#World of Darkness är #Eve Online-skaparna #CCP:s vampyr-mmo som varit under utveckling i flera år. Trots utvecklingstiden vet vi fortfarande väldigt lite om spelet, och ska egentligen inte hetsa upp oss riktigt än. Ändå slinker det ut lite information då och då, som nu när Vg247 har haft en pratstund med CCP:s Chris McDonough.

I World of Darkness spelar vi som vampyrer. CCP skapar en värld där blodsugarna i klassisk anda far illa (istället för att glittra) av att befinna sig i direkt solljus. Vilket kan bli ett problem ur ett spelmässigt perspektiv. McDonough berättar att de har ställt in siktet på att världen befinner sig i ständigt mörker, och har det här att säga om att ha dagsljus i spelet:

– Till slut blev det för komplicerat och krävdes många olika system. Folk vill spela som vampyr, och vet du vad? Det heter World of Darkness. Det är vad det handlar om.

– Vad skulle spelarna göra under dagen? Hur länge skulle det pågå? När är det dag och när är det natt? Om det går efter ett schema, betyder det att ryssar alltid får spela när det är dag? Kanske är det alltid dag när jag kan spela, och då vill jag inte spela.

World of Darkness släpps "när det är klart"™.