Hur länge har du varit en FZ besökare?

Medlem
Hur länge har du varit en FZ besökare?

Siten har funnits länge! Märkte precis mitt datum i 2002.. men jag hittade fragzone först när jag var en liten 12 åring i 97-98. Hade precis lärt mig att man kunde skjuta andra på internet, det var helt ofattbart för mig. Innan så körde man ju bara real life deathmatch på laserdome

Sökte efter QUAKE SVERIGE PÅ INTERNET eller något efterblivet i yahoo (thank fuck for Google)
och fann fragzones serverlista Jag var bortskämd med UPC Kabel då. Hade man Kabel uppkoppling under 90 talet så var man fan konung på servrarna haha.. Usch, dagens 360 kids har fan ingen uppfattning för vad ping, mouseflick snapshots osv är.. Dom vet fan inte ens vad en server är... kommer ihåg när man tyckte att Counterstrike var djävulens jävla fjantspel, men skulle ju hellre ha det på topp.. CS har ju fan 100 ggr mer skill depth än joypad autoaim skiten..
Tråkigt att FPS multiplayer har blivit så nerdummat (har inte bott i sverige på 9 år så min svenska är på tonårsnivå)

UBER LPB FTW!!!!
Stackars HPW's ni har dött ut!

Läser inte FZ så ofta men man får ändå en fin nostalgi tripp när kommer hit. Dagar långt före Call of Duty med joypad.. när det var så nytt och färskt!

själv då?
några andra old schoolers vid liv?
Finns det folk som besöker FZ som inte hört talas om QW etc? Newschoolers! (360 NOOOBSSSS)

P.S förövrigt så har jag en xbox 360, men shooters kommer jag aldrig gilla på konsol- jävla low FPS fjantfester, helt avsaknat av samma skicklighetsdjup- jag blir illamående hur kasst alla siktar med joypad men tror att dom är Kung Bosse Nisse

LONG LIVE THE MIGHTY MOUSE AND KEYBOARD!! (except for everything besides FPS games lol)))


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Jag är väl en relativ färsking på Fz. Jag hängde på sidan i början av 2005 om jag minns rätt, men blev inte medlem förrän 2006 på grund av ren lathet.

Quake/UT har jag aldrig riktigt fastnat för, utan det var CS som blev mitt första riktiga onlinespel. Därefter kom Battlefield 1942, och sedan dess har Battlefield varit min huvudserie när det gäller onlinepangande.

Inaktiv

Sen Quake, torget, 28.8K modem och beige boxandet fortfarande var the shit. Lurkat runt och postat under flera olika nicknames sedan dess.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

Blev medlem för alla tävlingar. Vann en Razer mus efter några tävlingar.

Sen läser jag bara nyheter, bloggar och lite på forumet.

Medlem

Nu känner jag mig riktigt ny har väl hängt på fz sen kanske mid-2009 kanske lite senare

Medlem

Skulle gissa på att jag började kolla här runt 2006... Sen dröjde det två år innan jag orkade registrera mig xD

Medlem

Var medlem med ett annat namn tidigare. Har för mig att jag med det nicket var registrerad sen 2005. Hade nog besökt sidan regelbundet något år innan det.


signatur

Have a good time!

Har nog varit med sen 97, men bara som besökare, Först 2002 blev jag medlem, men det kom ingen vart och jag skaffade nytt namn 2004. Sen var det dött ett tag och nu igen sen 2008 har jag varit en daglig besökare och tagit medlemskapet lite mer på allvar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sen slutet av 2001.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Pre-milleniumskiftet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

2006 men orkade inte registrera mig förrns 2008.. alltid varit lojal PC användare


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Tror jag gick runt på FZ i alla fall ett år innan jag registrerade.
Ahh den där svarta färgen, sådan nostalgi.

Redaktör

FZ (eller Fragzone) dök upp påfallande ofta när man som färsk pc-ägare i slutet av 90-talet altavistade (kids, det betyder "googlade") problem som mina Amiga-kunskaper inte täckte. "Cd-nyckel" till exempel. En dylik stod inte att finna på omslaget till det begagnade #Half-Life som en butik i Örebro sålde på mig. Internet pekade mot Fragzone-forumet, så det blev registrering. Och på den vägen var det.

Kan tilläggas att mottagandet inte var nådigt; det fanns en del misstro mot mina funderingar om det där med saknad cd-nyckel, till och med antydningar om oärligt uppsåt. Vilket jag med facit i hand kan förstå...


signatur

Sedan år 2004 med olika Alias...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Någon gång kring millenieskiftet, fast ju inte så många andra alternativ för en speltokig tonåring. Det var väl vi och Nordicgamers som battlade om nyhetstronen då. Jag tror vi vann.


signatur
Medlem

Aha så fz står för fragzone. Där ser man xD

Mitt old school spel var antagligen total annihilation. Det var i princip det enda spelet jag hade då på våran familjedator. Jag minns klar och tydligt att jag alltid körde en bana där fiender inte kunde komma åt mig förutom med flyg. Så jag byggde hur mycket 'anti air'' skjutar torn runt hela min bas. Sedan så försökte jag vinna med hur mycket fly och nukes som helst. Detta tog dock väldigt mycket tid, och jag kan inte fatta att jag tyckte det var kul

Jösses när jag tittar bakåt så kan jag bara se en liten feg pojke som inte visste vad kul var x3

Mitt första fps spel däremot var jag väldigt sent på att skaffa. Var nog runt år 2004. Det var då min nördiga sida växte fram då jag skaffade css. Blev riktigt bra på det men efteråt så märkte jag att alla mina andra kompisar spelade 1.6 så jag skaffade det med. Men blev aldrig något bra på det

Nu för tiden så sitter jag och spelar båda dragon age spelen (origins är bäst ) och dawn of war 2.

Men som ni ser så är jag rätt ny på FZ om man gemför med alla andra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Sedan år 2004 med olika Alias...

Haha, vi minns dem väl!


signatur
Medlem

Står 2002 på detta konto, men var även registrerad något år innan med ett annat konto. så strax innan 2000 måste jag ha börjat hängt här. Måste ha varit i samband med Diablo 2 kanske. Var fan bara runt 12 bast då ju, läskigt nu när jag tänker efter.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag upptäckte deras eminenta fil-del så sent som 2007. För att kunna ladda ner jättesnabbt registrerade jag mig och började utforska resten av sajten och då fastnade jag.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Hmm, måste ha varit då jag registrerade mig, på min födelsedag 2007


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Började inte använda internet i större skala förrän releasen av Battlefield 1942 (2002). Då började spel-community bli viktigt. Började lurka fragzone 2003, eller 2004 men dröjde länge innan jag kände att jag behövde registrera mig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har varit en besökare sedan sen Quake, men blev mer i samband med Q2. Blev dock medlem under 2002.

Började hänga på FZ i samband med att jag började skriva för sajten 2008.

Medlem

2002-2003 någonting skulle jag tippa på. Det är en sjuk lång tid ändå och jag ångrar varje besök.


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet

Jag kom in via fusk. Ungefär som Tomas alltså, men ändå inte.

På den tiden hade jag en fusksajt tillsammans med en kompis från skolan som de flesta av er känner som @the_maxx. Vi letade efter hosting och jag fann FZ. Mailade redaktionschefen Erik (JAM^) och fick ett bastant nej.

Så som det kom sig pratade dagen efter chefredaktör Göran med Erik och sa "vi skulle starta en fuskavdelning tycker jag". Erik tänkte direkt på snubben som hört av sig dagen innan och snart kunde vi skicka igång cheats.fragzone.se.

Några månader senare skrev jag mina första tre guider (Team Fortress Classic, Counter-Strike, Unreal Tournament), därefter blev det nyheter, recensioner och till slut började jag hjälpa Göran planera. 2003 blev jag utnämnd till redaktionschef, 2006 blev jag chefredaktör (när Hjemmet Mortensen, blivande Egmont, köpte FZ) och 2009 tog jag befälet över Egmonts utvecklingsavdelning där jag är i dag.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Tompa:

FZ (eller Fragzone) dök upp påfallande ofta när man som färsk pc-ägare i slutet av 90-talet altavistade (kids, det betyder "googlade")

Aahh, altavista! Nostalgispruta rätt i ögat!

Medlem

Var nog 2006 tror jag, bara 9-10 år då. Kommer ihåg när man alltid ville hänga med storebror när han hade sin polare över. Så då var det en snubbe som visade Fz för min bror och därefter (eftersom man är så nyfiken) kollade man upp sidan någon dag efter. Så på den vägen var det man hittade hit.
Registrerade mig inte förrens ett år efter och man var ju fortfarande ung och man kunde ju inte stava för fem öre. ^^
Gjorde säkert många pinsamma kommentarer här och där.


signatur

Wai

Medlem

började lira ut när den kom 99, först för mig själv, men med tiden så ville man ut på nätet så kopplade upp mig på modem och kunde hålla på i timmar med att lira ctf på face. Som tur är fick jag kanske drygt ett år senare adsl och kunde komma igång ordentligt.

Har åter börjat lira ut2004 på datorn och nån flash multiplayer spel, annars blir det ibland ps3 med frullen eller barnen.

Har varit på sidan kring 2001 tror jag, träffade flesta av mina klankompisar den vägen som jag fortfarande lirar ut2004 med emellanåt.


signatur

thank you, come again

Medlem

Kom inte ihåg vart jag hittade FZ, tror det var vid en google-sökning på något spel runt 2005. 2 år senare tyckte jag att det kunde vara en bra idé att registrera sig och härja runt på forumet! Resten är väl historia.

Medlem

Det första minnet jag har av FZ är när det fortfarande var en av de svarta designerna men jag började besöka sidan regelbundet samt skriva på forumet först under generation 4.

123
Skriv svar