WoW Tappar Taget.

Inaktiv

Wow är iaf slutlirat för min del.
Till slut blir det tråkigt hur många expansioner den än släpper.

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:

Påståendet att Blizzard skulle sålt rättigheterna för Diablo är nog det löjligaste jag hört. Om ni kollar på loggan för senaste Blizzcon så finns Diablo där. Att sälja Diablo-rättigheterna vore bland det dummaste man kan göra eftersom ett nytt Diablo-spel skulle ge miljontals köpare automatiskt. Mythos har inget med Diablo 3 att göra, det är ett blekt försök att göra Diablo 3 av före detta Blizzard-anställda. Du som gjord det påståendet sa att du skulle återkomma med källa, men du kom troligen på att du hade ljugit.

Sen detta ständiga snack om att WoW kommer ägas av Warhammer eller Age of Conan är överdrivet enligt mig. Varför War och Conan ständigt skjuts på framtiden är därför de inser att de inte kan konkurrera ut WoW. Vad WoW lyckats med är att locka casual-lirare som innan WoW kom aldrig lirat PC-spel i någon större utsträckning. Herregud WoW + 60 dagars gamecard har legat på första respektive andraplats i flera år i Sverige. Varför Blizzard släpper en expo till är därför 9 miljoner spelare vill ha en fortsättning på sitt äventyr, svårare än så är det inte. Det vore som att fråga varför Sagan om konungens återkomst ska göras när redan sagan om ringen och sagan om de två tornen gjorts = dum fråga.

Den här killen vinner tråden om och om igen.

Att WoW kommer dö ut så pang-boom är rent ut sagt idiotiskt att säga, läs citatet om varför^.


signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
Ken Olsen, Digital, 1977

Inaktiv

Jag tycker WoW var ett riktigt bra spel men hade hellre spelat WarCraft 4 och/eller 5. ^^


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Tycker Wow blev mycket roligaren u med senaste patchen att dom har dragit ner hur mycket XP som behövs för att lvla mellan 20-60 och ökat XP poängen på quests.

Jag har haft som alla andra mina hål då jag spelar annat, tyckte bara själva tanken att lvla 1-70 skulle ta flera månader att göra men nu när dom har förbättrat systemet så startade jag en Human paladin och märkte redan förbättringar.

WoW kommer säkert dö ut som alla andra spel men det kommer nog ta ett bra tag innan något sådant händer.. men däremot tror jag att WoW har haft sin guld tid och att den är över nu.

Statistiken på aktiva spelare kommer väl gå som en karusellbana upp och ner, sen märker vi väl om en del servrar blir totalt tomma.

Nästa års spel är inte WAR eller AoC, det är en expansion kallad
Wrath of the Lich King. Ska vi slå vad?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Hoppas på WAR. Konkurrens är aldrig fel

Inaktiv

WoW kommer inte svalna och dö oavsett framgångarna av Warhammer eller Age of Conan. Tror man att blizzards spelarbas så lätt överger sina spel, behöver man bara ta ett titt på deras tidigare titlar. Folk spelar fortfarande Diablo 2, Starcraft och Warcraft 3 för fulla muggar, detta trots att det kommit en massa nyare och häftigare spel sedan dess.

WoW kommer leva vidare, men visst kommer det ske svackor i mängden spelare. Sådant är naturligt för vilket MMO som helst och något Blizz självklart räknat med från första början.

Medlem

WoW kommer dö den dagen Blizzard kommer med ett nytt MMO och det kanske även då finns en skara spelare kvar.

Jag och flera andra hoppas dock att de går tillbaka till det gammla lite mer hardcore WoW innan TBC bär WotLK släpps. Det är på tok för lätt att fixa gear vilket gör att det känns lite meningslöst.

"Woooho! Ett nytt fett svärd. Fan va nice" har utbytts mot "mm, den har jag nytta av".

Visst ska casuals också kunna spela spelet bra men som det är nu är det nästan löjligt hur det kastas gear på dig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

tycker inte det låter som att top raiderna är så uber lätta på dom som jag känner spelar o det är blandat casual o hardcore folk.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

tycker inte det låter som att top raiderna är så uber lätta på dom som jag känner spelar o det är blandat casual o hardcore folk.

Nej men season 3 PvP armor är nästa lika bra som Tier 6 och är betydligt lättare att skaffa.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Absolut. WoW håller inte på att dö. Och klart som sjutton att de släpper expansioner; att inte göra det vore dålig business samt att bedra spelare på lovat content.

Visst, det kommer komma nya och flashiga MMOS. Konkurrenter råder det ingen brist på, och många av dessa kommer klart överträffa WoW i vissa aspekter. I slutändan är WoW dock ett väldigt solit bygge uppbackat av en väldigt solid utvecklare.

Många av mina kompisar som spelar fortfarande gör det kanske inte lika frenetiskt som de brukade, men de har inga som helst planer på att sluta, oavsett vilka nya spel som kommer finnas till hands.

Varför flyttar inte ALLA unga svenskar till London, då London på så många sätt är ett så mycket häftigare ställe än Hedemora? Jo, för att man har vänner och familj i Hedemora, och med åren har man kommit att växa in i en gemenskap. Samma gäller med WoW.

Medlem

Men jag fattar inte att Blizzard inte fattar att de förlorar med spelare en de vinner på att göra nua Expansine, plus att hea story linen på WarCraft har kommit till sin slut '' ja, vad ska de koma på nu efter man har dödat Arthas'' Va fan tänker de inte på alla fansen!!
Blir så himla sur på de ibland.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Tror nog dem vinner spelare på expansioner. De spelare som blir sura och irriterade på expansioner är dem få procent som sitter högst upp på raid-stegen och inte vill ge upp det dem åstadkommit.

Dock så spelar 9 miljoner människor spelet nu, och en extrem majoritet skulle uppskatta en expansion, precis som när BC släpptes.

Medlem
Skrivet av xiac:
Skrivet av Deadflag:

Påståendet att Blizzard skulle sålt rättigheterna för Diablo är nog det löjligaste jag hört. Om ni kollar på loggan för senaste Blizzcon så finns Diablo där. Att sälja Diablo-rättigheterna vore bland det dummaste man kan göra eftersom ett nytt Diablo-spel skulle ge miljontals köpare automatiskt. Mythos har inget med Diablo 3 att göra, det är ett blekt försök att göra Diablo 3 av före detta Blizzard-anställda. Du som gjord det påståendet sa att du skulle återkomma med källa, men du kom troligen på att du hade ljugit.

Sen detta ständiga snack om att WoW kommer ägas av Warhammer eller Age of Conan är överdrivet enligt mig. Varför War och Conan ständigt skjuts på framtiden är därför de inser att de inte kan konkurrera ut WoW. Vad WoW lyckats med är att locka casual-lirare som innan WoW kom aldrig lirat PC-spel i någon större utsträckning. Herregud WoW + 60 dagars gamecard har legat på första respektive andraplats i flera år i Sverige. Varför Blizzard släpper en expo till är därför 9 miljoner spelare vill ha en fortsättning på sitt äventyr, svårare än så är det inte. Det vore som att fråga varför Sagan om konungens återkomst ska göras när redan sagan om ringen och sagan om de två tornen gjorts = dum fråga.

Den här killen vinner tråden om och om igen.

Att WoW kommer dö ut så pang-boom är rent ut sagt idiotiskt att säga, läs citatet om varför^.

Instämmer helt och hållet
WoW kommer absolut inte dö ut bara sådär.
De släpper en ny expansion för att folk vill ha mer content, inte för att de börjar tappa massa folk... det ökar ju snarare.

Sen tror jag personligen inte att varken Warhammer Online eller Age of Conan kommer att ens vara i närheten av WoW. Tänker spela Age of Conan själv, men tror absolut inte att de kommer att få 9 miljoner spelare.
Wrath of the Lich king kommer garanterat köpas av massvis med spelare, troligen nästan alla som spelar WoW i nuläget, plus massa gamla spelare som slutat förr.
WAR och AoC får slåss om resten

Medlem
Skrivet av Chibiz:

Tror nog dem vinner spelare på expansioner. De spelare som blir sura och irriterade på expansioner är dem få procent som sitter högst upp på raid-stegen och inte vill ge upp det dem åstadkommit.

Dock så spelar 9 miljoner människor spelet nu, och en extrem majoritet skulle uppskatta en expansion, precis som när BC släpptes.

Nja, de som ligger högst uppe har redan "spelat ut spelet" och sitter bara och vill ha nya instancer att klara av.

De som är irriterade är nog som mig. Se som kommigt halvvägs och ser all content som man inte hunnigt spela försvinna och bli oanvändbar.

Sen är väl de riktigt casual inte heller glada för att det inte satsas på småinstancer och de inte har tid för PvP.

Och det hjälper ju inte att just PvP sakerna blivigt så pass lätta att skaffa i jämnförelse med PvE saker. Så man springer omkring med fler PvP-saker än PvE-saker i PvE. Då känns raiding och PvE värdelöst om man inte ligger så högt att PvE sakerna faktisk är bättre.

Så man kör PvP i WoW tills man kan spela lite mer avancerad RvR i WAR.

Men det kvarstår att se hur kul det kommer att bli i jämnförelse med WotLK och om jag kommer att sakna PvE eller ej.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

WoW kommer att inte vara så stort efter sommaren då många tar tag i och skaffar nytt spel vilket blir då Age Of Conan lr Warhammer Online.
Själv tycker ja att efter spelet WoW i 3 år till och från är det ganska tråkigt att spela samma sak utan nångon vidare förändring. Varför man återvänt var att bara har funnits det spelet att återvända till. När nu 2st helt nya spel med ny grafik och funktioner släpps så ska jag och antar många andra börja på ett "nytt slags WoW" om man säger så.
Hoppas att så många som möjligt tar och kollar på båda spelen och ser vilket som passar dom bäst.
Jag tycker Age of Conan är ett självklart val!

Tyckte också att AoC verkade vara ett självklart val, jag är inte så säker längre. Nej det får nog bli Wrath of the Lich King för mig. Det kommer att släppas sjukt tunga MMo titlar i år, tror nog dom hittar sin publik men Kungen kommer nog att sitta kvar på tronen skulle jag gissa.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Asså vet inte hur det er på FZ men jag tycker att Blizzard är väldigt despirata, de gör en nu Exponsion bara för att inte tappa spelare.
Age Of Conan och Warhammer Online kommer Spola bort WoW så hårt! Hahaha Rätt åt Blizzard!
Men nu kommer de ju inte kunna forsätta på WarCraft Storyn ju synd igenligt mig, jag är en WarCraft Fan (Inte WoW Fan) de kommer ju inte kunna göra en Wc4

Vad Tycker ni på FZ?

Finns inte en chans att WoW "spolas bort", expansionen är förplanerad sen mycket länge, och Blizzard uttalade sig redan vid WoW release om att de skulle släppa en expansion varje år i iallafall 2-3 års tid, därmed går det inte precis att kalla det ett desperat tilltag.

Att sedan storyn tar slut.... tja då skriver de väl mer, de har gjort ett bra jobb med enormt genomarbetad lore hittils, tror knappast de skulle klanta till det om de bestämde sig för att utöka den.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Tror nog ett par hundra tusen hardcore spelare kan lämna WoW för ngt annat spel, men den stora massan lär bli kvar.

Vet många som hoppas på ett nytt SWG som idag spelar WoW

Medlem

Att spelare lämnar ett spel är ju helt normalt förr eller senare lämnar du ett favorit spel för att du tröttnat och vill prova nått nytt .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Asså vet inte hur det er på FZ men jag tycker att Blizzard är väldigt despirata, de gör en nu Exponsion bara för att inte tappa spelare.
Age Of Conan och Warhammer Online kommer Spola bort WoW så hårt! Hahaha Rätt åt Blizzard!
Men nu kommer de ju inte kunna forsätta på WarCraft Storyn ju synd igenligt mig, jag är en WarCraft Fan (Inte WoW Fan) de kommer ju inte kunna göra en Wc4

Vad Tycker ni på FZ?

wow tappar taget, när dom ligger på tio i topp på försäljningslistan för pc varje vecka ända sedan det släpptes ?

Medlem

wow dör ut. Direkt!

Medlem

Tror faktiskt WoW klarar sig ganska bra, men jag har slutat efter 2 70s blir det inte lika kul


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Jo jag håller med, Blizzard håller på att tappa greppet om spelarna, men jag tror aldrig att spelet kommer att dö ut. Jag som spelar WoW tycker mest att det är bra att dom kommer med en ny expansion nu, TBC släpptes helt enkelt för tidigt och nu när buggarna och allt det är fixat så är folk redan lvl 70 med de flesta av deras karaktärer. Folk söker efter nya saker hela tiden. Man vill inte bara ha ett spel som man spelar, gör samma saker och når end game, sen efter det när man har fixat allt man kan då? Men tror kanske inte ändå att WotLK kommer bli så lyckad iheller fast vem vet, detta är ju bara mina åsikter så får väl se vad som händer.
Håller iaf mest på Warhammer online för tillfället med tanke på att deras RVR system kommer hålla väldigt länge för dom som har maxat sina karaktärer, vilket jag tror att Blizzard snart kommer att ta efter


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Tror att WoW kommer att finnas kvar länge, dock så kommer ökningen snart att avstanna (den verkar redan har gjort det, ett år efter att de blev 9 miljoner användare och fortfarande inte 10 miljoner användare) och när grafiken känns för allt för dålig så kommer användarantalet att minska, visst grafik är inte allt men spelare slutar hela tiden och nya tillkommer hela tiden. Men OM grafiken är för dålig så kommer det att tillkomma färre nya spelare och då går användarantalet ner. De som är riktigt Hardcore kommer dock att stanna kvar, precis som i EQ eller UO.

Sen så tycker jag att vissa talar ner Mythos oförtjänt mycket, det är ett väldigt roligt spel. Har inte kännt lika stort sug efter att spela sen jag spelade diablo 2. Tycker att Flagship har gjort ett jättebra jobb hitills, det är ju beta fortfarande, och de som inte har testat Mythos borde inte uttala sig om det. Flagship studios består utav bla Bill Roper och de påstår inte att de gör Diablo 3 och de har absolut inte rättigheterna till diablo. Dock så är mythos väldigt likt vad ett diablo 3 skulle kunna vara, förutom kanske storyn. Det är oxå väldigt skönt att kameran är i diablo perspektiv och inte i WoW perspektiv.

Det kommer i öppen beta snart, testa det!

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Haha tror inte att Diablo 3 kommer för att Blizzard North har ju Laggt ner, Några okända snubbar har köpt upp Diablo Rättigheter och kommer göra en dålig kopia på Diablo som heter
Mythos. Kolla in http://www.mythos.com/
Där har du din Diablo 3 Hahaha

spelet ser ju bra ut, något man kanske ska följa?


signatur

snabb snabbare tjockast!

Medlem

Tror inte att wow kommer dö, dock kommer det spridas lite användare till andra spel. Själv gillar jag inte wow så mycket längre, tyckte om det förut dock. Men tycker det är aldeles för lätt (som 99% av spelen nu för tiden). Saknar hardcore mmorpg som ultima och EQ där det tog tid att levla och man fick slåss om bossar och liknande.
Hoppas det kommer nått sånt igen snart.

Medlem

Wow har dött, när GW släpper sin 2a är det borta för alltid.
Folk kommer avinstallera så det brakar om det...Dom unga kommer skaffa GW2 allt blir frid o fröjd.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Wow har dött, när GW släpper sin 2a är det borta för alltid.
Folk kommer avinstallera så det brakar om det...Dom unga kommer skaffa GW2 allt blir frid o fröjd.

ungefär

Medlem

Det wow har lyckats med (som alltid blizzard lyckas med) är att man inte behöver en top of the line maskin för att spela sina spel, dvs man kan sträcka sig till en bredare massa. Så kommer det nått bra spel som inte kräver det senaste innom datorteknik så kanske det blir så att wow tonas ut succesivt. Men folk lirar ju EQ1 fortfarande och ultima

Skriv svar