Race Driver: Grid

Medlem

Jag hatar bil spel men är super sugen på att köpa detta...vet inte vad jag ska göra..:S

Medlem

Kör känslan är riktigt, Jag har själv kört ut på gräset med bakhjulen på en racing bana och lovar er man sladdar.. Men håller med många, helt klart värt pengarna.

Och till dig ovan, Köp de. Behöver inte gilla bilspel för att älska detta, Destruction derby,drifting, F1 finns allt känns de som.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Pansarknekt

Bästa arkadracern jag spelat. Alla plattformar inräknade. Särskilt skoj på xbox där man kan gasa o bromsa samtidigt med handkontrollen.
Påminner lite om Motorhead av nån anledning som jag inte kan sätta fingret på.
Detta och PGR4 är kung.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

"Arcademasters" blir deras nya namn. Vill jag ha simulation-spel blir det Gtr2 ellr R-factor. Men visst, kul som sjutton är det vid sidan av sim-racing.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Blir nog ett köp för min del

Medlem

Kan lätt säga att efter att spelat demot unde 2 veckors tid tycker jag att den här knäcker alla need for speed och burnout spel som finns ute

Medlem

Det här är ju totalt omöjligt att spela med tangentbord. Minsta lilla knapptryck åt höger eller vänster och bilen drar rakt in i en vägg. Gör man ett spel till PC måste man ju räkna med att folk kommer spela med tangenbort och borde därför också optimera spelet för det.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det här är ju totalt omöjligt att spela med tangentbord. Minsta lilla knapptryck åt höger eller vänster och bilen drar rakt in i en vägg. Gör man ett spel till PC måste man ju räkna med att folk kommer spela med tangenbort och borde därför också optimera spelet för det.

Jag spelar med tangentbord och det går hur bra som helst.
Det är helt enkelt du som är värdelös och har reflexer som en pensionär.


signatur

<3

Medlem

Jag har testat lirat med analog kontroll och tangentbord, och givetvis är kontrollen att föredra då man kan ge den gas man tycker krävs plus att du kan svänga olika mycket.

Men även med tangentbordet gick det att lira,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Trevlig recension men grid är inget för mig. Gillade inte alls körkänslan. Tacka vet jag PGR när det gäller arkadracing 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Petah:

Testade det på PC, så fort man försökte svänga så blev det 180 graders sväng.. Inget för mig.

Gjorde samma sak, men det var urkul på PC, även med Tbord.. så beställde det till ps3 idag..

Medlem

Verkar nice, men bilspel är inget för mig

Redaktör
Skrivet av nLight:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nLight:

Bra att ni Ger Minus på Körkänslan som är ALLT i ett bilspel, och ändå ger det 4/5.

Varför står i texten.

Citat:

För att uppskatta Grid fullt ut måste du närma dig spelet med rätt inställning.Det handlar om körglädje

Läste den en gång till, och Hur kan man ha Körglädje utan körkänsla?

Du får läsa en gång till. Jag skriver inte att spelet saknar körkänsla, utan att den är lite märklig innan man vant sig.


signatur
Medlem

Haha de va den sämsta videon jag sett nånsin. Hur tänkte han som gjorde filmen egentligen? Hade ju ingen som helst aning om vad han ville visa upp, gick i ultrarapid. Vem vill läsa ingående på VARJE sponsornamn, haha, ne fy! Låt inte honom göra fler filmer, skämmer ut sig...spelet såg lika kul ut som målarfärg som torka om man går efter den liksom.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nLight:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nLight:

Bra att ni Ger Minus på Körkänslan som är ALLT i ett bilspel, och ändå ger det 4/5.

Varför står i texten.

Citat:

För att uppskatta Grid fullt ut måste du närma dig spelet med rätt inställning.Det handlar om körglädje

Läste den en gång till, och Hur kan man ha Körglädje utan körkänsla?

Du får läsa en gång till. Jag skriver inte att spelet saknar körkänsla, utan att den är lite märklig innan man vant sig.

Exakt som Tompa kände jag också i början av demot, men redan efter 3-4 race online började jag få fart på känslan, och det är SÅ KUL!!!! mitt ex till ps3 kommer inom några timmar nu *längtar*


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Redaktör
Skrivet av Mortalis:

Haha de va den sämsta videon jag sett nånsin. Hur tänkte han som gjorde filmen egentligen?

Filmen var tänkt att ge lite inblick i hur spelet ser ut, reprisfunktionen, menyerna och lite annat. Vi hade väldigt lite tid att göra något av den, därför är klippningen rätt vissen. Så tänkte vi.


signatur

Det är skamligt att du ska behöva ursäkta dig för denna sortens påhopp, jag lider med dig Tompa...

Medlem

Arrrgh!! Me briainz! Kill it with Fire! It's the Arcade... Run!


signatur

"White Obama Wants You!"

Inaktiv

Bra recension!

Inaktiv

Ni som inte gillar det borde ge det en chans. Spelade demot en gång först då det kom, tyckte inte det var speciellt kul, äcklig känsla..

Sen hade jag tråkigt en dag och testade igen, blev roligare och roligare. Dvs, när man vänjer sig vid känslan är det sjukt roligt..
Spelar själv med tangentbord och det är absolut inga problem :S Så självklart går det att ha kul i detta spel fast man har tangetbord!

Driftingen i spelet är så lyckad att det finns inte, helt sjukt kul
Roligaste bilspelet jag spelat

Medlem
Medlem

Får mitt ex. på måndag, längtar. Det fullständigt äger ut Need For Speed spelen, Burnout spelen har jag aldrig testat (!), men för mig går det hur bra som helst på tangentbord men har å andra sidan bara kört med t-bord de 9 år jag spelat bilspel


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Ska spela demot i en timma nu. Jag må vara forza 2 skadad, det spelet kanske äger iaf.

Medlem

Verkar häftigt!

Inaktiv

kan bara säga att det är vansinnigt kul, även om det är väldigt svårbemästrat till en början, inte minst värsting prototype bilarna, åker ut som attans, voicechat gör det hela bara ännu roligare också.

"Who the fuck did that?!?!?¤%!#?%&"
*impact är tyst*


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Nu har jag verkligen nött. För jag ville så gärna att detta skulle vara bra.

Här kommer det...

Det är som att spela Wipeout med bilkarosser. Dessutom i det där läget där man kör på en hyffsat smal bana med mustangen så känns det som att man är rätt beroende utav "Flashback" funktionen, något jag tycker är förkastligt. Detsamma gäller möjligheten till att starta om race som försvinner i vissa lägen.

Katana sade något i stil med att kör man 10 minuters le mans lopp och man sladdar i sista kurvan så slipper man bli frustrerade. Grejjen är den att det känns som att ibland bygger spelet lite på att man "ska" använda funktionen vilket jag tycker är fel.

Drift läget är något som däremot nog kan vara helt ok. jag lirade bara ett par gånger och det var lite trixigt. Helt klart en utmaning och här kan jag förstå att flashback funktionen är befogad ( om den nu finns här? ) Mitt demo är lite buggat så en menyrad har försvunnit av någon anledning.

Banracing. Okey. Detta spelade jag mest. På slutet var det hyffsat men blev för enkelt tyvärr. Bromsa-sist-i-kurvan=win. Jag körde med alla inställningar på Off eller liknande för att det skulle bli så svårt som möjligt. När man ser hur bilar svänger som att de satt på en räls , när man accar till 130mph ( dryga 218kmh ) på 9 sekunder med en vanlig banbil samt att det är 0 skillnad på att köra i 65mph och nästan 140mph i farkänsla så undrar man lite, det blir dyngsvårt att bedömma bromsstreckor....eller ? Ibland kan man gå in med en fart av 90mph och tvärnita + svänga och klara en 105graders kurva bara man håller igen på gasen. Sen hittade jag en sak i demot med som är lite skumm. Skademodellen är inte 100 då man ibland kan smälla på rätt bra och ingeting händer , medans om man puffar lite så trillar halva bilen bort. Men det var nog bara en engångs förteelse, men iaf.

Alltså, grymmt arkad lir? Ja och nej. Det är så mycket som gör att i alla fall jag har svårt att ta till mig detta på ett sätt som är bra då det faktiskt är ett racing / bilspel. Det försöker vara någon sorts hybrid mellan kass realism och überhypad arkad.

Jag förstår att de största fantasterna av detta spel är de som tycker need for speed är den bästa racing serien.

Medlem

Tips till er som kör på PC och inte har en ratt. investera i en Xbox 360 handkontroll. Den är fullt integrerad i spelet på PC. Blir bra känsla också


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag förstår att de största fantasterna av detta spel är de som tycker need for speed är den bästa racing serien.

Tyckte, efter att ha spelat detta och jämfört med Prostreet


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Tyckte väldigt mycket om spelet. Det förtjänar defenitivt en fyra!

Medlem

Det klart bästa bil spelet "ever" o jag har spelat dom alla

123
Skriv svar