Årets Need for Speed presenterat

Medlem

detta kommer suga så jävla hårt

Inaktiv

hur fan kan ni säga att spelet kommer floppa och "suga så jävla hårt" när ni bara sett tre bilder? väx upp era fjortisar

Medlem

Need for speed serien togs upp ordentligt iom Underground introducerades, sedan har det förfinats i nfsu2. Och även om MW o Carbon var okej, så var de lite utan själ, men helt okej. Pro Street vette fan vad de tänkte på....kanske ville de ha lite mer "Race" över det hela....men det slutade illa....Fans strömmade till serien iom NFSU och att bryta det bröt lite med känslan som de skapat med sina spel. Även om serien hängt med länge, så var aldrig de första spelen riktigt roliga att spela, pga lite stel körkänsla o dålig fartkänsla....(smaken är som baken förvisso).

Jag hoppas att dom har tagit sig i kragen och går tillbaka till till rötterna som dom säger...

Det är naturligtvis lite skrämmande att dom släpper inom så korta intervaller, inte mycket utvecklande där antar jag. Å andra sidan bygger dom på befintlig motor i regel, vilket förklarar snabbheten...

Aja, jag diggar serien, så jag hoppas på det bästa.... Vi får alla se om det är värt pengarna i Nov.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Inaktiv

Det sista spelet var skit..

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Så länge det blir lite free roam och inte bara som Pro Street så är jag glad.

Ja precis!


signatur

B lup

Inaktiv

faan va najs:P...hoppas det blir mer som "most wanted" än "pro street"....pro sög åsna:(

Inaktiv

Dagens eller nutidens Need for Speed är bara skit, har gått ifrån det roliga som var med NFS. 3an var ett roligt spel!

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Jinx:

hur fan kan ni säga att spelet kommer floppa och "suga så jävla hårt" när ni bara sett tre bilder? väx upp era fjortisar

för att istortsett alla spel efter NFS III: Hot Pursuit har varit värdelösa?


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Jinx:

hur fan kan ni säga att spelet kommer floppa och "suga så jävla hårt" när ni bara sett tre bilder? väx upp era fjortisar

Men du vet väl att man automatiskt blir allvetande när man fyller 14? Sen försvinner kunskapen med tiden från 18 års ålder och framåt...


signatur
Medlem

Set ut som att bilarna på bilderna är i cel-shading, ungefär som i Forza 2...

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Gagoff:

Jag avskydde NFS:Carbon, men de övriga spelen jag kört i serien tycker jag är väldigt bra. Favoriterna är HP2, MW samt Pro Street.
Visserligen var Pro Street lite i överkant med kommentatorn etc, men spelmässigt gillar jag det.

Jag tror detta kommer bli riktigt bra. De lyckas ju bättre än de som utvecklar GT5 iaf...

Hur i h*lvete kan du jämföra ett NFS mot GT5?

Så underkänd!

:evil:

Ah, det är inte ett dugg svårt.
Även om NFS-serien har haft en del kassa lir så finns det en del bra däri.
Most Wanted, Pro Street. Båda är bra. Jag förstår inte vad folk har emot Pro Street. Är det gnäll för att man kör på bana och inte på stan?

GT5: Prologue var ju så jävla kasst. Sega menyer, trist med inställningar, sega bilar. Ingen fartkänsla eller skademodeller. Och detta från något som anses vara en realistisk simulator?
Gt5 är Forzas bitch.
Väntade mig så mycket mer av det, blev så grymt besviken.
Väntade mig inte mycket av Pro Street, blev positivt överraskad.

Inte nog med det, men de släpper Prologue som att det vore en del av gt5 när det känns mer som ett demo, och tar betalt för det. Vill ha tillbaka mina £17 jag kastade bort via PSN. Kanske "GT5: Den riktiga versionen" blir bra... återstår väl att se

edit: smileys mm

Medlem

Nu när detta spel släpps till PS2 och WII crap, betyder detta att spelet blir fulare än vad det egentligen behöver vara?
Visst minns man portade spel från förr

Medlem

Bra med poliser! Veck med Carbon och Prostreet och ge oss mer MostWanted och Hot pursuit 2

Medlem

Tror årets NFS blir bra, hoppas verkligen den blir minst lika bra som Most Wandet.

Undercover, here i come


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

00a
Medlem

http://www.fz.se/bilder/?id=76779 om ni kollar på denna bild ser ni en av vad jag antar är polisbil. dööhh i första nfs spelen var ju polisbilarna riktiga bilar med sirener på. så som det är i real life. inte några jäkla egna designade bilar.

Inaktiv

Man ska inte förvänta sej så mkt men vi får väll hoppas på det bästa

Medlem

need for speed suger, de enda spelet som jag gillade var 3an!

Medlem

Hoppas dom skiter i sitt jävla sektna styrsystem. Det sög bruutallltt i Pro Street...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Dagens eller nutidens Need for Speed är bara skit, har gått ifrån det roliga som var med NFS. 3an var ett roligt spel!

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet!

GRID måste ju ses som ett bra bilspel, eller är det bara jag och alla spelrecensenter som tycker det?

Det lilla man har sett från NFS ser bra ut, inte mer.
Bara man kan styla bilar så är jag nöjd.

Medlem

Most Wanted är mitt favorit NFS, så jag hoppas dom lutar mer åt det hållet.

Redaktör
Skrivet av Tpiom:

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet

Håller inte alls med där. Det är rätt länge sen NFS kändes fräscht men nog finns bra bilspel allt: #Live for Speed, #GTR 2/#gt-legends|"GT Legends", #Grid, #Burnout Paradise.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Joel1992:

http://www.fz.se/bilder/?id=76779 om ni kollar på denna bild ser ni en av vad jag antar är polisbil. dööhh i första nfs spelen var ju polisbilarna riktiga bilar med sirener på. så som det är i real life. inte några jäkla egna designade bilar.

Uhm, polisbilen HAR sirener ...den bilen bakom den första

Medlem

Talar nog för flera när jag säger att jag hoppas att det blir som Most Wanted Och Hot pursuit 2! Saknar lite det där med Hot Pursuit 2 att man kunde vara polis! Inget men är hela tiden men kul nån gång!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tpiom:

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet

Håller inte alls med där. Det är rätt länge sen NFS kändes fräscht men nog finns bra bilspel allt: #Live for Speed, #GTR 2/#gt-legends|"GT Legends", #Grid, #Burnout Paradise.

& TrackMaina spelen

Tycker att det är konstigt att man dömer ut nya spel från serien som om möjligheten att komma tillbaks med något bättre inte skulle finnas.

Medlem
Redaktör

I mitt tycke känns det ändå rätt okej att.. inte döma ut, men i alla fall inte vänta sig ett genuint bra spel när ett nytt NFS anländer. Det är exakt samma sak år efter år: ett skapligt racingspel som förbättras en aning, med samma förtjänster och brister som året innan. Precis som med NHL, Fifa och de andra årliga EA-lir. Majoriteten handlar sina spel utefter hur kända namn de har, så enkelt är det.


signatur
Medlem

I for one ser fram emot detta litegrand, casual racing at its best är väl vad jag förknippar NFS serien med (dock inte Pro Street), vill jag behöva anstränga mig kör jag LFS.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tpiom:

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet

Håller inte alls med där. Det är rätt länge sen NFS kändes fräscht men nog finns bra bilspel allt: #Live for Speed, #GTR 2/#gt-legends|"GT Legends", #Grid, #Burnout Paradise.

Och Test Drive Unlimited såklart! Burnout Paradise tyckte jag inte alls om för övrigt. Tyckte styrningen kändes underlig.

Medlem

Hit med NFS: Motor City Online istället!
Där var ett spel man glömt, floppade ju sjukt hårt.

Måste vara kul för dom som sitter på EAs olika avdelningar, att varje år producera samma spel. Måste bli drygt att bara hålla på med NFS every workday.
Sista spelet jag spelade i serien var väl NFSU1 eller NFSU2.. Måste varit 2an. Var inga direkta höjdare, så känns som man klarar sig rätt bra utan NFS-serien.

Medlem

Jag gillar NFS, Prostreet var helt ok..haft många roliga timmar med det tillsammans med G25
väntar med spänning på Undercover

123
Skriv svar