Kojima efterlyser realistiskt spelvåld

Medlem
Skrivet av Serge:

Varför denna hets efter röda kroppsvätskor, fick ni för lite kramar och ketchup som små? Varför kan spelen inte lära ut fredliga sätt att lösa konflikter?

"lära ut"? Spel går vad jag vet INTE ut på att lära folk hur man löser konflikter, då skulle ju alla Svenssons gå omkring och döda varandra? Jag dödar då hellre en pixelklump än en mänsklig verklig individ...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Äsch!! Satans mesfasoner, coolare och blodigare gibs åt folket

Medlem

Hm... Ja, det låter som en bra idé faktiskt... typ låta soldater ibland släppa bössorna och typ börja gråta å säga att dom har dotter och fru hemma....
Och sen lägga SOF-skador också, folk som ligger med inälvorna ute och försöker peta in dom och gråter... det ska gråtas och det ska vara ångest!
Jag är helt för!


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Jag tror nog på idén faktiskt


signatur

Bengebolle

Pansarknekt

Ansvar vad??? Trodde det var spel jag spelade? Ta livet av någon har väl inget med spel att göra. Jag menar själv, att om det nu ska va så jäkla realistiskt så blir man väl avtrubbad. Och det är väl inte bra. Eller dom ska göra det så hemskt så man inte klarar av att spela mer efter ens första headshot?
Plus att det är löjliigt att mannen bakom MGS snackar realism.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Förutom vissa bossar som ni som kallar MGS orealistiskt säkert syftar på, är MGS väldigt realistiskt, spelmässigt mer än de flesta spel som idag anses realistiska, typ COD 4. Det spelet är ju spelmässigt orealistiskt, fast de e ju iofs typ alla FPS.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

SWAT 4 är ett av de bästa spel jag spelat i avseende på människors reaktioner. Nu är våldet i sig inte så bra reproducerat, och det är för mig den bit som saknas.

När folk redan får panik på olika sätt, på olika sätt reagerar på arrest och hur en del försöker fly (även gisslan) medans andra skjuter mot en trots att de är ensamma mot fem väldtränade SWATpoliser.

Om man dessutom sett hur vanställda folk blir av fem skott 9mm hålspets i huvudet, mer realistikt porträtterade skadeskjutna personer och om spelet gav bättre feedback till spelaren när denne blev träffad - då tror jag att vi skulle sitta på den bästa shootern någonsin.

Dock tar många bort våld i vettig mängd bara för att sälja mer eftersom deras ESRB-rating blir 18+.

Medlem

Äntligen någon som vill som jag! Spel måste visa vad som händer när man blir skjuten i benet tex du står inte upp och skjuter tillbaka som om inget hade hänt.

12
Skriv svar