Vad ska jag utnyttja tiden till?

Flakmonkey
Vad ska jag utnyttja tiden till?

När jag kom hem från släktmiddagen i lördags så beslutade jag mig för att inte titta på TV och det gjorde jag inte heller. Sen så blev det bara av farten att jag inte heller gjorde de i söndags efter fotbollsmatcherna som jag ju såg på TV på O'learys och idag har jag i det närmaste följt det också. Jag var ju trots allt tvungen att se på fotbollskväll när kung Bojan var med

Det går verkligen stick i stäv med hur det varit för mig tidigare. Då har TV:n varit det första som slagits på när jag kommit hem - rätt sorgligt faktiskt. Inte så mycket för att jag verkligen vill titta på något utan för att den finns där och att det alltid finns något mer eller mindre intressant att se på. Nu säger jag inte att aldrig kommer göra så, för det kommer jag givetvis göra, men jag måste samtidigt erkänna att det är förbannat skönt att inte slå igång den och det är verkligen något jag ska göra fler gånger...

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eABBPrhFE1Y&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eABBPrhFE1Y&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Inläggets soundtrack: Kent - Dom andra

Vet inte riktigt vad jag har gjort istället för att se på TV heller, inte är det något sådär jätteambitiöst direkt. Har mest legat i soffan, lyssnar på musik, surfat runt lite, pratat med nära och kära och gjort lite nytta här hemma. Inget märkvärdigt alls alltså men av någon anledning så känns det bättre än att bara ha sett på TV. Har ju ofta varit så att man inte riktigt förstått vad det är man egentligen har gjort under kvällen när man sett den ena reprisen efter det andra varvat med några enstaka "nya" avsnitt från någon amerikansk serie.

Kanske ska jag ta och försöka utnyttja tiden bättre nästa gång jag gör såhär. Börja med något kul projekt. Har ju massa saker som jag velat göra men som jag inte tyckt att jag haft tid med vilket inte är något annat än en stor fet lögn. Kanske skulle ta och lägga ner mer tid på matlagningen, se om jag inte kan lära mig att laga lite roliga rätter istället för den vanliga röra man brukar slänga ihop. Sy ett lapptäcke vore kanske skoj, vad vet jag. Ni har inget förslag på vad jag kanske kan hitta på? Gärna något som man kan ha nytta av att göra eller lära sig även om det förstås bara kan vara kul också.

Nåja... nu ska jag i varje fall utnyttja tiden till att få lite välbehövlig sömn... kom ju i säng innan 23 igår och den extra timman gjorde faktiskt rätt stor skillnad under arbetsdagen så det är nog något jag får fortsätta med.

#blogg

Skribent
Vad ska jag utnyttja tiden till?

Jag brukar fördjupa mig i olika ämnen jag finner intressanta. Matematik, som jag hatade i skolan, tycker jag är fascinerande. Läs böcker eller surfa runt. Det finns massor med universitetsföreläsningar gratis på Youtube! Kunskap är gratis!

Medlem

Jag brukar slå mig ner med en skön bok eller plinga lite på gitarren eller trumpeten. Men tips till andra är svårt. Du kan ju till exempel lära dig rita, det är ett extremt roligt sätt att koppla av och låta fantasin flöda.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Det viktigaste är bara att vad du än hittar på att göra så får det inte innefatta en massa förväntningar osv som bara skapar stress eller någon slags prestationsångest/krav. Följ bara någon lustfylld inspiration, är ju jättesvårt att föreslå vad som sporrar andra. Jag kan få ryck och plötsligt ordna nåt jag låtit ligga, kan vara helt mundana grejer men när man väl fått det överstökat hoppar man gärna till nästa grej som faller en in och plötsligt har man både en konstruktiv dag och en äcklig känsla av att man fått något gjort

Vad du ska utnyttja tiden till?! Skriva nyheter såklart!!!!1111

...
...
...

1
Skriv svar