UDMA-5 på båda diskarna

Medlem
UDMA-5 på båda diskarna

Jo det är så att jag har tänkt att köra UDMA-5 på min sekundära hårddisk men jag får det inte att funka. I bios kan jag ställa in vad jag vill köra till min primära hdd men inte min sekundära. Den körs just nu i DMA- 2. Jag har inte köpt till ett extra kontrollerkort utan kör på det från moderkortet som är ett ASRock AMD-Ali series.

Vet ni hur man gör eller kommer jag bli tvungen att installera mina spel på hddn som har UDMA-5?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

om vi nu förutsätter att din disk inte är från 90-talet så bör den ju gå i UDMA-5/6 ja. har för mig att man kan lösa detta genom att ställa in den på PIO och starta om, sedan ställa till "dma om tillgängligt" så borde den hoppa upp till den nivå där den hör hemma.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

om vi nu förutsätter att din disk inte är från 90-talet så bör den ju gå i UDMA-5/6 ja. har för mig att man kan lösa detta genom att ställa in den på PIO och starta om, sedan ställa till "dma om tillgängligt" så borde den hoppa upp till den nivå där den hör hemma.

Ska testas återkommer med svar.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jävla skit nu hittar jag inte den andra hdd även nu när jag har ställt in samma inställningar som jag hade förut. Fy fan va jag hatar sånthär när jag inte har tid.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

kör du 80-pins flatkabeln eller den gamla 40-pinnaren? Och ide-uttaget du använder, ska den klara av udma 5?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

kör du 80-pins flatkabeln eller den gamla 40-pinnaren? Och ide-uttaget du använder, ska den klara av udma 5?

Msåte säga att jag har inte en aning, men det är ju så att båda diskarna sitter på en och samma ide kabel och den ena klarar udma 5 men inte den andra som nu inte funkar. Kom precis hem från sthlm så ska pilla lite nu med skiten.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

1
Skriv svar