Håll koll på Team Fortress 2-klasserna
bah.. har helt glömt bort tf2.. inte lirat det på många veckor :/
kommer så många nya lir nu så hinner ju knappt nöta nått..
Haha, ball info
http://www.steampowered.com/status/tf2/death_maps/ctf_2fort_d...
Positionerna i vänstra hörnet(nere) samt högra hörnet(uppe) *HostsnipersHost*
Haha, ball info
http://www.steampowered.com/status/tf2/death_maps/ctf_2fort_d...
Positionerna i vänstra hörnet(nere) samt högra hörnet(uppe) *HostsnipersHost*
Nehe? :P. Kan också vara en o annan soldier.. Dom gillar att vara där uppe och spamma raketer till andra sidan :P. Och eventuellt en och annan spy som slaktar snipers som inte är så uppmärksamma
Seriöst så är detta spelet så sjukt överskattat. Hade skoj i kanske en timme med spelet, men inte mer.
Kan inte hålla med om att det är överskattat. Finns massor av saker som det här spelet gör rätt, till skillnad från mängden.
Det är otroligt lätt att komma in i spelet, man förstår i princip hur allting fungerar genom bara att titta på det (ingen tutorial nödvändig). Ändå finns det rätt bra djup i spelet, mycket små detaljer att lära och bli bra på.
Teamwork fungerar väldigt bra, det lag som jobbar best tillsammans vinner nästan alltid. Spelares individuella skicklighet hjälper så klart... men teamwork ska vara #1 (speciellt eftersom spelet heter TEAM fortress ).
Grafiken är även rätt unik. Finns inget annat FPS som liknar en Pixar film. Lägg sen till att spelet faktiskt hur lite humör som faktiskt fungerar (till skillnad från 99% av alla andra spel). Dom olika karaktärernas kommentarer är fortfarande roliga, även om man spelat ett tag. Spy:en som försöker imitera en fiende engineer genom att prata med Texas dialekt eller Scoutens "Say goodbye to your secret crap!" när han börjar springa hem med fiendens intelligence.
Visst... man har sett det här typen av gameplay innan, men TF2 gör det hela otroligt väl.
Fast i ungefär alla games jag har spelat har teamworket varit obefintligt. Spelet är verkligen inget speciellt, du springer runt, skjuter lite, dör och sedan är tvungen att vänta 20s. (Vilket i sin tur är oehört frustrerande - ge mig antingen kortare tider eller deathmatch!)
"Inget annat tecknat FPS" Visst, det finns inte särskilt många - men de finns. Var ett ganska lyckat spel vid namn 13 för något år sedan, som försökte efterlikna en serietidning. Annars struntar jag fullständigt i det visuella när jag tar mig igenom TF2, jag ser inget roligt helt enkelt. Det är för ensidigt.
Sant, XIII försökte likna en serietidning... men det var genom cell-shading, vilket ger alla ytor en svart kant. Väldigt simpelt jämfört med TF2. Hur som så liknar ju inte TF2 en serietidning, mer som någon ny Pixar/Disney film.
Håller med att teamwork kan vara grymt kul i ett spel... å andra sidan även den sämsta delen. Om ingen tänker på teamwork så blir det snabbt trist.
Måste bara fråga ... vilket spel har deathmatch och är inte "för ensidigt"? Tycker dom två sakerna brukar vara motsatser.
Men det är väl ändå en ganska stor skillnad på public servrar och klanmatcher?
Sen så, Dreamtale, finns det publics med kortare spawntime om du gillar sådana.
Finns även tillfällen då publics har strategi =).
Men det beror så mycket på vad man gör det till också. Jag har spelat i public games som varit ganska kaotiska, men sen om man manar på folk lite, eller börjar vara taktisk själv så hoppar folk ofta på det.
Dreamtale, ifall du inte bara vill springa runt och skjuta lite, för att sedan dö så rekommenderar jag dig att antingen spela i försvaret, eller som till exempel engineer eller medic. Medics uppskattas mycket på public servrarna. Engineer brukar vara rätt skoj det också, även om dom är lite överanvända på publics :). Tre-fyra engineers är inte helt ovanligt
Och enligt min mening så, eftersom alla klasser är så specialiserade så brukar det vara det lag som spelar smartast över lag eller har valt rätt klasser som vinner.
Seriöst så är detta spelet så sjukt överskattat. Hade skoj i kanske en timme med spelet, men inte mer.
Instämmer. Förstår inte att det fick så höga betyg. Det är så basic att man tröttnar efter en kvart. Springa, skjuta på måfå och dö av en granat och sedan upprepas det gång på gång. Allt är kaos och "skill" spelar inte någon roll överhuvudtaget, det är alldeles för mycket slumpen som avgör i virrvarret.
Banorna är inte mycket att hurra över heller - väldigt basic och går mest ut på att på snabbast tid hinna fram till fienden för en kort strid enligt ovan. Något teamplay kan man knappast tala om - alla kör sitt eget race. Ibland hör man något förvirrat skrikas över VOIP men det har ingen betydelse eftersom allt ändå är kaos...
Det spel som jag spelar mest nu , sjukt skoj dock så är det skit trist om man hamnar på ett lag med amatörer som bara jagar frags då kan man bli en aning sne.
tack o lov så är det itne ofta som man hamnar på ett sådant dålig lag .
btw hatar spies
quod similis saporem blandeque coruscant
Schysst med dom här stats-sidorna, vore intressant att sen en breakdown på vilka klasser som dör mest för vilka andra klasser. Man förstår ju också varför vissa spots är så livsfarliga att stå i.
Kan hålla med om att många Publics är dåliga på Teamplay, men det finns flera servers som ofta har samma folk som spelar och då lär man sig hur folk brukar köra. jag som kör mycket Medic brukar få bra samarbete med heavys och soldiers till och från och då dominerar man grymt, den känslan är störtskön.
Sedan beror det ju på om man spelar lag-inriktat själv eller bara fraggar.
Flera gånger när jag kör Demo så har jag fått hela servern att vända ett underläge genom att Pipa upp en specifik chokepoint eller wasta 2 SGs som hållit tillbaka mitt lag. Klart man dör några gånger på kuppen men det är en grym känsla att se sitt lag avancera snabbt för att man själv bidragit. Även om dom inte alltid inser det själva.
Om man sedan tycker standardkartorna blir trista så kan man köra på t ex Simiancages server som bara kör nya maps, en del är grymt kul medan andra suger.
Tycker man det går dåligt kan man alltid spectate på den som är bäst i ens lag, ofta lär man sig en hel del. Det är mycket att kunna sin klass styrkor som är spelet. Twitch hjälper men att veta hur man maxar sin klass är jätteviktigt.
"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."
Dock är det rätt drygt när folk är lite nya av sig, så att säga.
När folk t.ex inte skadar sig själv så att man får übercharge snabbt. Då blir man galen eller när det behövs vissa klasser men ingen vill spela just dom. Och man själv kan inte, för man är en av klasserna som behövs.
Men visst är det kul när man orka spela.
Det spel som jag spelar mest nu , sjukt skoj dock så är det skit trist om man hamnar på ett lag med amatörer som bara jagar frags då kan man bli en aning sne.
tack o lov så är det itne ofta som man hamnar på ett sådant dålig lag .
btw hatar spies
Finns värre, var i ett lag med 80% Engineers... MASS-CAMPING ftw!
Det spel som jag spelar mest nu , sjukt skoj dock så är det skit trist om man hamnar på ett lag med amatörer som bara jagar frags då kan man bli en aning sne.
tack o lov så är det itne ofta som man hamnar på ett sådant dålig lag .
btw hatar spies
Finns värre, var i ett lag med 80% Engineers... MASS-CAMPING ftw!
"Spy's zapping my Sentry!"
Welcome to the Manglerdome
Det spel som jag spelar mest nu , sjukt skoj dock så är det skit trist om man hamnar på ett lag med amatörer som bara jagar frags då kan man bli en aning sne.
tack o lov så är det itne ofta som man hamnar på ett sådant dålig lag .
btw hatar spies
Finns värre, var i ett lag med 80% Engineers... MASS-CAMPING ftw!
"Spy's zapping my Sentry!"
Hände faktiskt inte så ofta, med tanke på att FF är av och alla engineers är as-paraonida :P. Så dom skjuter på allt och alla. Detta är dock en av de få nackdelar jag sett med spelet. Jag skulle vilja ha ff på servrarna, fast då skulle det vara svinsvårt att vara pyro iof.