Det finns tusentals spel där du har möjlighet att svinga svärd mot oliktänkande, men det är inte ofta målet är att få till en autentisk och levande svärdskonst-upplevelse. Vi rapporterade i juni om att sci-fi-författaren Neal Stephenson hade startat en Kickstarter för svärdskonstsimulatorn Clang, där han använder allt sitt hetlevrade intresse för svärdskonst för att få ihop en upplevelse med rötter i verkligheten, som använder sig av rörelsebaserade kontroller på ett sätt som inte ska ha upplevts förut. Målet på 500 000 dollar är numer uppnått, men för dig som vill bidra i detta initiala skede går det fortfarande att göra så med strax över en timme kvar av insamlingen.

Clang blir inledningsvis en arena-fokuserad titel där själva stridssystemet ligger i fokus för att säkerställa att det blir roligt att hugga fritt i luften.

Nedan finner du återigen presentationsvideon där Mr. Stephenson visar upp sin idé varefter Gabe Newell gästspelandes ger en kofot ett ordentligt kok stryk.

http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang/widget/video.html