Nya rykten om Crysis till PS3

Inaktiv

Tror nyckeln är att man måste se på allt i det stora hela.

Kan tänka mig att det handlar lite om fysiksimuleringen och att det totalt blir för mycket för 360 men att PS3 kommer billigare undan då dess CPU är mer tillämpar för visa typer av beräkningar. Sen beror det nog på vad resten kostar/vad man har råd med efteråt.

Lagring samt hur datan är lagrad.(komprimerad, icke komprimerad) Kan man lägga något på hdd:en? På 360 så har man bara en liten buffer om jag förståt det rätt.

...eller så är det bara PR.

(har en 360 men kan nog erkänna att PS3 i det stora hela är en bättre maskin i sin helhet )

Tittar man på minimum kraven på PC så borde det gå att köra på en 360. (om nu inte lagring är ett problem)

Inaktiv
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

om nu vissa så gärna vill tro att 360 har bättre grafik, vad hjälper det om kommande spel är för stora för 360n s dvd skiva ?

Det är ju kört ändå för 360 när utrymmet inte räcker till.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

kanske för att dom utvecklas till M$boxen först?
kolla in dom exklusiva spelen till ps3:an innan du dra förhastade slutsatser.

gametrailers jämnförelse filmer mellan 360 vs ps3 på multiplats är orättvisa, eftersom dom t ex i assassins creed filmen haft fel inställningar på ps3an som gjort att färgen såg blek och utvättad ut.

Medlem

Förmodar att dom inte kör med en billig port precis, det kommer aldrig funka(tror jag?).
Antar att dom kommer tweaka lite hit och dit ett bra tag innan vi ser något till vilken konsoll det än kommer till, om det nu ens kommer till någon konsoll? Vem vet, det kanske är omöjligt trots allt, men de säger att de ska uppgradera grafiken yttligare, tja varför inte? Det är inte omöjligt, kräver bara en viss tid kanske att lära sig känna konsollen.

No offense men..Flesta personer(eller vissa?) här verkar ha absolut NOLL uppfattning eller tro i Sony's konsoll(PS3). Tja, kanske i X360 också det vill säga..ingen aning.

Om de nu lyckas dra ut med en uppgraderad verision av Crysis till Playstation 3(eller 360) trots allt, vad har ni att försvara er med då?
Jag tvivlar på att dom får för sig att t.ex dra fram något omöjligt beslut, som att skapa Crysis till Nintendo 64 precis, förmodligen såg dom något möjligt i Playstation 3, något de kan utnytja.

Men ja, vi får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda.

Medlem

Så sant så. De har inte kört med Full RGB tex vilket gör att svärtan inte blir rätt.
Har sett tester där de ställt in ps3an rätt och det är stor skillnad i svärta.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

kanske för att dom utvecklas till M$boxen först?
kolla in dom exklusiva spelen till ps3:an innan du dra förhastade slutsatser.

gametrailers jämnförelse filmer mellan 360 vs ps3 på multiplats är orättvisa, eftersom dom t ex i assassins creed filmen haft fel inställningar på ps3an som gjort att färgen såg blek och utvättad ut.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

För att ta död på all flamewar/konsolkrig om vad som är bäst. Criterion games som är skaparna av Burnout säger rakt ut att båda är lika kraftfulla men det gäller att programeta bra helt enkelt.

Lyssna på denna podcast så ska ni få höra vad de som "KAN" har att säga.

http://www.criteriongames.com/podcast/audio/crashfm_15_080111...

Efter denna podcast kanske all fanboy war sluta?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

360 klarar väl inte av crysis ;D (bara för att reta xbox anhängarna : p)

Medlem

360 klarar väl inte av crysis ;D (bara för att reta xbox anhängarna : p)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Förmodar att dom inte kör med en billig port precis, det kommer aldrig funka(tror jag?).
Antar att dom kommer tweaka lite hit och dit ett bra tag innan vi ser något till vilken konsoll det än kommer till, om det nu ens kommer till någon konsoll? Vem vet, det kanske är omöjligt trots allt, men de säger att de ska uppgradera grafiken yttligare, tja varför inte? Det är inte omöjligt, kräver bara en viss tid kanske att lära sig känna konsollen.

No offense men..Flesta personer(eller vissa?) här verkar ha absolut NOLL uppfattning eller tro i Sony's konsoll(PS3). Tja, kanske i X360 också det vill säga..ingen aning.

Om de nu lyckas dra ut med en uppgraderad verision av Crysis till Playstation 3(eller 360) trots allt, vad har ni att försvara er med då?
Jag tvivlar på att dom får för sig att t.ex dra fram något omöjligt beslut, som att skapa Crysis till Nintendo 64 precis, förmodligen såg dom något möjligt i Playstation 3, något de kan utnytja.

Men ja, vi får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda.

Tack för ett vettigt inlägg!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

beror ju också på hur bra utvecklarna är att utveckla till ps3an kontra 360n.

Inaktiv

Haha kan ju mycket väl vara så att de inte vill göra det till 360 men enda anledningen skulle vara att 360n inte har någon HDD inbyggd.

Allt annat talar ju igentligen för att det crysis skulle fungera bättre på en 360. Processorern är mer lika PC´n och GPUn är bättre det använder DX (nästan DX10).

Bra podcast det där föresten Borde vissa människor lyssna på varje kväll de gå och lägger sig.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

För att ta död på all flamewar/konsolkrig om vad som är bäst. Criterion games som är skaparna av Burnout säger rakt ut att båda är lika kraftfulla men det gäller att programeta bra helt enkelt.

Lyssna på denna podcast så ska ni få höra vad de som "KAN" har att säga.

http://www.criteriongames.com/podcast/audio/crashfm_15_080111...

Efter denna podcast kanske all fanboy war sluta?

Criterion är pajasar, det finns verkliga skillnader mellan maskinerna som man löser genom att sänka spelet till minsta gemensamma nämnare.

ps3 är överlägsen gällande cpu och 360 kan eventuellt vara det gällande gpu.

Det är ett btw ett jävla snack om DX10 och DX9...
Jag ska berätta en hemlighet - ps3 stödjer ingen directx alls.

Ni får dra era egna slutsatser av det..

Inaktiv
Skrivet av Peete:

Så sant så. De har inte kört med Full RGB tex vilket gör att svärtan inte blir rätt.
Har sett tester där de ställt in ps3an rätt och det är stor skillnad i svärta.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

kanske för att dom utvecklas till M$boxen först?
kolla in dom exklusiva spelen till ps3:an innan du dra förhastade slutsatser.

gametrailers jämnförelse filmer mellan 360 vs ps3 på multiplats är orättvisa, eftersom dom t ex i assassins creed filmen haft fel inställningar på ps3an som gjort att färgen såg blek och utvättad ut.

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

"We don't create these videos for the fanboys. That's not the point. We create them so that people who own both systems can be a little more informed on which version to buy. It's the fanboys that turn the comments section for these videos into a debacle.

As for using RGB or adjusting the white levels on the PS3, that completely defeats the point of these videos. We play both systems on default settings with the same cabling. If we were to adjust the settings on the PS3 to make it look better then we'd be sacrificing the integrity of the video. It's not the other way around."

Inaktiv
Skrivet av Katana:

"uppdaterad" aka nedgraderad?

Ganska säker på att det stod extramaterial.

Skrivet av HaZe303:

Den har sina styrkor, men inte som CPU. Cell:en var ju först tänkt som en GPU liknande chip. Förklarar ju varför många säger att AI är svårt på cell?

Det är liknande softrendering med flera kärnor som jag har hört att de säger är svårt. Processor tillverkare typ. Intel klagar på att programmerare är inkompetenta.
De utvecklare som jag vet har programmerat till PS3an säger att det är ett monster, från diverse intervjuer.

Sen vet jag inte men de multiplattformspel som jag har sett har sett lika mediåkra ut, eller så har Playstation versionen varit bättre. Oblivion är ett utmärkt exempel (F.E.A.R. och Assassins Creed.) Ubisoft går ut och säger att "vi har problem att utveckla till PS3an.." och ändå kommer de ut med ett resultat som slår 360n på fingrarna, det säger väl allt.

Skrivet av Picke:

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

Det är så fullständigt meningslöst att sitta och jämföra komprimerade småbilder på GT, av vad jag tycker "uppenbarliga skäl.
Ungefär som att jämföra FLAC med WAV Lossless efter att ha gjort filen till en MP3:a

Har lirat Crysis på min TV och jag måste säga att det ska köras på en massiv skärm!

Inaktiv
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Picke:

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

Det är så fullständigt meningslöst att sitta och jämföra komprimerade småbilder på GT, av vad jag tycker "uppenbarliga skäl.
Ungefär som att jämföra FLAC med WAV Lossless efter att ha gjort filen till en MP3:a

Eh......VA?!
Komprimerade småbilder?
Va fan dillar du om?

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Picke:

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

Det är så fullständigt meningslöst att sitta och jämföra komprimerade småbilder på GT, av vad jag tycker "uppenbarliga skäl.
Ungefär som att jämföra FLAC med WAV Lossless efter att ha gjort filen till en MP3:a

Eh......VA?!
Komprimerade småbilder?
Va fan dillar du om?

Efter att filmen har konverteras och komprimeras. Så ser det inte längre ut som det skulle göra på din TV, om jag förenklar det så...

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Peete:

Så sant så. De har inte kört med Full RGB tex vilket gör att svärtan inte blir rätt.
Har sett tester där de ställt in ps3an rätt och det är stor skillnad i svärta.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av skalmania:
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av skalmania:

Här har ni en utförlig jämnförelse mellan PS3 och Xbox 360

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-yea...

Där är det även "vetenskapligt" bevisat i både praktik och teori att 360n sitter på ett starkare grafikkort vilket medför bättre grafik.

Läs gärna allting, den är väl värd de X antal minuterna

Deras vetenskapliga bevis är att många av multiplattform spelen ser bättre ut på xbox?

Jag vill ha tillbaks mina X antal minuter din satans timewaster.

Njae inte riktigt va , du kan ju jämnföra fillrate, pixel processing power,vertex processing power, och memory architecture.
Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

kanske för att dom utvecklas till M$boxen först?
kolla in dom exklusiva spelen till ps3:an innan du dra förhastade slutsatser.

gametrailers jämnförelse filmer mellan 360 vs ps3 på multiplats är orättvisa, eftersom dom t ex i assassins creed filmen haft fel inställningar på ps3an som gjort att färgen såg blek och utvättad ut.

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

"We don't create these videos for the fanboys. That's not the point. We create them so that people who own both systems can be a little more informed on which version to buy. It's the fanboys that turn the comments section for these videos into a debacle.

As for using RGB or adjusting the white levels on the PS3, that completely defeats the point of these videos. We play both systems on default settings with the same cabling. If we were to adjust the settings on the PS3 to make it look better then we'd be sacrificing the integrity of the video. It's not the other way around."

Det där säger mig att de gjorde ett misstag från första början och vågar inte stå för det i efterhand.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

gametrailers jämnförelse filmer mellan 360 vs ps3 på multiplats är orättvisa, eftersom dom t ex i assassins creed filmen haft fel inställningar på ps3an som gjort att färgen såg blek och utvättad ut.

Skrivet av Picke:

Det GT gör i sina jämförelser är att de har tv:n i standard läge. De ändrar varken inställningarna för 360 versionen eller PS3 versionen...

Sen det där att PS3 har HDMI-kontakt och i princip alla PS3-spel stödjer minst 720p spelar också roll (vissa av småspelen, ex fl0w stödjer upp till 1080p). Klart spel kan se lika ut när man kör i sd (ca 480i, en youtube-video(640x480) täcker hela rutan), men PS3 HAR möjlighet att köra i högre upplösning utan uppskalning, som jag antar de flsta 360-spel som inte stödjer 720p+ använder, rätta mig om jag har fel.

Sen kom jag på det här med Crysis och multicoreprocessorer; Crysis ska ju uppenbarligen funka bättre med fler kärnor(även om det uppenbarligen inte alltid vill funka).
Om Crytek då lyckas optimera det här till PS3:ans 7 kärnor så kanske det blir jättebra!

Only the future can tell...

Medlem

Detta är väl lika sant som att MGS4 kommer till Xbox 360...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Fattar inte varför folk använder argument som att PS3'ans 7 kärnor kommer regera över 360. Den har 1 PPE kärna och 6 st TPE's. Inte samma sak. Sen finns det något begränsning som gör att proppen inte kan använda alla "celler" samtidigt. 360 har 3 äkta kärnor!

Hur som helst. Tror inte man kommer få se crysis på någon av konsollerna.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Det är ett EA spel det kommer inte att bara komma till PS3 för EA släpper inte exclusiva titlar så detta är ett rykte ingen bör tro på.

Medlem

Har folk helt missat den podcast som jag postat från utvecklarna criterion. De säger väldigt mycket konkreta saker som visar att båda maskinerna är kraftfulla och att båda presterar väldigt bra, BARA MAN KAN PROGRAMMERA. Det är ganska enkelt, kassa programmerare favoriserar xboxen...de duktiga favoriserar båda platformarna!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av iaken:

Fattar inte varför folk använder argument som att PS3'ans 7 kärnor kommer regera över 360. Den har 1 PPE kärna och 6 st TPE's. Inte samma sak. Sen finns det något begränsning som gör att proppen inte kan använda alla "celler" samtidigt. 360 har 3 äkta kärnor!

Hur som helst. Tror inte man kommer få se crysis på någon av konsollerna.

Den har 3 kärnor, och varje kärna kan köra 2 threads. Så man kan nästan säga att den har 6 cores, den har HT. Om ni minns gamla P4:ans HT teknik, typ samma sak fast bättre. Och som du säger iaken, tre riktiga PPE kärnor är bättre än 1+TPE´s. Det sägs att TPE´s är otroligt svårt att använda i spel kod, att märks att TPE´s är tänkt för annat?

@kabex, alla 360 spel kör också på minst 720p, och som på ps3 så har den vissa spel som kör 1080p. Och alla nya 360 (premium/elite) har HDMI nu för tiden.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av skalmania:

Sen är det faktiskt så att verkligen ALLA multiplattformsspel ser bättre ut till 360n kontra ps3an. Bara att kolla upp diverse spel på gametrailers.com och jämnföra själva

Också får vi ju inte glömma att nämna den viktigaste delen. Det är lättare att programmera till 360n, vilket man självklart väljer att göra då och sen göra en halvdan portning till PS3. 360n använder sig även av DirectX medan PS3 kör på OpenGL, vilket bara de säger en hel del. På multiplatform så spöar 360n utan tvekan PS3an, men exklusiva PS3-titlar spöar skiten ur 360n både rent grafiskt och prestandamässigt, kanske inte idag, då det enda riktigt snygga spelet (och då menar jag verkligen SNYGGT!!!) ute idag är Ratchet & Clank, men de kommer, va så säker

Medlem

Jag säger så här, jag är ingen fanboy åt nåt håll. Jag håller mig till det som funkar bäst för mig. Och just nu så finns det inga anledningar för mig att köpa PS3, sen när det kommer (mgs4,wipeout,mfl) så kommer jag säkert älska min ps3 (hoppas jag). Men just nu så tycker jag att xbox360 är värt mer av sitt värde än ps3:an. Jag köper aldrig en konsoll egentligen för vad den har inombords, utan för vad för spel den har och just nu så är xbox360 kungen i det området. I grunden så är det löjligt att bråka om varumärken, det är stora företag som tjänar stora pengar på er. Sluta larva er(me included). Sluta tro att dem gör maskinerna/spelen bara så att vi har nåt roligt att göra.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Jag säger så här, jag är ingen fanboy åt nåt håll. Jag håller mig till det som funkar bäst för mig. Och just nu så finns det inga anledningar för mig att köpa PS3, sen när det kommer (mgs4,wipeout,mfl) så kommer jag säkert älska min ps3 (hoppas jag). Men just nu så tycker jag att xbox360 är värt mer av sitt värde än ps3:an. Jag köper aldrig en konsoll egentligen för vad den har inombords, utan för vad för spel den har och just nu så är xbox360 kungen i det området. I grunden så är det löjligt att bråka om varumärken, det är stora företag som tjänar stora pengar på er. Sluta larva er(me included). Sluta tro att dem gör maskinerna/spelen bara så att vi har nåt roligt att göra.

Vem har pratat om dig..? Det är bara du som diskuterar 360n hela tiden.. i en PS3 artikel *sigh*

Skrivet av Gandir:

Det är ett EA spel det kommer inte att bara komma till PS3 för EA släpper inte exclusiva titlar så detta är ett rykte ingen bör tro på.

Ja, för Battlefield-serien finns ju till alla konsoller och Burnout Paradise till Wii..

Medlem

@Mahone: Jag måste hålla med om att nya R&C är riktigt snyggt, fast fysiken har lite buggar. Sen är väl Uncharted rätt så snyggt också, eller?

Ang. Cell: 1 PPE och 8 . PPE:n fungerar som en arbetsfördelare åt TPE:erna. Endast 7 TPE:er används, detta ger bl a en liten felmarginal vid tillverkningen(riktiga anledningen kommer jag inte ihåg). Det är i alla fall så jag har uppfattat det efter lite studier om Cell-processorn.

Tack till HaZe för infon på 360-spel.

GO GO REDMAC! WOOOOOOH!!!

Medlem

orka diskutera när man inte ens förstår hur sakerna fungerar, tex jag hade då aldrig försökt övertyga någon om att köpa en sak när jag inte ens är insatt i ämnet, ni som kan programmera ps3 och xbox och förstår sig på allt i maskinerna får gärna förklara.

Inaktiv
Skrivet av Noken:

XB360 saknar stöd för DX10 om jag inte missminner mig, vilket är ett måste om man ska kunna njuta av den vackra grafiken som Crysis till PC erbjuder.

Trams, för det första så kan man låsa upp den bästa grafiken med DX9.

För det andra så erbjuder DX10 väldigt få och inte några stora förändringar i hur snygg grafik man kan få ut från det utan bara gjort det lättare att få fram grafiken. Altså kan man få nästan identisk grafik ifrån DX9 som DX10 men att DX10 är lättare att använda.

För det tredje använder X360 sig av en modifierad version av DX9, vad jag har förstått, som liknar DX10 till stora delar.

Själv tycker jag att det låter konstigt att man inte skulle kunna göra Crysis till 360 om man kan göra det till PS3 så jag tror mer på, som några andra redan har sagt, att det inte får plats på en vanlig DVD-skiva helt enkelt.
Jag tycker ju isåfall att de kunde ha lagt det på 2-3 skivor istället, det är ju inte så jobbigt att gå fram till boxen och byta skiva 1 eller 2 ggr under tiden man spelar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Är det här ett dagcenter för efterblivna datanördar? Så här mycket tekniskt blajblaj och bajsnödiga bortförklaringar har jag aldrig sett maken till. Köp den kosoll du vill ha, spela på den och skit i andra. Orka tävla i skvaller, bullshit och falsk ryktesspridning. Patetiskt!

Skriv svar