Vill Köpa nytt Ljudkort! men vet inte vilket need help!

Inaktiv
Vill Köpa nytt Ljudkort! men vet inte vilket need help!

Tja alla! blev precis ny medlem här...känns gött^^

Som sagt har jag ljudkorts köps problem.

Iaf..ljudkortet ska användas till allt. Spel (hörlurar och genom min Creative Z5500), Musik (Dock ska jag itte skapa musik, baa lyssna) och Filmer.

Ljudkorten jag tänk på är alla i Creative X-Fi Serien!
Hade tänk på ett Razer barracuda, men d e så himla dyrt och den verkar sänka FPS på spelen typ.

Vilket funkar bäst för alltihop som sagt? jag e beredd på att slänga upp mot 3k för ett ljudkort eftersom ljudkort behöver inte lika mycket uppgradering som allt annat på datorn typ, så den ska softa me mej ett tag^^.

Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS
Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme G Professional
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty Champion Edition
(Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS)
Creative SoundBlaster X-Fi Platinum

Finns så jävla många lixom...finns s jävla mycket frågor oxo...typ
va e skillnaden mellan Fatal1ty Champion Edition o den vanliga FPS??
Vilket Ljudkort E bäst? E alla bra fast på olika sätt?
Är alla dessa Ljudkort kompatibla med Logitech Z5500 systemet??
Har hört att utmatningen av info från ljudkortet till Högtalar systemet måste stämma överens? Typ DTS och DTS 96/24 måste funka på både ljud och högtalar system?? Jag e inge 1337 när d gäller hårdvara o sånt. MEn kan någon hjälpa till o förklara om z5500 är fullt kompatibel med nått utav korten?

Finns det några andra Schyssta Ljudkort av annat märke som kan funka?? typ

AUZENTECH HDA X-MERIDIAN 7.1 elle nått??

Skulle va jävligt schysst om ni kunde ge mej råd o sånt...de flesta av er sitter säkert på nått av korten o kan berätta lite ^^

/Tack på förhand

GrK^

Inaktiv

hmm.. är lite ute efter ljudkort jag med, men mycket mycket billigare. Vad jag vet så ska man ha ett kort med en lite "processor" på så att det inte drar kraft från vanliga processorn...
Skulle inte Asus komma med ett ljudkort till pci-e x1? jag är nog mer sugen på det och det kanske är bättre att satsa på ifall man inte vill uppgradera p ett LÅNGT tag.

Men jag vet inte så mycket men lycka till

edit: fan glömde: Grattis

Medlem

Jag säljer ett Creative Audigy, och ni lär inte bli besvikna!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Jag funderade länge på att köpa ett X-Fi XtremeMusic. Det kostar typ 700 nu och har den där egna processorn och sånt... Ska nog kika in lite mer på det när jag får lön


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

är väl i princip samma chipset på dom flesta av dom där modellerna.. är väl mer kringutrustning som skiljer? (kvallad gissning bara)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Jag köpte ett "Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional" för ett tag sedan och jag ångrar mig inte särskilt mycket... Jag kör med hörlurar när jag kickar spel och jag kan säga att ljudkortet leverarar mycket noggrann "information" i t.ex CS och BF. Annars kör jag musik genom datorn till mina 1000W Cerwin-Vega högtalare med en Thule-förstärkare. Det är där jag märkt den, i mitt fall, mest positiva egenskapen. Man kan spela så j*vla mycket högre nu. Tur man har en uthållig styrelse i sin förening. Jag kan spela så %"#¤ högt OCH RENT ur mina kraftpaket genom datorn nu så att halva malmös polisstyrka är fullt sysselsatta med mig. rekommenderas. skickar med länken på det jag köpte.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326870


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

watt schwatt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

lite mer om Asus Xonar Som jag ska kolla in:) Bra med pci-e x1?

Inaktiv

Tack för alla svaren grabbar...

Hmm...Jag har alltid tänkt köpa ett X-Fi...men kanske borde vänta lite till typ jul elle nått för att kolla med nya grejjer som kommer ploppa upp kanske...

förresten nån som vet skillnaden på

Fatality FPS Champion Kortet och de vanliga Fatality FPS kortet???

Champion ligger några hundralappar dyrare:P

1
Skriv svar