Assassin's Creed

Jag kommer dock köpa detta när det kommer till PC.

Medlem

Ett spel bättre än de flesta, definitivt. Jag kanske skulle velat putta upp den en poäng till, men men, smak och tyckte...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Assassins Creed
+ Underbart välgjort fysik
+ Väldigt snyggt och välgjord grafik

- Upprepning, upprepning, upprepning
- På tok för lätt!
- Dålig voiceacting, de flesta citizens man räddar säger EXAKT samma sak
- Var är subtitles? Är rätt svårt att höra storyn i många fall.
- Uppdragen verkar alltid gå att klara genom att springa in som en tok och slå ihjäl allt (Försöker spela sneaky men när man blivit påkommen tar det tok för långt tid att börja om uppdraget -> lyssna på uppdraget, springa...)


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av mullet:

Assassins Creed
+ Underbart välgjort fysik
+ Väldigt snyggt och välgjord grafik

- Upprepning, upprepning, upprepning
- På tok för lätt!
- Dålig voiceacting, de flesta citizens man räddar säger EXAKT samma sak
- Var är subtitles? Är rätt svårt att höra storyn i många fall.
- Uppdragen verkar alltid gå att klara genom att springa in som en tok och slå ihjäl allt (Försöker spela sneaky men när man blivit påkommen tar det tok för långt tid att börja om uppdraget -> lyssna på uppdraget, springa...)

WORD!

enda tråkiga är jag just nu 100gånger hellre spelar cod 4.. och det hinner jag itne tröttna på tills mass effect kommer heller.. fan! behöver semester eller nåt..

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av derpious:

Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.

Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)

e du go eller?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av mullet:

Assassins Creed
+ Underbart välgjort fysik
+ Väldigt snyggt och välgjord grafik

- Upprepning, upprepning, upprepning
- På tok för lätt!
- Dålig voiceacting, de flesta citizens man räddar säger EXAKT samma sak
- Var är subtitles? Är rätt svårt att höra storyn i många fall.
- Uppdragen verkar alltid gå att klara genom att springa in som en tok och slå ihjäl allt (Försöker spela sneaky men när man blivit påkommen tar det tok för långt tid att börja om uppdraget -> lyssna på uppdraget, springa...)

Vah? Är fysiken bra? Har inte spelat detta spel men vad jag sett på en massa trailers så finns det ju ingen fysik alls.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av derpious:

Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.

Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)

e du go eller?

nej det verkar vara så att ps3-verran är tekniskt lidande, skulle hacka till lite då och då. rent visuellt var det ingen större skillnad och syns bara om man jämför sida vid sida.

även om den ena versionen är snyggare än den andra så innebär det ju inte att ps3-verran är ful på ngt sätt.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Vah? Är fysiken bra? Har inte spelat detta spel men vad jag sett på en massa trailers så finns det ju ingen fysik alls.

Vi kanske lägger olika värden i fysik samt att du sett trailers och jag äger spelet

Menade framförallt, otroligt välgjorda animationer, på allt från altair själv till hästar m.m...

Sen bra fysik.. Om man med det menar verklighetstrogen fysik så är det ju inte riktigt det... hoppa 70 meter ner i lite hö kanske inte är så verklighetstroget...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Redaktör
Skrivet av fue:

3 av 5, pft, visar än en gång att FZ's recensenter är ojämna.

För att du inte håller med om betyget? John motiverar i mitt tycke väl varför han "bara" sätter en trea. Förklara gärna varför du tycker våra recensioner svänger.


signatur
PaZ
Medlem

Sista styckets "följetång" fick mig att sätta språkfascistkaffet i halsen

Inaktiv

Jo, jag rapporterade det också, och då brukar FZ-crew ändra det.

Skrivet av Piot:

Fz crew: följetong

Medlem

jag tycker 3a är ett bra betyg... mer skall det inte ha, men klart värt att spela är AC iaf.

PaZ
Medlem
Skrivet av Piot:

Jo, jag rapporterade det också, och då brukar FZ-crew ändra det.

Skrivet av Piot:

Fz crew: följetong

såg det för sent, men de behövde nog en påminnelse hursomhelst

Redaktör
Skrivet av Piot:

Jo, jag rapporterade det också, och då brukar FZ-crew ändra det.

Skrivet av Piot:

Fz crew: följetong

Där ser man. Både jag och John gick bet där, vi trodde båda det stavades med "å". Tack för rättelsen.


signatur
Skrivet av WarpGuN:

e du go eller?

Om du syftade på mitt påstående om sämre framerate i just detta spel: det är något som jag läst i förbifarten och inte har någon vettig källa för.
Om du syftade på mitt påstående om att PS3-versionen borde ha sämre framerate, så är det baserat på fakta som vid det här laget bör vara väl kända för alla som gjort spel till både 360 och PS3.

PS3 har inte en GPU med unified shader architecture = sämre flexibilitet och sämre förmåga att rita komplicerade shaders = sämre förmåga att rita faktisk spelgrafik = lägre framerate.

Å andra sidan har Assasins Creed den typ av miljöer som PS3 borde vara som bäst på att rita ut (byggnader med högdetaljerade fasader, men relativt enkla shaders). Men trots att spelet utgör ett ypperligt exempel på välgjord PS3-grafik så kan 360'ns GPU trycka ut den genom sin pipeline med ännu större lätthet tack vare teknik lånad från DX10...

Medlem

ohfan lustigt, många recensenter skriver att Uncharted: Drake's Fortune till ps3 är det snyggaste konsol spelet som finns ute atm.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

ohfan lustigt, många recensenter skriver att Uncharted: Drake's Fortune till ps3 är det snyggaste konsol spelet som finns ute atm.

Det har ingenting med konsollernas prestanda att göra. Uncharted skulle med all sannolikhet (såvida utvecklarna inte har några konstiga specialhack för sig) rulla lika bra, om inte bättre, på en 360.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av derpious:

Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.

Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)

e du go eller?

Få huvudet ur din fanboy-röv och inse sanningen. Kolla annars på jämförelsen på gametrailers, där PS3an laggar lite varstans.

Du ska inte bli så lättlurad av hypes lillgrabben

Medlem

lillgrabben?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Om du syftade på mitt påstående om sämre framerate i just detta spel: det är något som jag läst i förbifarten och inte har någon vettig källa för.
Om du syftade på mitt påstående om att PS3-versionen borde ha sämre framerate, så är det baserat på fakta som vid det här laget bör vara väl kända för alla som gjort spel till både 360 och PS3.

handlar mer om kass optimering till ps3 imo.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

lillgrabben?

Dina kommentarer ligger på en liten grabbs nivå :B ?

Sen tycker jag nog (utan att vara partisk) att Mass Effect ser bättre ut än Drake.

Men vill gärna spela båda ;/

Skrivet av WarpGuN:

klart dom fan det har med prestanda o göra, ubisoft;s utvecklare suger på att optimera spelet

Vad vet du om det egentligen, jobbar du där eller känner du folk innifrån Ubisoft som säger att dom suger på att optimera?
Varför frågar du inte dessa om hur PS3's GPU står sig mot 360's?
En så högkvalitativ och kompromisslös produktion (iallafall på den grafiska fronten) som Assasins Creed, och som även varit viktig i PS3's marknadsföring, har med stor sannolikhet fått all hjälp de kan få från Sonys utvecklarsupport. Det är iallafall ett löfte som de håller, de hjälper utvecklarna att tämja konsollen.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

PS3 har inte en GPU med unified shader architecture = sämre flexibilitet och sämre förmåga att rita komplicerade shaders = sämre förmåga att rita faktisk spelgrafik = lägre framerate.

3:an har förmågan att dela på arbetsuppgifterna sinsemellan processorerna, till och med mellan CPU och GPU, tro det eller ej.
Din förklaring är väl ungefär som att säga att en bildrörstv är bättre än en HDTV för att den har bildrör..
FPS..
DVD= max 30 fps, BD= max 60fps


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Skrivet av WarpGuN:

handlar mer om kass optimering till ps3 imo.

Jovisst skulle mer optimering till PS3 betyda bättre framerate. Optimering i det här fallet betyder ta bort features och göra spelet fulare.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av WarpGuN:

handlar mer om kass optimering till ps3 imo.

Jovisst skulle mer optimering till PS3 betyda bättre framerate. Optimering i det här fallet betyder ta bort features och göra spelet fulare.

Vad vet du om det egentligen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av Soilbleed:

3:an har förmågan att dela på arbetsuppgifterna sinsemellan processorerna, till och med mellan CPU och GPU, tro det eller ej.
Din förklaring är väl ungefär som att säga att en bildrörstv är bättre än en HDTV för att den har bildrör..
FPS..
DVD= max 30 fps, BD= max 60fps

Visst kan Cellprocessorns grymma förmåga att skyffla beräkningar avlasta GPU'n. Men tyvärr inte på de punkter där grafikpipelinens stora flaskhalsar, bl.a. att beräkna shaders, sitter.

Att jämföra min jämförelse med en jämförelse mellan HDTV och CRT gör mig inte övertygad om att du skulle ha någon koll på hur konsollerna fungerar...

Skrivet av WarpGuN:

Vad vet du om det egentligen?

För att det är det man gör när man optimerar grafik.
Att de skulle släppt ett så välpolerat spel, med full utvecklarsupport från Sony, och fortfarande ha kunnat göra ändringar som skulle gjort att spelet markant flyter bättre men utan att förlora kvalitet, är inte särskilt troligt.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Att jämföra min jämförelse med en jämförelse mellan HDTV och CRT gör mig inte övertygad om att du skulle ha någon koll på hur konsollerna fungerar...

Försöker du på fullaste allvar att säga att X800 är bättre än 7800?
Dessutom så anser ATI att vertex och pixel shading är tillräckligt för att anse det som unified shaders.. vad hände med alla andra då?
Jag drog den parallellen för att de som läser ska kunna förstå exakt vad jag menar. Bilar brukar vara ett annat mycket välanvänt exempel.
Därmed inte sagt att man jämför bilar med processorer..


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av derpious:

Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.

Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)

e du go eller?

Få huvudet ur din fanboy-röv och inse sanningen. Kolla annars på jämförelsen på gametrailers, där PS3an laggar lite varstans.

Du ska inte bli så lättlurad av hypes lillgrabben

Hype hit eller dit, jag har spelat i 10 timmar i sträck och min PS har inte hackat en enda gång.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

För att det är det man gör när man optimerar grafik.
Att de skulle släppt ett så välpolerat spel, med full utvecklarsupport från Sony, och fortfarande ha kunnat göra ändringar som skulle gjort att spelet markant flyter bättre men utan att förlora kvalitet, är inte särskilt troligt.

Sen ser väl alla första/andra generationens spel på konsoler likadana ut som dom titlar som släpps precis innan maskinen går i pension, eller?

Klart som tusan det går att optimera t.ex AC så det både ser bättre ut och flyter bättre på både 360 och ps3, utan att tappa kvalitet. Vill inte låta som en fanboy men här har ps3´an ytterligare ett år på sig att mogna innan den kommer upp i samma standard som 360, vilket kanske kommer att göra den "vassare" än 360.

Sen ska man inte hänga upp sig på vad dom olika GPU(erna) klarar av eller vartifrån dom har sitt ursprung.
Det kommer alltid släppas spel där programmerarna lycktas trolla fram saker på skärmen man inte trodde var möjligt.
Se bara på hur God of War 2, Shadow of the Colossus eller FF XII ser ut på ps2 och jämnför dom med några tidiga titlar till den. Svårt att tro det är samma burk som tuffar i bakgrunden.

Förvisso en meningslös diskution det här, för jag tror att denna generations konsoler har grymt mycket mer att ge. Så det är alldeles för tidigt att säga att nån av dom nått sin kulmen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skriv svar