Grand Theft Auto IV

Medlem

Mycket bra spel helt klart!! Men jag saknar mer interaktivitet med i omvärlden. Mer prylar att plocka upp som mans kulle kunna använda. Fler öppna hus etc..

Så nu väntar jag ivrigt på gta V

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

nä,nu fattar jag inte,,jo dom har en motor och sån skit det har alla spel,,,men fysiken är inget bra,,den är på tok för överdriven,,,en granat smäller och man flyger typ 100 meter eller ngt samtidigt som man snurrar som nån jävla helikopter,,jag tycker inte det är vackert alls att se på...
sen animationerna när tex man springer är väldigt fula,,särskilt om man har ngn med sig som fattar lite sent och börjar springa ryckigt ser oxå väldigt fult och onaturligt ut,,,ni som säger att fysiken och animationer är bra kan ju inte ha spelat spelet eller så har ni synfel,,,

sen så skiter jag fullständigt i om ni skickar ngra länkar till ngn video med blåa gubbar på youtube,det är liksom inga blåa gubbar i spelet,men vill man sätta betyg på spelets fysik utifrån dom videosnuttarna så vassegod,,jag tänker inte vara så dum iaf....

Är det bara jag som blir mörkrädd när jag läser sådana här inlägg? Dagens ungdomar kan ju inte tänka längre än vad deras näsa är lång.


signatur

En styck signatur.

Medlem

"Orkaupptaget" Nej.. jag får nog hålla med där.. lite mörkrädd blir man. Jag har då iaf inte sett ett spel någonsin med en bättre fysikmotor. Men sen tror jag ytterst få håller med den killen... Men det är klart, hela världens spel-reportrar måste ju vara blinda :). Så måste det va! ..... Right.

Vem var det som sa att han inte tänker vara dum?

Inaktiv

Första recensionen som jag läst om GTAIVs brister. Alla andra recensenter är antingen blinda av pengar lr så är de bara dumma i huvudet. I MP kan det bli OLIDLIGT dålig FPS. Detta händer då några ungar har på Ped= HIGH Traffic=HIGH och en massa jäkla poliser. I DEATHMATCH! Det är svårt o hitta bra "servrar". Hoppas man uppdaterar mp.

Inaktiv
Skrivet av Swedenrock:

Mycket bra spel helt klart!! Men jag saknar mer interaktivitet med i omvärlden. Mer prylar att plocka upp som mans kulle kunna använda. Fler öppna hus etc..

Så nu väntar jag ivrigt på gta V

Haha, ja då får du vänta ett bra tag!

Medlem

mmmm. GTA IV Vice City lär ju kommer först... eller om det blir london... och san andreas... Så det kommer nog dröja många år

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:

Första recensionen som jag läst om GTAIVs brister. Alla andra recensenter är antingen blinda av pengar lr så är de bara dumma i huvudet. I MP kan det bli OLIDLIGT dålig FPS. Detta händer då några ungar har på Ped= HIGH Traffic=HIGH och en massa jäkla poliser. I DEATHMATCH! Det är svårt o hitta bra "servrar". Hoppas man uppdaterar mp.

Skaffa bättre uppkoppling istället...eller sluta spela med jänkare

Medlem
Skrivet av Fargo:

mmmm. GTA IV Vice City lär ju kommer först... eller om det blir london... och san andreas... Så det kommer nog dröja många år

ok..?

Alltid lika härligt att se självutnämnda kritiker som BPR Cisco säga sitt om den stora spelnyheten! Speciellt när du gnäller om saker du inte ens förstår, nu är detta självklart endast en bäbis som visar vem som kan gråta högst men som sagt det är alltid härligt att läsa vad han har att säga. Eller inte, faktum är att det irriterar mig att läsa allt han har att säga. Fysiken är kass säger du? Tja, din mamma säger jag. För det första har du säkerligen laddat ner spelet, för det andra är du inte gammal nog för att spela det så det du säger väger ingen tyngd. Skam för dina föräldrar! Pannkaka på din skärm skall du ha yngling!

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av GREY_task:

Första recensionen som jag läst om GTAIVs brister. Alla andra recensenter är antingen blinda av pengar lr så är de bara dumma i huvudet. I MP kan det bli OLIDLIGT dålig FPS. Detta händer då några ungar har på Ped= HIGH Traffic=HIGH och en massa jäkla poliser. I DEATHMATCH! Det är svårt o hitta bra "servrar". Hoppas man uppdaterar mp.

Skaffa bättre uppkoppling istället...eller sluta spela med jänkare

Synd att frameraten har nada med uppkopplingen att göra då.

Inaktiv

Jag tycker fysiken är urbra, men tycker att man flyger lite överdrivet mkt ibland, fast det e ju bara kul ju ;P

Medlem
Skrivet av phobic:
Skrivet av Fargo:

mmmm. GTA IV Vice City lär ju kommer först... eller om det blir london... och san andreas... Så det kommer nog dröja många år

ok..?

Jag menar att det lär dröja länge innan vi får se gta 5. Innan dess kommer ju rockstar göra liknande spel som dom gjorde efter Gta 3. Som Vice City, San Andreas osv. Ska bli intressant om dom kommer göra nya vice city och san andreas, elle rom det blir andra städer. Vice City kommer not nog nästan helt säkert bli iaf... Fast mycket större den här gången förhoppningsvis

KoP
Medlem
Skrivet av TheMasseur:

Bra spel om man ogillade dessa saker med San Andreas: att kunna flyga flygplan, att tattuera sig, att kunna köpa fastigheter, att kunna svänga med bil i hög fart, att pumpa på gymmet, att byta frisyr, att kunna simma under vattnet, att bränna ut i naturen med tex cross, att flyga ner för ett berg, att ha typ 70 speltimmar istället för 40, att slippa trycka som ett cp på en knapp för att springa vilket man vill hela tiden osv. För allt det är nämligen borta nu! Enjoy!

Hur kul hade det varit om dom hade gjort exakt samma spel igen där man kunde göra allt det där? Dessutom passar det inte rollkaraktären Nico att hålla på och blinga genom att modda bilar, tatuera sig och att byta frisyrer. Han är en man av principer och med ett enda fast mål. Näe.. tycker GTA IV ändå har öppnat upp för mycket som inte fanns i GTA:SA.

Medlem

Helt klart ett av de bättre spelen jag någonsin spelat. Rockstar har alltid haft en känsla för de små detaljerna som andra spel saknar tex. när det ringer på mobilen och du är ute och kör i bilen så låter det klassiska störnings ljudet ur högtalarna alldeles innan ljud signalen, frihetsgudinnan har en pappersmugg istället för en fackla (sno en helikoptern och landa på statyn för en överaskining) etc. Helt klart ett av mina favvo spel of all time.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av TheMasseur:

Bra spel om man ogillade dessa saker med San Andreas: att kunna flyga flygplan, att tattuera sig, att kunna köpa fastigheter, att kunna svänga med bil i hög fart, att pumpa på gymmet, att byta frisyr, att kunna simma under vattnet, att bränna ut i naturen med tex cross, att flyga ner för ett berg, att ha typ 70 speltimmar istället för 40, att slippa trycka som ett cp på en knapp för att springa vilket man vill hela tiden osv. För allt det är nämligen borta nu! Enjoy!

Hur kul hade det varit om dom hade gjort exakt samma spel igen där man kunde göra allt det där? Dessutom passar det inte rollkaraktären Nico att hålla på och blinga genom att modda bilar, tatuera sig och att byta frisyrer. Han är en man av principer och med ett enda fast mål. Näe.. tycker GTA IV ändå har öppnat upp för mycket som inte fanns i GTA:SA.

Framförallt så är det ju bra att killen har koll... bilfysiken är ju typ den största förbättringen i GTA IV och man var tvungen att trycka som ett CP på sprint-knappen i GTA:SA för att kunna sprinta hela tiden (annars sprintade man ca 100-150 meter och blev sedan anfådd). Pumpa på gymmet var ju bara ett jobbigt krav för att bli biffig för att kunna spela spelet.

Men men, den sista idioten är inte född ännu


signatur

Oh thou that see'st our sorrow, it follows us even thus;
For today we are Gods, but tomorrow pray Hell have mercy on us

Inaktiv

Den ser ut att äga fast om den inte kommer på pc 2008 så suger rockstar


signatur

OG GANGSTA PARTY

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

mmmm. GTA IV Vice City lär ju kommer först... eller om det blir london... och san andreas... Så det kommer nog dröja många år

Hoho, GTA IV vice city, San andreas? HAHAHA jag tror knappast att de skulle använda (samma) namn igen!?

Medlem

Varför inte? GTA IV använde ju samma stad som gta 3 gjorde samma namn på staden dessutom. Sen nämner dom ju Vice City upprepande gånger i GTA IV :). Tror det finns en stor risk för det iaf.
Finns ju nog inte många andra städer dom kan hitta på som skulle vara unika. (Iaf inte inom USA)

Medlem

så jävla typiskt att man ska få red ring of death på sin 360 veckan innan release...

Medlem

vill ha vill ha vill ha


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Lanparty:

GTA 4 suger, dom har "buffat" motorn, men "nerfat" möjligheterna

Om dom inte hade "nerfat" möjligheterna så hade det nog varit världens bästa spel.

Det finns ett språk utanför World of Warcraft så du vet.

Förövrigt, var det bara jag som tyckte SA var ren skit på grund av att Rockstar mer såg det som ett Sims än ett hård maffia simulator? Jag hade nog spelet i 2 veckor till min PS2a innan jag sålde det, gillade det inte alls.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av BPR Cisco:

sen så skiter jag fullständigt i om ni skickar ngra länkar till ngn video med blåa gubbar på youtube,det är liksom inga blåa gubbar i spelet,men vill man sätta betyg på spelets fysik utifrån dom videosnuttarna så vassegod,,jag tänker inte vara så dum iaf....

Vet du inte vad dem blåa gubbarna är för något? Det är så rå data (fysiken) ser ut i Euphoria din klättermus!

"Inga blåa gubbar i spelet, så länka inte till sådana videos!"

LOL

Och du tänker inte vara så "dum" ?

Hahahaha... ROFL!

jag menar bara att dom filmsnuttarna inte har ngt med hur det färdiga spelet ser ut,vad hjälper det att se en film med blå snubbar i,när det är hur det färdiga spelets fysig/animationer gör sig på min LCD-skärm som jag skriver min åsikt om..,,det hjälper ju knappast o kika på dom filmsnuttarna och sen tycka det är bra,eller??..,,,,kanske förklarade lite dåligt men tyckte det jag skrev räckte...
jag vet mycket väl vad dom blå gubbarna är för ngt,,
klättermus?vad menar du med det?,

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av BPR Cisco:

nä,nu fattar jag inte,,jo dom har en motor och sån skit det har alla spel,,,men fysiken är inget bra,,den är på tok för överdriven,,,en granat smäller och man flyger typ 100 meter eller ngt samtidigt som man snurrar som nån jävla helikopter,,jag tycker inte det är vackert alls att se på...
sen animationerna när tex man springer är väldigt fula,,särskilt om man har ngn med sig som fattar lite sent och börjar springa ryckigt ser oxå väldigt fult och onaturligt ut,,,ni som säger att fysiken och animationer är bra kan ju inte ha spelat spelet eller så har ni synfel,,,

sen så skiter jag fullständigt i om ni skickar ngra länkar till ngn video med blåa gubbar på youtube,det är liksom inga blåa gubbar i spelet,men vill man sätta betyg på spelets fysik utifrån dom videosnuttarna så vassegod,,jag tänker inte vara så dum iaf....

Är det bara jag som blir mörkrädd när jag läser sådana här inlägg? Dagens ungdomar kan ju inte tänka längre än vad deras näsa är lång.

vadå dagens ungdomar?vadå mörkrädd,,får jag inte säga vad jag tycker eller?,,jag kan tala om för dig att jag räknas nog inte som ngn ungdom längre,men om du kan kalla en 28åring för ungdom så borde du stjälv vara typ 50 eller ngt typ?,,

Medlem
Skrivet av Grön:

Alltid lika härligt att se självutnämnda kritiker som BPR Cisco säga sitt om den stora spelnyheten! Speciellt när du gnäller om saker du inte ens förstår, nu är detta självklart endast en bäbis som visar vem som kan gråta högst men som sagt det är alltid härligt att läsa vad han har att säga. Eller inte, faktum är att det irriterar mig att läsa allt han har att säga. Fysiken är kass säger du? Tja, din mamma säger jag. För det första har du säkerligen laddat ner spelet, för det andra är du inte gammal nog för att spela det så det du säger väger ingen tyngd. Skam för dina föräldrar! Pannkaka på din skärm skall du ha yngling!

???,,hmmm,?? va!!självutnämnd kritiker?,,jag säger vad jag tycker liksom alla andra,,,sen om du ska komma med personangrepp och dylikt tycker jag du ska låta bli att skriva för det du just skrivit hör hemma i sandlådan..

Inaktiv
Skrivet av mini-mus:

Vet inte om jag missuppfattade frågan eller om det var ironi - men jag svara ändå

var nog ingen fråga, var mest att jag nog inte förstog ditt inlägg heller tyvärr 2 misstag ..
sen att du gick så långt att lära mig om animation .. well
tack endå

Bt
Medlem

Världens bästa spel? Nej det är redan klart, det är The legend of Zelda - Ocarina of Time till Nintento 64, Gamecube och Wii.

Lämnar åt någon att plocka ner BPR Cisco från plats högt uppe bland målnen.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

grymt roligt spel! spelade igår hos kusinen, kan ju säga att det inte blev mycket av att vara social med honom och till folk som gnäller på att man flyger liiite för långt när man blir påkörd; de e ju myyyycket roligare så!

Inaktiv

Hittills ett bra spel som säkert kommer växa ju längre man kommer.
Skulle aldrig gå i närheten av att kalla det världens bästa spel dock.

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Världens bästa spel? Nej det är redan klart, det är The legend of Zelda - Ocarina of Time till Nintento 64, Gamecube och Wii.

Yep, det här kommer högst tvåa.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Lanparty:

GTA 4 suger, dom har "buffat" motorn, men "nerfat" möjligheterna

Om dom inte hade "nerfat" möjligheterna så hade det nog varit världens bästa spel.

Det finns ett språk utanför World of Warcraft så du vet.

Förövrigt, var det bara jag som tyckte SA var ren skit på grund av att Rockstar mer såg det som ett Sims än ett hård maffia simulator? Jag hade nog spelet i 2 veckor till min PS2a innan jag sålde det, gillade det inte alls.

Indeed. Håller med till 100%. Glad att dom gått ifrån det. Iaf tillfälligt.

btw BPR Cisco. Du kanske är så gammal.. Men det kan verkligen inte tro om man tittar hur du skriver. Det är mer som en 14-åring ungefär... No offence.
Nice trippel-post föresten. Det finns en redigeraknapp i fall du inte visste det.

Skriv svar