Diablo III presenterat

Medlem

ser sjukt bra ut

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Usch vad dom har misslyckats med designen på spelet
Samma barnsliga design som i WOW & Starcraft 2.
Diablo ska vara dystert & mörkt, det som gjorde dom gamla spelen så bra.

Slående likheter med Dungeon siege & God of war också.
Ne, besviken på grafikstilen, hoppas dom lyckas med dom andra delarna i spelet någorlunda iallafall...

?!?!?!?!?

Dystert och mörkt är det ju? Har du sett bilderna/filmerna? Mörkare än vad Dungeon Siege var, med mycket mer färger och mer detaljerade omgivningar

Inaktiv

till alla som inte gillar vad ni ser, bry er inte om att whina för ärligt talet ingen bryr sig. varför äns orka posta om något ni inte gillar. det hade varit underbart med en ignore lista på fz, slippa se poster från alla dessa idoter.

Medlem

På måndag ska jag in på webhallen direkt och förboka ett ex! Så man bergis får ett, vågar inte chansa med det här Too important


signatur

En styck signatur.

Medlem

Men jösses... Alla ni som snackar om att "WoW har snott detta", "Diablo snott detta".... I princip allt som Blizzard gjort har varit kopior på något som redan fanns.

Warcraft över huvud taget = Warhammer
Warcraft 1 = Dune 2
Blackthorne = Prince of Persia / Flashback
Warcraft 2 = Warcraft 2 + Command & Conquer
Diablo = Angband, Nethack + Ultima spelen
Star Craft = Warcraft 2 in space
Diablo 2 = Diablo 1 med fler grejer.
World of Warcraft = Meridian 59, Everquest, Ultima Online

De enda spelet som de faktiskt kommit på något helt nytt är ju
Lost Vikings (Förutom att det är en platformare då).

Nu menar jag inte att Blizzard på något sätt är annorlunda än något annat företag, det "snos" ideer till höger och vänster.
Något Blizzard alltid varit bra på är story och CGI-film, å detta kommer man långt med.

Jag gillade inte Diablo 1 då det i princip var Angband med grafik och dummare fiender. Diablo 2 spelade jag igenom för att få se filmerna mellan kapitlen. Samma visa med Star craft.
Warcraft 1 gillade jag skarpt men sedan i WC 2 så pajade de känslan med att bli för serietidningsaktiga. Detta har sedan spridit sig vidare till WoW och nu Diablo 3.

Jag hoppas verkligen att de tar några hintar ifrån Dungeon Siege (vem fan orkar klicka på allt som man vill plocka upp) och Titan Quest (som faktiskt är rätt kul i co-op).
Ser trots allt fram emot Diablo 3 och SC2 och hoppas på att jag "bara" behöver ett nytt grafikkort och inte något mer...

Medlem

Svincoolt. Period. Klockren grafisk stil o allt så sluta tjata nu om det hehe. Hail Diablo 3.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Så himla gött. Ser precis ut som gamla Diablo. Man vill ju inte ha nåt nytt bajs grafik med hyper zoom.

Blizzard kan dom!

Medlem
Skrivet av Desmin:

till alla som inte gillar vad ni ser, bry er inte om att whina för ärligt talet ingen bryr sig. varför äns orka posta om något ni inte gillar. det hade varit underbart med en ignore lista på fz, slippa se poster från alla dessa idoter.

Att du tog dig tid att posta detta och alla "diskussioner" här inne säger något helt annat än ditt påstående.

Ja, tråkigt att se andra åsikter än ens egna på ett diskussions forum.

Medlem

FZ lägg upp ett d3 forum ;P

Inaktiv

FANBOYS


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Svincoolt. Period. Klockren grafisk stil o allt så sluta tjata nu om det hehe. Hail Diablo 3.

This.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av gurkoz:

Svincoolt. Period. Klockren grafisk stil o allt så sluta tjata nu om det hehe. Hail Diablo 3.

This.

no, this

also
gilla alla som säger "ni som inte gillar det kan dra åt.." altenativt "posta inte i den här tråden om ni inte gillar den grafiska stilen"
ah yes, man får ju bara posta positiva saker
glömde det .. så svenskt

Medlem
Skrivet av F3D:

ah yes, man får ju bara posta positiva saker
glömde det .. så svenskt

Nej, det är svenskt att lipa åt saker man inte kan ändra. Buhuuu jag vill inte ha X jag vill ha Y. "Ok här har du Y" Men jag vill inte ha Y jag vill ha Z. Efterblivet.

Svenskar blir aldrig nöjda.

Medlem

Ooooohhh. Det var precis det jag saknade men som jag inte riktigt kunde sätta fingret på! Förhoppningsvis så för blizzard se det och kanske göra lite ändringar i designen.

Jag tycker definitivt att det är en lite väl "tecknad" och färgglad grafik, och jag skulle hellre haft en mörkare lite mer realistisk färgsättning och stil.

Men med det sagt så kommer jag inte gråta om det ser ut så här när det släpps heller.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Utvecklat av samma företag också, om du inte insett det.

Tyvärr inte:\
Utgivet av samma företag, men inte de gamla utvecklarna...

(varför finns det ingen överdrivet hysteriskt gråtande smiley?)

Edit:det han över mig sa, visste väl att färgerna var fel!

Medlem

Vem vill spela med enbart en grå och en brun färgskala. Trevligt med lite mer färger som ökar känslan.

Fast kanske fansen kan gnälla lite extra mycket och få ett filter där dom kan byta mellan smutsigt och rent.

Som på bilden F3D postade.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

det blir väl att man testar spelet. Jag e dock lite tveksam över grafikstilen iom. att det verkar skilja sig från D1/D2. Är spelet kul att spela så är grafiken av mindre betydelse.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Spectral:

Utvecklat av samma företag också, om du inte insett det.

Tyvärr inte:\
Utgivet av samma företag, men inte de gamla utvecklarna...

(varför finns det ingen överdrivet hysteriskt gråtande smiley?)

Edit:det han över mig sa, visste väl att färgerna var fel!

Ok en gång för alla detta är med 1000% säkerhet inte i närheten av vad vi kommer få i handen så sluta leka 3 åringar....
Jag är helt säker på att detta spel kommer kicka ass!
De som inte vill spela det bästa hack n slashet som finns gör sig inte besvär vi behöver inte ert gnäll på Bnet iaf...

För det andra det faktum att du ens gnäller över att ett fåtal av de som gjorde de första spelen och nu gjorde Hellgate får mig att vilja spy!!!
Sämre spel får du leta efter fullt med buggar och 2/3 av skill trädet var värdelösa på release dagen!

Diablo 3 is coming nough said!!!

Inaktiv

HERREJÄVLAR DIABLO!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Konstigt att det inte skrivs fler bloggar om Diablo 3 än det har gjorts hittills på den här sidan.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Konstigt att det inte skrivs fler bloggar om Diablo 3 än det har gjorts hittills på den här sidan.

Det är för att folk är för upptagna med att komma in på diablo3.com!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

Det sköna är ju att om det hade varit något annat spel hade ni sagt "Men lol har det inte hänt mera på 10år?

Men nu är det en uppföljare till Diablo 2, inte en uppföljare till "något annat spel". Är det frustrerande för dig att vi inte reagerar på samma sätt som om det hade varit "något annat spel"?

Jag tycker at D1+2 är sjukt underhållande spel. Samma skit i ny förpackning var i det här fallet precis vad jag ville ha (men jag får mer och det är bra ). Går det att fatta?

Skrivet av xhosa:

Titta bara på vad som hände med super mario spelen på 10 år..... Samma koncept, helt nytt spel, om det är bättre eller sämmre får ni ju själva avgöra.

Hej då

Medlem

F3D: Precis, det vi behöver är fler spel i nyanser av grått och brunt.............................

Inaktiv

Är det bara jag som har problem att se gameplay trailern som jag tankade hem ifrån FZ.se? Cinematic och Artwork funkar men gameplay fryser efter 5-6 sekunder. (Jag har prövat att uppdatera alla videocodec och flera olika spelare redan)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vill ha Diablo III nu !!!!!

Bt
Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

FAN VA NAJS!!! men jag undrar om det kommer vara månadskostnad

Herregud....

Längtar fortfarande efter gameplay-filmen i bra kvalité. Någon som har länk till den eller kan lägga upp den som torrent?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Spectral:

Utvecklat av samma företag också, om du inte insett det.

Tyvärr inte:\
Utgivet av samma företag, men inte de gamla utvecklarna...

(varför finns det ingen överdrivet hysteriskt gråtande smiley?)

Edit:det han över mig sa, visste väl att färgerna var fel!

Jaja, skiten drog och de som fortfarande vet hur man utvecklar ett fungerande spel stannade. Det var inte riktigt det som var poängen med mitt inlägg.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Men jösses... Alla ni som snackar om att "WoW har snott detta", "Diablo snott detta".... I princip allt som Blizzard gjort har varit kopior på något som redan fanns.

Warcraft över huvud taget = Warhammer
Warcraft 1 = Dune 2
Blackthorne = Prince of Persia / Flashback
Warcraft 2 = Warcraft 2 + Command & Conquer
Diablo = Angband, Nethack + Ultima spelen
Star Craft = Warcraft 2 in space
Diablo 2 = Diablo 1 med fler grejer.
World of Warcraft = Meridian 59, Everquest, Ultima Online

De enda spelet som de faktiskt kommit på något helt nytt är ju
Lost Vikings (Förutom att det är en platformare då).

Nu menar jag inte att Blizzard på något sätt är annorlunda än något annat företag, det "snos" ideer till höger och vänster.
Något Blizzard alltid varit bra på är story och CGI-film, å detta kommer man långt med.

Jag gillade inte Diablo 1 då det i princip var Angband med grafik och dummare fiender. Diablo 2 spelade jag igenom för att få se filmerna mellan kapitlen. Samma visa med Star craft.
Warcraft 1 gillade jag skarpt men sedan i WC 2 så pajade de känslan med att bli för serietidningsaktiga. Detta har sedan spridit sig vidare till WoW och nu Diablo 3.

Jag hoppas verkligen att de tar några hintar ifrån Dungeon Siege (vem fan orkar klicka på allt som man vill plocka upp) och Titan Quest (som faktiskt är rätt kul i co-op).
Ser trots allt fram emot Diablo 3 och SC2 och hoppas på att jag "bara" behöver ett nytt grafikkort och inte något mer...

Kul att du nämner Meridian 59, fasen vad det var roligt... ahh den gamla goda tiden....


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Star Craft = Warcraft 2 in space

Det ska vara Warhammer 40k ^^

P.S

Är det bara jag eller påminner det väldigt mycket om Wow?


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

WebPiraten: Nej, börja inte nu igen

Hur fan får ni för er att det påminner om WoW?

Skriv svar