Medlem

Spore har stulit min fru...!

Hon sitter fortfarande med det. Den stationära datorn är upptagen, det är fredag kväll och om jag kan tyda tecknen kommer hon att fortsätta natten igenom... Förbannelse över detta spel..!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Detta är inget spel direkt som ajg har väntat på, fick i stort sett et hum vad det var för bara 2 månader sedan.

Jag tycker spelet är riktigt roligt, man kan frågesätta själva spelsättet men just det att du skapar allt själv, utseendet osv öppnar stora möjligheter och kreativitet.

Dock är det buggigt som in i bomben, hoppas dom fixar det.

inget spel man kommer sätta som nummer ett, men tycker det är helt klart värt ett högt betyg för att dom gör något mer annorlunda än från det vanliga.

Medlem

Cell: ***
Creature: ***
Tribal: ****
Civilization: **
Space: *????

Jag har spelat fram till space nu. Måste säga att tribal är det som är roligast, sedan tappade jag kontakten med min creature när det blev bilar å skit istället. Civilization är för enkelt för att vara civilization. Det kändes som nästan exakt samma RTS som Tribal men med färre alternativ.
Sedan att vapnen på fordonen inte rör sig eller något är ju inte heller så kul för ett annars väldigt snyggt spel.

Jag tror jag köper X-Com paketet på Steam för 90kr istället för att lägga ut mer pengar på Spore

alk
Medlem

Så det här är alltså ett singleplayer spel? Känns som att hela konceptet hade gjort sig bättre som ett slags mmo.

Medlem

Att skapa figurer är det ända som är riktigt kul i detta spel imo.

Medlem
Skrivet av alk:

Så det här är alltså ett singleplayer spel? Känns som att hela konceptet hade gjort sig bättre som ett slags mmo.

Nä, det är bra som single player spel. Det är ju ett onlinespel i den bemärkelsen att den laddar hem nya varelser från andra användare. Förutom de 163000 som finns med från början

Medlem

Köpte spelet igår, spelade en timme och tröttnade... Repetetivt, överhypat och enligt mig inte speciellt revolutionerande...

Däremot så satte sonen (6år) igång och spelade och han älskar det, så jag antar att det helt enkelt är ett barnspel???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Älskade celldelen, creaturedelen var okej till bra, den var kul i början men blev seg senare. Tribalfasen var bara tråkig rakt igenom och nu vet jag inte om jag orkar köra Civ.

Medlem

Ja snacka om besvikelse, hade inte ens några större förväntningar.

Det är överdrivet simpelt. Patetiskt rent ut sagt.

Cell stadiet: Som ett litet flash spel, skoj i 10 minuter... varar iofs inte mycket längre än så. Ät växter eller djur. Sammla delar.
Creature stadiet: Spring runt med din skapelse, ät växter eller djur. Sammla delar. Bli kompis med eller uttrota de andra.
Tribal stadiet: Sammla mat i form av växter eller djur. Bli kompis med eller förstör de 5 andra byarna. Sätt ut några av den enorma mängden byggnader (9st) på förutbestämda platser. Dansa runt en lägereld.
Civilization stadiet: Ta över resursplatserna, designa dina egna 4 byggnader och fordon. Ta över de andras städer med diplomati (du skjuter dinosaurer istället för projektiler) med våld eller med pengar (köp skiten efter att du har haft en handelsrutt med staden en stund)
Space stadiet: Orkar inte skriva samma sak igen utan titta på de 2 senaste stadierna så har du samma sak här igen. Med undantag att du kan göra skittråkiga uppdrag och kolonisera planter och måla dem lila, rosa och göra "cute mountains" på dem.

Ljud: Är väl det ända som är okej
Grafik: 2002?
Design: Dålig (planeterna känns lika stora som knappnålar)

1/5 ... helt värdelöst fattar inte alltså... 500 spänn åt helvete. Vad va det som tog 8 år? Gjorde han allt själv eller, måste vara enda anledningen och till recensenten har du fått mutor eller? 4/5. Du skriver massa ord i recensionen... men känns som vi inte spelat samma spel. Du säger saker som "Det är komplext"... menar du allvar? Nä du skämtar, det måste vara den ända förklaringen.

Skulle inte spelet handla om varelser och deras utveckling, deras evolulotion osv, spelet är ju bara ett fjantigt klipp o klistra o slabba på lite fula färger o mönster. Dina varelser ser du knappt efter fas tre heller. Nä ett jävla skämt är det här.
Hade naturens lagar gällt det här spelet hade det blivit uppkäkat, utbajsat och bortglömt vid alpha stadiet.

Medlem

jag väntar fortfarande på att de ska komma massa gore-mods till den så man ser ett spelvärde it det.^^

Medlem

Jag tycker det är underbart fram till civilisations- och rymdfasen.
Man förlorar ju sin "connection" till djuret man skapar och det är trist.

Creaturefasen var roligast helt klart, sen faller det ganska fort.
Men en 4a förtjänar det


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Spore har stulit min fru...!

Hon sitter fortfarande med det. Den stationära datorn är upptagen, det är fredag kväll och om jag kan tyda tecknen kommer hon att fortsätta natten igenom... Förbannelse över detta spel..!

Hahaha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Såg litegranna fram emot SPORE men måste säga att det var fasligt överhypat.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Ja snacka om besvikelse, hade inte ens några större förväntningar.

Det är överdrivet simpelt. Patetiskt rent ut sagt.

Cell stadiet: Som ett litet flash spel, skoj i 10 minuter... varar iofs inte mycket längre än så. Ät växter eller djur. Sammla delar.
Creature stadiet: Spring runt med din skapelse, ät växter eller djur. Sammla delar. Bli kompis med eller uttrota de andra.
Tribal stadiet: Sammla mat i form av växter eller djur. Bli kompis med eller förstör de 5 andra byarna. Sätt ut några av den enorma mängden byggnader (9st) på förutbestämda platser. Dansa runt en lägereld.
Civilization stadiet: Ta över resursplatserna, designa dina egna 4 byggnader och fordon. Ta över de andras städer med diplomati (du skjuter dinosaurer istället för projektiler) med våld eller med pengar (köp skiten efter att du har haft en handelsrutt med staden en stund)
Space stadiet: Orkar inte skriva samma sak igen utan titta på de 2 senaste stadierna så har du samma sak här igen. Med undantag att du kan göra skittråkiga uppdrag och kolonisera planter och måla dem lila, rosa och göra "cute mountains" på dem.

Ljud: Är väl det ända som är okej
Grafik: 2002?
Design: Dålig (planeterna känns lika stora som knappnålar)

1/5 ... helt värdelöst fattar inte alltså... 500 spänn åt helvete. Vad va det som tog 8 år? Gjorde han allt själv eller, måste vara enda anledningen och till recensenten har du fått mutor eller? 4/5. Du skriver massa ord i recensionen... men känns som vi inte spelat samma spel. Du säger saker som "Det är komplext"... menar du allvar? Nä du skämtar, det måste vara den ända förklaringen.

Skulle inte spelet handla om varelser och deras utveckling, deras evolulotion osv, spelet är ju bara ett fjantigt klipp o klistra o slabba på lite fula färger o mönster. Dina varelser ser du knappt efter fas tre heller. Nä ett jävla skämt är det här.
Hade naturens lagar gällt det här spelet hade det blivit uppkäkat, utbajsat och bortglömt vid alpha stadiet.

Håller med!

Redaktör
Skrivet av Fisse:

... recensenten har du fått mutor eller? 4/5. Du skriver massa ord i recensionen... men känns som vi inte spelat samma spel. Du säger saker som "Det är komplext"... menar du allvar?

Försök förstå att folk tycker olika. Jag vet inte vad du hade väntat dig av Spore men eftersom The Sims-skaparna som ligger bakom var det ingen större överraskning att spelet är lättillgängligt och "barnsligt" i stilen. Har man utgångspunkten att djuplodande hardcorestrategi och liknande är det enda som kan vara riktigt bra är det klart man blir besviken. Men då gör man nog bäst i att undvika lättsammare spel.

Apropå "komplext": läs ordet i sitt sammanhang. Och den där mutanklagelsen kan du stoppa upp i valfri hålighet.


signatur
Medlem

Dåligt spel. Dåligt, dåligt dåligt.

Och jag visste inte ett jota om det innan...

Inaktiv

Det här var ett riktigt ruttet spel jag kan bara hålla med Fisse tur att man inte köpte det, känner mig våldtagen efter att ha spelat detta bizzara skit spel.
Till er som har köpt det kan jag bara säga, jag beklagar.
För övrigt så borde Tompa få sparken han gör bara skit recensioner som inte stämmer in alls på spel, Nu kommer jag säkert bli flamad

Edit: ersätt Tompas recension med Fisses inlägg istället det stämmer ju iallafall med spelet.

Medlem

Jag har ett problem med spelt. När jag går från cell till varelse så är det stört omöjligt att komma upp på land. Så fort jag nuddar land kommer det upp en stor varelse från marken och äter upp mig. Så står det att simma inte så långt ifrån stranden det finns varliga djur långt ut. WTF??


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

rymdfasen e skojj i början men efter ett tag hinner jag inte komma utanför mitt eget solsystem innan de blir attackerat igen o det händer typ helatiden...snart låter jag fan skiten brinna upp o letar efter en ny hemplanet om det ens går

Inaktiv

Jag måste säga att jag inte är nöjd. Jag ger spelet 3 stjärnor och det är endast pga dess originalitet. Det är lite kul och häftigt i början när man får bygga sin gubbe etc.
Cellstadiet klarar man av alldelens för snabbt genom att helt enkelt vara en omnivore (både växter och kött, dvs köp 2 munnar), tar max 30 minuter sen är man på land. Militär makt gäller där 100% köp bra anfallskada och sen vingar för att ta sig runt snabbare så äger man allt på 2 timmar. Samma sak med nästa fast när man bygger sin stam, kötta ut massvis med gubbar och ha dem på fiska eller jaga tills man har en full armé då attackerar man bam dead klar fas.
Men sen när det blir civilization och man måste bygga hus då är det bara meeh och så tar man redan skapta hus istället. Klarar av civilizations stagen på ungefär 1-2 timmar är inga problem. Bygg 10 skepp och sen cirklar man bara runt och tar alla städer eftersom nästan alla är intill kusten. Sen så bygger man flygplan för att anfalla stragglers etc... Piece of cake lixom.
Rymd avsnittet är bara lixom tråkigt och repetativt tycker jag. Pluss en jävla massa scrollande för att komma in till planeter eller ut ur solsystem. Kanske finns någon hot button för detta vad vet jag (+ och - är samma som scroll).

Tycker inte man ska klara av 4/5 faser på 4-7 timmar i ett singelplayer spel, då är det ett lite för kort spel om ni frågar mig. Sen att rymdfasen bara är rätt trist så...det gör inte saken bättre. Hela rymdfasen känns som någon typ av sisofys arbete lixom, den tar aldrig slut...och inte fan är den så earth shattering heller så att man verkligen vill fortsätta att scrolla in och ut. Om ni ska spela den här fasen så byt scroll läge på musen så man scrollar mer.

Tycker det är töntigt att gå med någon slags mainstream på det här spelet och bara ge det bra betyg för att det har fått sådan fet hype. Jag ger det 1 stjärna i rymdfasen, sen overall resten av faserna och originaliteten så får det 3 stjärnor. Civilization spelen var sjukt mycket roligare.

ps. Sen måste jag säga att all jävla namedropping mellan loadingscreen är ganska irriterande, helst när det e helt felanvänt.
Hade det här spelet varit realistiskt och haft rätt ord istället för Ap-hoppare om det är ett djur som ser ut som någonting mellan en apa och någonting som hoppar. Hade jag blivit mycket mer nöjd. Lägger man ner 8 år på någonting som ska enligt uppgift vara realistiskt och sen falerar totalt...jaja bra försök men ...ett försök är allting det är.

Medlem
Skrivet av Bateman:

Det här var ett riktigt ruttet spel jag kan bara hålla med Fisse tur att man inte köpte det, känner mig våldtagen efter att ha spelat detta bizzara skit spel.
Till er som har köpt det kan jag bara säga, jag beklagar.
För övrigt så borde Tompa få sparken han gör bara skit recensioner som inte stämmer in alls på spel, Nu kommer jag säkert bli flamad

Edit: ersätt Tompas recension med Fisses inlägg istället det stämmer ju iallafall med spelet.

Jag beklagar att du helt uppenbarligen inte har insett att smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Bateman:

Det här var ett riktigt ruttet spel jag kan bara hålla med Fisse tur att man inte köpte det, känner mig våldtagen efter att ha spelat detta bizzara skit spel.
Till er som har köpt det kan jag bara säga, jag beklagar.
För övrigt så borde Tompa få sparken han gör bara skit recensioner som inte stämmer in alls på spel, Nu kommer jag säkert bli flamad

Edit: ersätt Tompas recension med Fisses inlägg istället det stämmer ju iallafall med spelet.

Ja visst är det hemskt att Tompa tycker helt olikt än dig? Tycker vi ska utrota alla individer som inte är liktänkande som dig Bateman, varför har inte du blivit allsmäktig ledare för, du verkar ju veta så mycket bättre än resten av oss


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Bateman:

Det här var ett riktigt ruttet spel jag kan bara hålla med Fisse tur att man inte köpte det, känner mig våldtagen efter att ha spelat detta bizzara skit spel.
Till er som har köpt det kan jag bara säga, jag beklagar.
För övrigt så borde Tompa få sparken han gör bara skit recensioner som inte stämmer in alls på spel, Nu kommer jag säkert bli flamad

Edit: ersätt Tompas recension med Fisses inlägg istället det stämmer ju iallafall med spelet.

Återigen, du kanske ska jämföra betyget som läsarna givit spelet och vad recensenten gett så ser du nog att han delar samma åsikt som den större massan. Herrejävlar alltså, masa dig tillbaka till Fragbite om det inte passar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kan vi passa på att sparka alla som gör något med recensioner.

Även om vi alla inte har samma åsikt om spelet så är meningen med en Receonsion att få en insikt i vad det är för spel, inte vad vi ska tycka.

Thomas tyckte detta var en riktig höjdare, och det får han stå för. Han gav mig en recension om spelet så att jag får en inblick vad det är för spel, och det är allt jag behöver.

Sen om alla inte håller med Thomas och är förbannad för det så är det bara ta ett glas skumpa och hälsa er själva välkomna till en värld med olika synpunkter

Cheers

Medlem

Spelet var tråkigt.

Orkar inte bemöda mig med mer än så

Medlem

Många kritiserar spelet som fan.. själv tycker jag de e skit kul

Inaktiv

Håller med Fisse till fullo. Skulle vilja tillägga att det inte spelar den minsta roll egentligen hur man bygger varelserna, det är lite platta "level 2 combat"-effekter på vissa delar osv, som man får i vilket rpg som helst fast med mycket större komplexitet.

Presentationen av spelet håller hög kvalité men resten är platt ****.

Inför ett röstsystem, så att folk kan rösta på både recensioner och kommentarer, läs "Here comes everybody", det är ju sorgligt att FZ inte ligger längre fram på den punkten då ni är Sveriges främsta spelsida (enligt mig). Nog förstår jag att det inte är roligt att ens recension blir utsatt för mer eller mindre konstruktiv kritik, men vill ni behålla era läsare och undvika gamespot-stämpel så borde ni kan öppna upp fler möjligheter för oss läsare att kommunicera våra åsikter via. Alla orkar inte plita ner såna här ord helt enkelt.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Fisse:

... recensenten har du fått mutor eller? 4/5. Du skriver massa ord i recensionen... men känns som vi inte spelat samma spel. Du säger saker som "Det är komplext"... menar du allvar?

Försök förstå att folk tycker olika. Jag vet inte vad du hade väntat dig av Spore men eftersom The Sims-skaparna som ligger bakom var det ingen större överraskning att spelet är lättillgängligt och "barnsligt" i stilen. Har man utgångspunkten att djuplodande hardcorestrategi och liknande är det enda som kan vara riktigt bra är det klart man blir besviken. Men då gör man nog bäst i att undvika lättsammare spel.

Apropå "komplext": läs ordet i sitt sammanhang. Och den där mutanklagelsen kan du stoppa upp i valfri hålighet.

Givetvis får du ha en annan åsikt. Jag har inget emot ett "barnsligt" spel eller om det skulle råka vara enkelt upplagt. Har suttit en hel del med the sims spelen t.ex. Men din uppgift som recensent är väl inte att ha en personlig uppfattning du ska väl försöka vara så subjektiv det bara går? Din personliga åsikt kan du väl ta o stoppa upp nånstans ? Du skriver inget om hur patetiskt enkelt spelet är. Utan du tycker man ska anta det själv... bra sagt... sluta recensera.
Snälla förklara var du kan få in ordet komplext i detta spelet... snälla. Hade jag inte spelat spelet hade jag kanske rent av köpt spelet pga din missvisande recension? (tyvär köpte jag det innan din recension, så går det när man inte piratar först) Eller jag som gillar en utmaning mer utöver den som kanske tetris ger eller mer innehåll än ms röjj är inte en gamer? Eller kanske borde döpa om fragzone till kidszone?

Förstår du inte att din recension ÄR hela spelet. Där existerar inte mer, inte mer innehåll inget mer att utforska.

Tillägg: Mutanklagelsen kan du väl ta med en nypa salt.

Medlem

jag förstår mig inte riktigt på tredje stadiet riktigt..
men min styvdotter kommer nog gilla spelet


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Bateman:

Det här var ett riktigt ruttet spel jag kan bara hålla med Fisse tur att man inte köpte det, känner mig våldtagen efter att ha spelat detta bizzara skit spel.
Till er som har köpt det kan jag bara säga, jag beklagar.
För övrigt så borde Tompa få sparken han gör bara skit recensioner som inte stämmer in alls på spel, Nu kommer jag säkert bli flamad

Edit: ersätt Tompas recension med Fisses inlägg istället det stämmer ju iallafall med spelet.

Återigen, du kanske ska jämföra betyget som läsarna givit spelet och vad recensenten gett så ser du nog att han delar samma åsikt som den större massan. Herrejävlar alltså, masa dig tillbaka till Fragbite om det inte passar.

WORD!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skriv svar