"Enkla" pengar att tjäna på extramaterial

Robot
"Enkla" pengar att tjäna på extramaterial
Inaktiv
"Enkla" pengar att tjäna på extramaterial

Detta har väl varit ganska självklart enligt mig sedan innan. Det svåraste är väl att hitta folk som vågar använda sitt kreditkort på nätet.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Så länge dom säljer gamecards i vanliga affärer så är ju den saken lugn

Förstår dock inte varför folk litar mer på affärernas handhavande av ditt kortnummer mot när du själv handlar på nätet mot en känd part som du litar lika mycket på som Konsumbutiken du handlar i varannan dag.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Behöver man ju inte göra, går ju t.ex. att köpa koder som man löser in i Xbox Live med 2100 MS Points och liknande skall väl gå att göra till PSN?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Well om det bara kostar 2$ för några låtar så är det väl inte hela världen

Inaktiv

Tycker priserna är väldigt rättvisa och jag kommer personligen köpa flera stycken av låtarna.

Medlem

Ghengis Khan: Mjo, det är intressant. Huvudsakligen att lämna iväg sitt kort dessutom. Vet aldrig vad dom gör med det.
Vore ju roligt om du stoppade in ditt kort på konsum i en kopieringsmaskin o sen tryckte in din kod, när du tror att du betalar för mat. Visst, konsumbutiken kanske inte får betalt för sin mat. Men dom får o andra sidan ditt bankkorts-info samt kod.

Inaktiv

off topic:
Värt att veta när det gäller kortköp är ju att ens kortnummer sparas i butiken när man använder det. Om det är en kortläsaren som skriver ut ett kvitto som man signerar så står hela kortnumret (utom ccv-koden) på kvittot som butiken behåller. Det är bara att hoppas att butiken har koll på dessa kvitton

Nu har jag inte personlig erfarenhet om att samma sak gäller kassasystem som körs på en dator men det skulle knappast förvåna mig, med skillnaden att numret lagras digitalt istället.

on topic:
2$ för några låtar är som sagt precis så lagom billigt att man lätt kan köpa en hög

Medlem

som flera nämnde, allt handlar om priset!

Medlem

Det som jag tycker suger är om precis varenda spel gjorde detta.. det blir väl så i framtiden. Inte för att jag direkt har emot extramaterial osv, men det skulle vara jobbigt att hålla på och betala till höger och vänster precis varenda gång jag vill sätta mig ned med ett spel.

/endpessimism

Medlem

Man kan köpa och spela Linkin Parks No More Sorrow på detta sätt (dock minns jag inte om det var för Rock Band eller Guitarr Hero) förstår jag att folk köper det

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Detta har väl varit ganska självklart enligt mig sedan innan. Det svåraste är väl att hitta folk som vågar använda sitt kreditkort på nätet.

Humm? Känner _INGEN_ som inte vågar... Varför skulle man inte göra det?

1
Skriv svar