Blizzard söker ny AD till Diablo III

Robot
Inaktiv
Blizzard söker ny AD till Diablo III

Tvivlar på att de kommer välja att behålla samma stil från Diablo 1 & 2 när det är så mycket enklare att bara kopiera från World of Warcraft.

10 miljoner spelare kan inte ha fel eller hur?

Medlem

Oj. ^^

Dosman: De ändrade faktiskt den grafiska stilen i Starcraft när fansen bad om det.

Medlem

Jag har skickat in mitt CV nu iaf

Medlem

Vart har alla fått sina teorier om wow kopieringen ifrån. ffs diablo och warcraft har funnits sida vid sida så länge som separata spel, ääääven om d3 blir lika mainstream som wow så kommer det komma miljoner moddar o sånt för hardcores för att kunna runka till spelet igen.

Medlem

moget o sparka. diablo3 var ju cute!

Medlem

Blir intressant att se hur det blir med Diablo 3 nu

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Oj. ^^

Dosman: De ändrade faktiskt den grafiska stilen i Starcraft när fansen bad om det.

hade inte hört detta förrens igår eller så, finns det typ before and after bilder på ändringarna ?

ONT: hoppas på en ändring ^^ !

Medlem

Hm, jag tycker inte att D3 var särskilt likt wow alls. Det var lite mjukt och så men så har man ändå bara fått se 2 eller 3 områden av kanske 30-40 som de troligen kommer ha i slutändan av spelet.
(Disclaimer innan nån är dum, 30-40 områden är alltså 3-4 mainteman och kanske 10 undervarianter inom varje område.)

Medlem

Jag hoppas dom inte ändrar iaf.

Medlem

hoppas att detta inte påverkar Diablo 3 negativt.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Han som uttalade sig är deras Lead Designer och inte AD..

Medlem

Hoppas de ändrar färgerna!

Medlem

oh.. jag tyckte det var rätt dystert och mörkt ändå så sett, klart... D2 var väl lite mer, och speciellt D1, tiden får utvisa


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Han som uttalade sig är deras Lead Designer och inte AD..

Han som uttalade sig må vara Lead Designer men AD:n hette eller heter fortfarande Brian Morrisroe.

För de med linked in:
http://www.linkedin.com/pub/0/b00/aa8

"Current
* Art Director at Blizzard Entertainment"

Verkar inte som han uppdaterat sin LinkedIn om han nu fått sparken.

Inaktiv

Nu får vi hoppas på lite mörkare, läskigare och mer skarpa texturer. Och fy fan låt vissa vara lite glada wow försvarare... Diablo är inget jävla World of Warcraft eller Wacraft 3.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av prof:
Skrivet av Mikaelh:

Oj. ^^

Dosman: De ändrade faktiskt den grafiska stilen i Starcraft när fansen bad om det.

hade inte hört detta förrens igår eller så, finns det typ before and after bilder på ändringarna ?

ONT: hoppas på en ändring ^^ !

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3f/Alpha_build_(St...

ONT: Jag hoppas de behåller den nuvarande stilen, jag tycker inte alls den såg så dum ut och verkligen inte som WoW var nu folk fått det ifrån.

/ LordDaimos

Medlem

Jag andas positivitet när jag läser dessa mysiga skrifter, död åt WoW i Diablo...närå det behöver ju inte betyda nåt men det kan ju skaka om lite iaf. Bara det inte är för mycket problem, D3 har haft nog med problem.

Medlem

Jag hoppas de behåller sin nuvarande stil.

Tycker detta var värt att läsa:

http://www.diii.net/n/681030/d3-team-takes-on-art-controversy

Tycker de rättfärdigar sina beslut. De har till och med testat att använda ett färgschema likt det på de "förbättrade" bilderna och det funkade inte.

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av prof:
Skrivet av Mikaelh:

Oj. ^^

Dosman: De ändrade faktiskt den grafiska stilen i Starcraft när fansen bad om det.

hade inte hört detta förrens igår eller så, finns det typ before and after bilder på ändringarna ?

ONT: hoppas på en ändring ^^ !

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3f/Alpha_build_(St...

ONT: Jag hoppas de behåller den nuvarande stilen, jag tycker inte alls den såg så dum ut och verkligen inte som WoW var nu folk fått det ifrån.

/ LordDaimos

Dom pratade dock om SC2.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Alltså, vart är originalkällan för jobbannonsen. FZs nyhet är mer eller mindre samma som Kotakus, som inte har någon källhänvisning. Alltså är hela den här "nyheten" uppbyggd på hörsägen.

Någon som vet vad Blizzards jobbannons egentligen säger?

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Nu får vi hoppas på lite mörkare, läskigare och mer skarpa texturer. Och fy fan låt vissa vara lite glada wow försvarare... Diablo är inget jävla World of Warcraft eller Wacraft 3.

Amen brother!

Inaktiv

Fel, Mönki. Den annonsen du länkar ligger just under den som FZ nämner.
Här har du en länk till den riktiga annonsen:
http://www.blizzard.com/us/jobopp/art-director.html

Medlem

Tycker det sjukt uppblåst det här med färgena i D3.
Jag tycker inte d3 ser så mycket ljusare ut än d2.

Medlem

4eye: Det är ju precis det som är fallet. Det är inte stor skillnad alls, förutom att d3 är helt i 3d så modellerna är 'djupare'. Det måste vara årets överreaktion.

Medlem

Jag vet inte, men det första jag tänkte var att han sade upp sig efter all skit han då fått. Att ens tro att Blizzard sparkat honom för sitt jobb, känns lite... taget ur luften.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Hoppas de släpper 2:an igen, fast byter namnet till Diablo 3. Jag är ju livrädd för lite förändringar, speciellt ny teknik i spelen. Se bara vad som hände med GTA3, de skulle aldrig gått ifrån den gamla motorn som GTA1 hade.
(Sarkasm)

Inaktiv
Skrivet av Scandis:

Hoppas de släpper 2:an igen, fast byter namnet till Diablo 3. Jag är ju livrädd för lite förändringar, speciellt ny teknik i spelen. Se bara vad som hände med GTA3, de skulle aldrig gått ifrån den gamla motorn som GTA1 hade.
(Sarkasm)

Yeah.

Diablo 2 finns ju faktiskt fortfarande om man är för feg för att pröva det nya.


signatur

It is forbidden to kill; therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire

Medlem
Skrivet av Scandis:

Hoppas de släpper 2:an igen, fast byter namnet till Diablo 3. Jag är ju livrädd för lite förändringar, speciellt ny teknik i spelen. Se bara vad som hände med GTA3, de skulle aldrig gått ifrån den gamla motorn som GTA1 hade.
(Sarkasm)

Oroa dig inte.
Blizzard lär vara mer oroade att gå ifrån sitt vinnande recept, så majoriteten lär vara helt oförändrat... liksom alla andra Blizzardspel de senaste åren...
Uppehåll status quo, yeah....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar