelstrenden. Av outgrundlig anledning valdes man det tusen år gamla brickspelet ingen riktigt fattar hur man spelar som inspiration. Kidsen ropar “lol” och fortsätter att slänga sina sparpengar på #Blizzard istället.

[h1]Doom Perignon Champagne[/h1]

I det (på riktigt!) sista försöket att locka till sig kidsen allierar sig Id Software med det anrika champagne-märket och lanserar Doom Perignon under sloganen "festa som om demoner tuggar på din kropp". Det refuserade alternativet "Vaska en Cyberdemon – Drick Doom Perignon" upplevdes för drygt av fokusgrupper.