FZ Poll: Samlar du på achievements?

Robot
Medlem
FZ Poll: Samlar du på achievements?

Har bara provat på achievements i Orange Box, så i mitt fall så blir det bara "I vissa fall", däremot tycker jag att det är en kul grej, speciellt om man lägger in lite roliga och knepiga achievements, så som "Litte Rocket Man" i Half-Life 2: Episode Two och jag hoppas att fler utvecklare kommer lägga in detta i sina spel.

Inaktiv

Jag köpte xbox för 3 veckor sedan, har samlat ihop ~2500 G.
Jag finner achievements väldigt beroendeframkallande, man vill inte spela andra spel än xbox360 spel längre

Edit: Det vore kul om PS3 också hade ett achievementsystem, då känns det inte lika wasted time att spela sånna spel. o_o


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vad ska man svara om man inte har en 360? o.O
Svarade "Nej,..." eftersom en delorsak till att jag inte tycker om/har en 360 är hela "betala-för-internet" och MS egen 'valuta'-tramset.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Har också bara kört TOBs achievements... var lite småberoende i början men nu bryr jag mig inte längre. Vem är det man ska skryta om det till... ens 14-åriga brorson?

Medlem
Skrivet av Shimo:

Vad ska man svara om man inte har en 360? o.O
Svarade "Nej,..." eftersom en delorsak till att jag inte tycker om/har en 360 är hela "betala-för-internet" och MS egen 'valuta'-tramset.

Orange box har achivements TILL PC!

Medlem

jag svarade nej, har aldrig förstått det roliga. Känns bara drygt, jag vill spela spelet och inte hitta massa saker eller göra massa saker bara för att få ett bra "gamer rykte"...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

I vissa fall - det beror helt på spelet.

Egentligen så beror det på om jag har lust eller inte.

Inaktiv

Jag har ännu inte förstått riktigt varför jag samlar på achievements points. Jag vet inte om något låses upp när man når vissa nivåer, men jag samlar ifall det kommer. Tänkte fixa 5k iaf. o_o


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Flakmonkey

Tycker det är genialt faktiskt. Självklart kommer det inte uppskattas av alla och ja det är egentligen fullständigt meningslöst, men å andra sidan är dator/tv-spel meningslöst i sig. Om det gör spelupplevelsen roligare och kanske framförallt mer långvarig för de som köper spelen så är ju det enbart positivt.

Själv har jag alltid varit en samlare samtidigt som jag älskar utmaningar, så achivements och gamerscore är perfekt för mig. Att få alla achivements är numera kravet för att jag verkligen ska ha klarat ett spel ^^

Ser verkligen fram emot PS3:s system med trophys och det här andra som de inte vill säga vad det är ännu... Som sagt, det är inte för alla men det gör verkligen inte spelen sämre, så gillar man det inte är det ju bara att inte bry sig.

Medlem

I vissa fall. Dead Rising och Mass Effect är dom enda spelen som har förstått vad man kan ha achievements till. Istället för att få poäng som man inte har nån nytta till så låser man upp saker i spelet som man har nytta till. Då blir det mycket roligare.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Håller verkligen med ovanstående(Nosnos) talare. I COD4 finns ju massor med roliga achievments, kanske lite för många så i början får man dem utan att aktivt göra något, men vissa måste man anstränga sig lite och då är det lite roligt. Kanske inget att skryta om men känslan är fin ändå. BF2s system var också roligt. Ju fler stjärnor desto bättre!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Shimo:

Vad ska man svara om man inte har en 360? o.O
Svarade "Nej,..." eftersom en delorsak till att jag inte tycker om/har en 360 är hela "betala-för-internet" och MS egen 'valuta'-tramset.

Orange box har achivements TILL PC!

*Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!* *Homer-skrik!*

Påminner mig om de små gröna lådorna (!) i Red Alert!

Gillar att vissa spel har 'upplåsning' av bonusmaterial om man lyckas med vissa saker (t.ex. i CoD4), men inte bara samlandet av poäng.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Klart jag måste fixa alla de där guldmedaljerna i World In Conflict, trots att de inte låser upp ett dugg...

Medlem

GTA-spelen hade sin tappning av det och vissa saker var värda att kämpa för, som obegränsad förmåga att springa och dylikt.
Om det är saker som gör spelet trivsammare kan det vara skoj att nöta/leta för att klara/hitta saker...

Inaktiv

vissa fall, men.. en del är löjliga och jag orkar inte samla ihop de.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tycker de är riktigt kul med achievements, de gör att man oftast spelar spelen lite extra, också är de alltid kul att tävla mot kompisarna om vem som fått ihop flest poäng

Medlem

Battlefield 2

Medlem

När man klarat av Mile High Club på COD4 så känner man sig glad av att få ett achievements iaf

Medlem

Nja. Kan vara kul om det poppar upp något i spel, men jag har aldrig varit speciellt intresserad av sådant.. man har ju liksom egna achievements då man spelar istället. "Undrar om det går att.."

Inaktiv

om du inte vill ha achivements så e du dum i huvvet! achievements gör spelet mycket längre


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Medlem

Jag brydde mig aldrig om achivements förut men när jag köpte x360 blev jag omvänd och tycker det ger spelen mer glädje då det alltid e roligt att klara av dem i spel och få en medalj som bevisar det.

Dock har vissa spel TRÅKIGA achivements som typ klara level. Nä det skall vara ex 5headshoots utan att dö eller hitta alla gömnda document. Det skall göra så man vill spela mer för att få dem dock inte för SVÅRA då e dem bara dryga och man skippar dem hellt enkellt.

Medlem

Klart man vill ha höga poäng bredvid sin gamerprofil! Jag försöker ta så många som möjligt under spelets gång, fast jag brukar inte gå tillbaks för att skaffa de krångliga. Multiplayer brukar jag aldrig skaffa.
Brukar ta lite fler än hälften av poängen, så är det 1000 brukar jag ha runt 500-800 ungefär.

Bab
Medlem

"Först ut att smaka på så kallade achievements var Xbox 360-folket"...

Utan att ha koll på vad achievements exakt är i xbox-sammanhang så låter idén som sådan som något som funnits i spel väldigt länge. T.ex. i Rock Stars GTA spel... Man kan "klara" spelet som sådant men sedan lösa sidogrejjer / samla tokens som låser upp extrafeatures...

I Hitman-spelen får man olika "titlar"/"utmärkelser" beroende på hur man löser varje level...

Jag missar nyheten... om det inte är så att det handlar om nått system för att presentera allt det här online eller nått...


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Achievements är skit samma. Statestik är det roliga Älskar alla statestik man kan se i TF2.
Spelar bara spelet en gång och får han några achievements så är det liksom bara, jaha.
Man sitter inte och läser igenom alla achievements man kan få på ett spel och sedan spelar ett spel enbart för att få achievements då tappar man allt spelvärde överhuvud taget. Värsta är spel där achievements poppar upp mitt i en fight och stör. Som Gears of War till PC. Usch.


signatur

- PiDuT

Medlem

många hatar nog achievements av 2 skäl.. det ena är att dom inte betyder nåt.. såna man får men inte säger att man är bra bara är där och vem som helst kan få dom.. bara tid som spelar in.

det andra är att många i MP fall satsar på att få dom och skaffar sig dom inte genom att spela som det var tänkt utan köra helt annorlunda för att får eller ens kunna få dom.

båda fallen är sanna i battlefield2.

Medlem
Skrivet av Bab:

"Först ut att smaka på så kallade achievements var Xbox 360-folket"...

Utan att ha koll på vad achievements exakt är i xbox-sammanhang så låter idén som sådan som något som funnits i spel väldigt länge.

Saken med X360 achievements är att alla spel på plattformen har det (fullpris har 1000 möjliga poäng och Arcade har 200), sen lägger den ihop poängen från samtliga spelade spel till en "gamer score".

Meningslöst kan tyckas men det är för att tilltala samlarinstinkterna i oss, en del har svaga sådana och andra väldigt starka.

Medlem

Totalt ointressant med achievements.

Medlem

Bara i vissa spel som jag årkar bry mig om dom, Crackdown är ett spel som jag tog dom seriöst (där var det roliga achievements iaf).
Halo3 försökde jag hitta alla skulls osv men gav upp efter en stund.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ägt Xbox 360 sedan Lanch och har enbart 2200 archivment points så man kan klart och tydligt säga att jag inte samlar på dem Många spel har totalt knasiga archivments oxo, spelar själv inte online, och många lir är ca 900 points av 1000 online.

12
Skriv svar