Diskutera Bortglömda Barnprogram

Inaktiv
Skrivet av Zhane:
Skrivet av jedi007:

men nu undrar jag, för nuvarande söker jag ett program som jag inte kan hitta någonstans,
jag tror det gick på Junior på tv4. under 1994 - 95 Där var det en massa talande djur, som bodde i en skog, de flesta bodde i träden har jag för mig, både kaniner och björnar o ekorrar och en uggla med sin " berömda" Kunskapsbok, så hade dom jättetrevligt, men så fanns det givetvis också en elaking med i serien, och han bodde i ett stort slott, Klandistino liknande ( har jag ett svagt minne att han hette ) och han såg missbildad ut, gick i röd pyjamas, typ skitkort och tjock och som att huvet satt fast i kroppen utan hals, och denna man var ensam, och beställde hela tiden alla möjliga saker ur en postorder-bok eller katalog som han alltid använde, och så minns jag att han hade en robot-butler... plus att det fanns en hemlig dörr i hans källare som man aldrig fick se in bakom, som alltid funkade som en cliffhanger för programmet varje gång, "kommer vi få se vad som finns bakom den hemliga dörren?" jag hatade alltid det slutet, det gav falska förhoppningar XD.

någon som känner till vad programmet hette? :\

Men Damnit !!!! Nu sitter jag ju och tänker på det hela tiden, vet exakt vad du menar men kommer inte på namnet för fem öre...

Trapdoor såklart ^^

Medlem

Nääeee, Trapdoor tror jag inte det var ? Är inte Trapdoor med lerfigurer ?

Edit: Kommer ihåg ett avsnitt då mannen utan hals hade beställt en tegelsten ur sin "katalog" och den multiplicera sig själv så den gjorde en hel väg. Hans syfte var att förstöra hela skogen där djuren bodde så han kunde fånga/döda/bli kvitt dem. De stoppade däremot tegelstenen genom att vända på den så den böt riktning och "asfalterade" tillbaka till mannen utan hals och täckte hela hans slott så han blev fast där.

Medlem

Det är ett under att man har ett såpass stabilt psyke som man har trots att man utsattes för Clownen Manne, Vilse i Pannkakan och ... vad fan hette det?.... nån kaninjefel som blev jagad över ett kalhygge av en röd Volvo Amazon.. skrämde skiten ur mig när jag var liten.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Urgh, när man ser att några skriver om djur i skogen etc, då tänker jag på ett annat barnprogram, om djur i en skog. Kommer inte ihåg så jättemycket, men ett avsnitt så var det en kråka som blev typ hitler. Hade en kråkfot på sina flaggor och så satte han andra djur i fängelse. Damn it vad heter den serien?

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Disneydags med Alice Baah och Eva Rööse!!!

Oh yes!

Ingen som kommer ihåg M.A.S.K?

Medlem
Skrivet av Zhane:

Nääeee, Trapdoor tror jag inte det var ? Är inte Trapdoor med lerfigurer ?

Edit: Kommer ihåg ett avsnitt då mannen utan hals hade beställt en tegelsten ur sin "katalog" och den multiplicera sig själv så den gjorde en hel väg. Hans syfte var att förstöra hela skogen där djuren bodde så han kunde fånga/döda/bli kvitt dem. De stoppade däremot tegelstenen genom att vända på den så den böt riktning och "asfalterade" tillbaka till mannen utan hals och täckte hela hans slott så han blev fast där.

Jag minns det avsnittet som jag såg det igår jag såg det:D , det var ett av de bästa avsnitten, och jag har en god nyhet, jag har hittat namnet på serien! kom över det av en 100% ren slump.
serien heter Bluffarna!
titta och njut8)


signatur

// FeeAC

Medlem

Haha ! Victory at last Bluffarna... Det namnet hade jag nog aldrig kommit ihåg. Men man kände igen låten när den började komma igång. Bluffarna är nostalgi för mig ^^

Skrivet av Phyrex:

programmen på Carton Network ägde, typ.. Johnny quest mm!

Mmmmm javisst ägde cartoon Network i några år : Wacky Races, Space Ghost, Top Cat, Ugh, Fantastiska 4:an, Jetsons, Yogi Bear m.m :D,


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Hehe känner också igen det där Bluffarna... ah those where the days *Drömmer mig bort*


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Tack till alla länkar. NOSTALGI!!

Någon som vet namnet på ett barnprogram som gick tidiga morgnar på Kanal 5? Det handlade om en (tror det var en blå) katt som hamnar i trubbel hela tiden, (lite tom o jerry stil). I huset har han en fiende men kommer inte ihåg vem.

Har för mig att programmet hette någonting med "Katten Ed" eller "Katten Eddy" men jag kan ha fel.

Snälla hjälp!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Zlampan:

nice med gamla klassiker som He-Man, Starzinger och Robotech.
annat jag tittade på var Space Adventure Cobra (på svenska, där huvudkaraktären hade skum göteborgsdialekt ), Cyborg 009 och Grottpojken Rai

Ah, Space Adventure Cobra ja. Jag tyckte den serien var skitbra.

Tycker mig vagt minnas att "bumbi"björnarna från början hette "Gummibjörnarna". Jag antar att det var "moralmaffian" som tyckte att det lät snuskigt. (Mycket mer logiskt namn ju.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Min absoluta favorit var Mysterious cities of gold. Varför upplever jag att öppningsmusiken till 80-tals tv var så mycket bättre än dagens motsvarighet? Är det bara nostalgi?

Sen kommer Ronja Rövardotter. Även om vildvittrorna gav mig mardrömmar.

Lite senare kom Bravestarr. Jag brukade skrika "Strenght of the bear!" med jämna mellanrum när jag slogs med mina äldre syskon, i hopp om att det skulle ge mig det lilla extra för att vinna, heh.

Hedersomnämnande går till Captain Planet, Voltron, MASK, Silver Fang och Defenders of the Earth.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Jag letar efter någon med 3 Eller mer Manliga karaktärer som gick på tv för länge sedan. kanske 13 eller mer år sedan. De hade något slags robot dräkter som klickades på dem när de behövde rädda världen eller så. En kunde flyga med sin dräkt, en blev stor och stark typ, Earth attribut liksom och jag tror en tredje fick någon slags vattendräkt.

Om jag inte har helt fel så hade de färgerna grön, röd och blå.

Någon som fattar?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Jag letar efter någon med 3 Eller mer Manliga karaktärer som gick på tv för länge sedan. kanske 13 eller mer år sedan. De hade något slags robot dräkter som klickades på dem när de behövde rädda världen eller så. En kunde flyga med sin dräkt, en blev stor och stark typ, Earth attribut liksom och jag tror en tredje fick någon slags vattendräkt.

Om jag inte har helt fel så hade de färgerna grön, röd och blå.

Någon som fattar?

POWER RANGERS!!!ett!!!!1!!!11

Men dom var vist fler än tre va?


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Det var inte Power Rangers jag ränkte på. De här hade mer robot aktiga dräkter.


signatur

Rawr

Medlem

Jag vet inte om det är den serie du söker Crawller men en av mina favoriter var Captain Power and the Soldiers of the Future. En sci-fi-serie från 1987 med förvånansvärt välgjorda specialeffekter och en av de första att använda CGI. Tyvärr blev den kortlivad, bl.a. för att den marknadsfördes som ett barnprogram (med tillhörande leksaker) samtidigt som historien var ganska mörk och allvarlig.

[http://www.youtube.com/watch?v=M678PVOf5F0]

Skrivet av w4rhog:

Oooooh, det är enorm nostalgi! Annars så var det Power Rangers och har minne av någon show jag älskade som hette Centurions

http://www.youtube.com/watch?v=y5168yjG3Qw

Är det Centurions du söker Crawller?

Denna fanns på sidan 1 i denna tråd ;p


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hur kan man diskutera något som är bortglömt?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Inget problem alls, jag kommer inte ihåg ett smack om Marcel Proust utöver hans namn, men vill du diskutera honom så ska jag nog kunna svamla ihop något dussin poster ändå.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har ett svagt minne av teskedsgumman!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av w4rhog:

Oooooh, det är enorm nostalgi! Annars så var det Power Rangers och har minne av någon show jag älskade som hette Centurions

http://www.youtube.com/watch?v=y5168yjG3Qw

Är det Centurions du söker Crawller?

Denna fanns på sidan 1 i denna tråd ;p

JA! TACK SOM FAN!
<3


signatur

Rawr

Skrivet av Crawller:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av w4rhog:

Oooooh, det är enorm nostalgi! Annars så var det Power Rangers och har minne av någon show jag älskade som hette Centurions

http://www.youtube.com/watch?v=y5168yjG3Qw

Är det Centurions du söker Crawller?

Denna fanns på sidan 1 i denna tråd ;p

JA! TACK SOM FAN!
<3

Ja visst var det bra

Cartoon network rockade:heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Jhonny Quest satt man klistrad framför


signatur

Rawr

oooo Kommer nån ihåg "captain planet"?

5 barn med varsin ring som de kallade fram honom med "earth, fire, wind, water, heart"...ta-da Captain Planet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Crawller:

Haha, jaaaa!
Hmm, vet inte riktigt vart jag fick namnet katten Ed ifrån, haha.

Tack så hemskt mycket!

Medlem
Skrivet av BULP:

Inget problem alls, jag kommer inte ihåg ett smack om Marcel Proust utöver hans namn, men vill du diskutera honom så ska jag nog kunna svamla ihop något dussin poster ändå.

Han är ju knappast bortglömd om du kommer ihåg namnet och dessutom kan diskutera honom.

fail?:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

jävlar, synd att dem inte fortsätter vissa denna sortens barnprogram längre

fan vilken nostalgi tripp man får när man kollar upp lite via youtube, nästan så man vill zappa förbi cartoon network och kolla om några av dessa godingar visas fortfarande, synd att man nu inte har cartoon network längre

Cartoon Network började flippa ur helt för säkert 6-7 år sen...
Bara nytecknat skit.

Ända "old shool" programet var nog Familjen flinta.
Till o med Tom o jerry var konstigt "nytecknat" :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar