Warhammer Online-tävlingen klar

Redaktör

Vilka fritextsvar som än vinner så är det någon som tycker juryn är fullständigt inkompetent, att svaren är för tråkiga, för roliga, för seriösa, för oseriösa, för dåliga, juryn lottar, juryn fuskar... Vi tänker inte sätta igång och motivera varför varje vinnare valdes; dels tar det redan nu duktigt med tid att gå igenom de hundratals (ibland tusentals) svaren, dels kommer en del fortsätta gnälla ändå.

Det finns inga korrekta eller felaktiga fritextsvar. En del tycker man om, andra tycker man är skräp. Det gäller alla, även jurymedlemmarna. Om fler insåg det skulle vi slippa denna debatt varje gång vi publicerar svaren.


signatur
Medlem

Precis, varje gång det är en tävling så blir det direkt "MEN ÅH DOM HÄR SUGER MIN VAR BÄTTRE VARFÖR TOG NI INTE MIN FÖR?!?!".

Måste dock säga att det var lite tunt med bra svar den här gången, men Samis var riktigt rolig iallafall
Kul att se att det gick snabbt för en gångs skull att korra vinnarna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hört något om ni får några OB nycklar att dela ut?

Oh och grattis till alla vinnare hehe

Medlem

Sista gången jag var med i en FZ tävling...

Fy fan säger jag bara...

Medlem
Skrivet av danzon:

Sista gången jag var med i en FZ tävling...

Fy fan säger jag bara...

Bättre odds för oss andra.

Medlem

Aha, det skulle vara seriösa svar :P.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Slont2006:

Aha, det skulle vara seriösa svar :P.

Det lönar sig att vara seriös

Medlem

Hade ett redigt oseriöst svar haha inte konstigt att man inte fick vara med och smaka på kakan haha men inte fan surar man för det inte

Grattis till er som vann njut av spelet :D:p

Medlem

Grattis alla vinnare! Vi möts den 16 eller va fan det blir!

Inaktiv

Grattis till er vinnare

Till oss andra, bättre lycka nästa gång

Inaktiv

Alla kan inte vinna så är det bara. Gilla läget eller ge sjutton i att delta :). Grattis till vinnarna.


signatur

War never changes.

Medlem

vad e det för juryn ni har!?, nu helt plötsligt ska man skriva "seriöst" på utslagningsfrågan. Bestäm er!

Medlem

grattis till vinnarna! blev också lite överraskad att så seriösa svar vann ^^

Gen
Medlem

Grattis era fiskar :> Blev också förvånad att seriösa svar vann över komiska denna gången.

Medlem

Jag är lycklig ändå jag fick plats i betan

Skrivet av Tompa:

Vilka fritextsvar som än vinner så är det någon som tycker juryn är fullständigt inkompetent, att svaren är för tråkiga, för roliga, för seriösa, för oseriösa, för dåliga, juryn lottar, juryn fuskar... Vi tänker inte sätta igång och motivera varför varje vinnare valdes; dels tar det redan nu duktigt med tid att gå igenom de hundratals (ibland tusentals) svaren, dels kommer en del fortsätta gnälla ändå.

Det finns inga korrekta eller felaktiga fritextsvar. En del tycker man om, andra tycker man är skräp. Det gäller alla, även jurymedlemmarna. Om fler insåg det skulle vi slippa denna debatt varje gång vi publicerar svaren.

"Det finns inga korrekta eller felaktiga fritextsvar. En del tycker man om, andra tycker man är skräp."

presis Som med era resensioner och artiklar hi hi

Förbaskat vann inte denna gången heller
always look at the brigth side of ..... la la

Grattis till vinnarna


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Har alltid skrivit oseriöst på fritext.. Skrev seriöst svar en gång, då fick jag pris. Kanske dags att tänka lite innan man skriver sitt svar.

Medlem

<- Anser att fritexten borde tas bort helt.
Antar att den finns med för att folk ska bevisa att de är människor och inte bots, men det finns ett antal alternativ för sånt.

Kan inte säga att jag orkar skriva vettiga eller roliga texter varenda gång, så skulle definitivt öka mina chanser att någonsin få vinna något.

Medlem
Skrivet av abbe:

<- Anser att fritexten borde tas bort helt.
Antar att den finns med för att folk ska bevisa att de är människor och inte bots, men det finns ett antal alternativ för sånt.

Så många gånger som det har tagits up... Läser du inte svaren som ges utan bara skriver blaj och sedan inte kollar responsen?

Fritexten är där för att tävlingen inte skall löpa under lotterilagen. Se de tre tidigare trådar om FZ's tävlingar för mer info.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Synd att man inte vann. Verka dock vara rätt seriösa svar denna gång, bara 3st mindre seriösa.
Och ja, hur man än se på det så kommer det klagas fram o tillbaka.
Visst, folk har olika smak. Men i mellan åt är det ju lite sådär kan man tycka.
Men men, som sagt, synd att man inte vann.
Min fritext var typ: "Ska man få en snygg stridmålning så gäller det att läsa Sofis Mode, så man vet vad som är inne och trendigt under den vecka man målar. Man vill ju inte vara ocool och råka måla strumpor under figurernas sandaler."

Medlem

Måste påpeka att fritextsvaren är oerhört slumpmässigt valda. Vissa ger amatörmässiga målningsguider medan andra skriver om, vad jag uppfattade som rätt område, krigsmålning a la ansiktsfärg osv.

Om det är sådanthär oproffsigt tillvägagångssätt för fritextsvar tycker jag att man likagärna kan strunta i dem.

Inaktiv
Skrivet av Puddy:

Måste påpeka att fritextsvaren är oerhört slumpmässigt valda. Vissa ger amatörmässiga målningsguider medan andra skriver om, vad jag uppfattade som rätt område, krigsmålning a la ansiktsfärg osv.

Om det är sådanthär oproffsigt tillvägagångssätt för fritextsvar tycker jag att man likagärna kan strunta i dem.

Som Conthox skrev så måste dom vara där, anting finns dom där eller så blir det inga fler tävlingar, live with it.

Inaktiv

Folk som klagar över att de inte vinner förtjänar att förlora.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vilka fritextsvar som än vinner så är det någon som tycker juryn är fullständigt inkompetent, att svaren är för tråkiga, för roliga, för seriösa, för oseriösa, för dåliga, juryn lottar, juryn fuskar... Vi tänker inte sätta igång och motivera varför varje vinnare valdes; dels tar det redan nu duktigt med tid att gå igenom de hundratals (ibland tusentals) svaren, dels kommer en del fortsätta gnälla ändå.

Det finns inga korrekta eller felaktiga fritextsvar. En del tycker man om, andra tycker man är skräp. Det gäller alla, även jurymedlemmarna. Om fler insåg det skulle vi slippa denna debatt varje gång vi publicerar svaren.

Däremot kan det faktiskt vara av vikt att ange ifall ni söker ett seriöst svar eller ett oseriöst svar. Många går på niten att svara oseriöst(men roligt) eftersom det oftast är sådana svar som vunnit.

Framför allt hade det passat i en utslagsfråga som denna då ett seriöst svar kräver att man är insatt i Warhammer.

Personligen föredrar jag oseriösa svar då dessa oftast brukar få mig att skratta oavsett om jag vinner eller ej. De svar som vann denna gång var seriösa på bekostnad av det roliga - något som inte gynnar någon förutom vinnarna ;). Ett svar som jag kan skratta åt oavsett om jag är vinnare eller ej känns ju mycket mer värd en vinnarplats än ett svar som man bara blir zzz av att läsa...

Tack för mig! Och mitt tips: Skriv om ni söker seriösa eller oseriösa svar för varje specifik tävling. Då slipper nog mycket gnäll!

Medlem

Fritextsvar is serious business.

Inaktiv

Förstår inte varför du, tompa, vill slösa energi på att försöka tala dom till rätta. Låt dom gnälla hur mycket dom vill. Tävlingarna är roliga och det är alltid fränt att kunna vinna saker. Det spelar ingen roll hur ni väljer ut vinnarna, någon kommer alltid vara missnöjd.
Internet + gnäll = sant

Låt det gnällas inför döva öron!

Inaktiv

Aja alla kan väl inte vinna då

Men jag tycker fortfarande inte den fria texten ska få vara avgörande?

Dom som har svarat rätt på alla frågor borde ha lika stor chans att vinna som nån annan.

Jag anser att jag har skrivit bättre än många flera som har vunnit men det är bara att säga grattis till alla!

Det blir väl att förboka på webhallen inom kort

Medlem

Man fick väl en figur i flingpaketen att måla så det verkar som att rätt personer vann. Själv hade man spraylackat honom i guld och klistrat fast honom på skärmen.

Tror dock att det är väldigt slumpmässigt valt ändå.

Medlem

Grattis till vinnarna!

Och strunt i gnällspikarna, kommer alltid finnas och alltid vara lika patetiska.

Jag förstår helt och hållet Tompas svar - dock tycker jag att mitt rövslickeri som jag just utförde borde ge mig ett ex av spelet

Edit: Det är en GRATIS tävling till de som läser på FZ som INTE betalar för att få läsa allt som FZ publiserar...endå kommer folk och gnäller. Otroligt, det tar 2 minuter att ställa upp i tävlingarna och ENDÅ ska ni på att gnälla??? Undrar hur det då låter när ni köpt en lott och förlorat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Tompa:

Som vanligt börjar det gnällas direkt. Tror fanimig att vi ska sluta redovisa fritextsvaren, det blir ändå bara en jäkla massa gnäll.

Ja, kan ni inte stå för era beslut så är det ju lika bra...

Precis.

Jag tycker att vi medlemmar borde få rösta på motiveringarna eller något sådant. För juryn väljer sällan de bästa motiveringarna. Många gånger har jag (eller någon jag känner) skrivit exakt som vinnaren, fast bättre formulerat, men ändå inte vunnit. Det är skumt det där. Hur mycket slumpar ni egentligen?

Skriv svar