Xbox 360 säljer dåligt i Europa

BME
Medlem

Alltså, om 360n inte sålt så bra den här veckan är det väl ganska antagligen på grund av att alla som sagt "jag väntar tills Halo 3 släpps" för att köpa 360n köpte den i slutet av September när Halo 3 släpptes eller veckan efter? Ge mig siffror på vad konsolerna sålde Veckan Halo 3 släpptes.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

folk kanske inte fått sin lön än ;D

Inaktiv

Oh noes teh 360 are doomed !!! ;D

Dom flesta har väl köpt sin maskin redan bara.
Gah, att ni ens orkar bråka om det? Fanboytöntar!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Ctrl:

Kommer köpa en 360 när dom löst hårdvaruproblemen, inte innan.

Samma här. Plus att de behöver fler exklusiva titlar som är intressanta för mig. 2 spel (Mass Effect & Lost Odyssey) är inte tillräckligt.

Enligt IDG.se så kommer inte en fixad version av 360 släppas förrän augusti nästa år.

Lol, du är rolig. Om det är nån konsoll som har mycket exklusiva spel så är det just 360:n. Mycket fler än ps3:an iaf. Enda skälen jag inte köpt en ps3:a än är just för att det är för få spel till den, speciellt såna som är exklusiva och priset. Nu när priset gått ner, så är spelen det enda skälet!? Det är många fler exklusiva spel än mass effect och lost odyssey på väg till 360:n, men det kanske är bara dem 2 du är intresserad av.

Som redan sagts, varför 360:n inte sålt lika bra den här veckan är för så många redan köpt den, så många köpte den redan vid halo3 release, och många väntar på den nya 65nm versionen innan dem köper en!? Så lägg ner domedags teorierna, bara löjligt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Lol, du är rolig. Om det är nån konsoll som har mycket exklusiva spel så är det just 360:n. Mycket fler än ps3:an iaf.

Vad har PS3an med detta att göra? Äger för övrigt ingen PS3 heller pga det dåliga utbudet av spel. Har dock en PS2, men köpte den först i slutet av 2003 när den var 3+ år gammal och hade ett vettigt spelutbud.

Skrivet av HaZe303:

Det är många fler exklusiva spel än mass effect och lost odyssey på väg till 360:n, men det kanske är bara dem 2 du är intresserad av.

Eh? Sa i mitt föregående inlägg att de är de enda spelen jag är intresserad av. Visst finns Perfect Dark Zero, Halo 3 osv, men jag bryr mig inte ett dugg om dem.

Skrivet av HaZe303:

Så lägg ner domedags teorierna, bara löjligt!

Huh?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av HaZe303:

Så lägg ner domedags teorierna, bara löjligt!

Huh?

Var inte menat till dig, utan andra i tråden. Därför det var extra radbrytning där.

Ps. Varför jag nämnde ps3 var för det är den enda riktiga rivalen till 360. Ps2 är säkert bra, men den ser jag mer som en gammal leksak som fattiga köper idag.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Brorsan har haft x360 i ett år, varav den gått sönder 2ggr. En kompis är inne på sin fjärde, så fort han får tillbaka den...
x360 har ju lätt bästa spelen och bästa onlineläget. Personligen håller jag mej till pc.

Medlem

Skulle tro att folk mer eller mindre undviker att köpa en 360 för att dom inte vill lämna in den på repration efter någon månad om dom har otur.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Själv är jag inne på mitt tredje PS3 så fort jag får tillbaka det på ungefär en månad, medan jag är på mitt första 360 efter snart två års flitigt spelande.

Varför folk postar sådant i den här tråden vet jag inte, jag vill bara sätta lite perspektiv på siffrorna. Alla konsoler har hårdvaruproblem.

Inaktiv

Samma här. 360:n funkar fortfarande efter ett års spelande, och PS3:an fick åka in på service (probs med fläkten).

Medlem

Fan vad konsollerna strular för er, blir ju nästan nervös.

Medlem

Personligen älskar jag min 360 och kommer inte att införskaffa någon PS3 förens det kommit vettiga spel till den. MGS4 och FFXIII i all ära, men tills dessa två spel kommit finns det ingen anledning för mig att ens röra konsolen. Vilket förmodligen inte kommer bli förens sent nästa år eller 2009.

Medlem

Det är väll ingen som köper konsoler längre? Känner ingen som äger en. Tror de flesta spelar på datorn.

Inaktiv

Antar att det inte är tillräckligt intressant att 360 sålde nästan 5 ggr fler exemplar än PS3 i september månad i USA eller hur FZ?

Förra veckan har ju inget speciellt att göra med Halo 3 releasen heller, alla fans har redan köpt det innan och kidsen får det i julklapp.

Sen att 360 säljer ganska dåligt i europa är ett faktum men tror inte det gäller här i sverige, har hur många vänner som hällst med 360 och typ inga med PS3..

Medlem
Skrivet av gameness:

Dom flesta har väl köpt sin maskin redan bara.

Det förklarar inte varför ps2 säljer bättre. Den om någon maskin borde väl alla som vill ha köpt.

Medlem

Undra om försäljningssiffrorna av Xbox 360 även innhåller alla som gått RRoD?

Kan väll ta bort miljonen då (sammanlagda försäljningen) om det är så.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Inte så konstigt, alla har redan en! Och de som skickat iväg sin på lagning har en extra i reserv
Nej men det är väl många som väntar till runt jul med att köpa sånt nu, enda anledningen att ps3an säljer bättre är ju för att de släppte 40gb paketet.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Sen att 360 säljer ganska dåligt i europa är ett faktum men tror inte det gäller här i sverige, har hur många vänner som hällst med 360 och typ inga med PS3..

Nä, för du känner ju alla... Det mest korkade uttalandet på länge...

Jag har 10 polare med PS3 å 4 med 360... Det betyder ju faan inget...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Men orka bry sig hur dom säljer per vecka.
Bara jag får bra spel till både ps3 och 360 så är jag nöjd.

Inaktiv

kan ju kanske bero på att det inte fanns några 360 kvar i lager nånstans precis innan hdmi modellen lanserades 8)

Medlem
Skrivet av fanboy:

Undra om försäljningssiffrorna av Xbox 360 även innhåller alla som gått RRoD?

Kan väll ta bort miljonen då (sammanlagda försäljningen) om det är så.

såklart, konsolerna är ju sålda? de fixar ju RRoD problemet i konsolerna när man skickar iväg den så varför ska man ta bort från antal 360 som finns och blivit köpta?

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av gameness:

Dom flesta har väl köpt sin maskin redan bara.

Det förklarar inte varför ps2 säljer bättre. Den om någon maskin borde väl alla som vill ha köpt.

Den är ju ruggit billig nu om man till exempel vill köpen en till sitt/sina barn. De har ju inte spelciellt höga kvav på grafik och det gör inte så mycket om den går isönder eftersom att den är så billig.

Finns ju även massor av spel till alla smaker där. Spel som singstar och gutar hero finns ju också till PS2 och dessa har ju fått ett stort uppsving.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Sa ju att PS3 skulle sälja bäst:P


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

har dom inte nog med pengar ändå?

Medlem

orka bry sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ps2 still going strong. Jävligt märkligt...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av fanboy:

Undra om försäljningssiffrorna av Xbox 360 även innhåller alla som gått RRoD?

Kan väll ta bort miljonen då (sammanlagda försäljningen) om det är så.

såklart, konsolerna är ju sålda? de fixar ju RRoD problemet i konsolerna när man skickar iväg den så varför ska man ta bort från antal 360 som finns och blivit köpta?

Hum, jag vet vissa som fått helt nya iaf. Så det stämmer inte 100% det du säger.

En ljugande apa... vart är världen påväg?

: P

EDIT: Iofs var jag otydlig, UNDRA om de räknar med den nya konsol de skickar så om en har köpt en Xbox 360, skickar in den, får en ny, då är det +2 på sammanlagda.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

att orka tjöta om detta jämnt och ständigt vem som säljer mest,
självklart säljer det nyaste mest för att det är nytt och inte många har det.
det andra som funnits ute i 2 år det har många redan köpt och därför säljs det inte mycket när dom flesta redan skaffat det.

enkel mattematik som tydligen inte många fattar.

KoP
Medlem

Orka bry sig vem som säljer mest.. kan man inte bara ha sin maskin och vara nöjd? Jag är iaf det.

Inaktiv

Jag säger bara det här,nämligen siffrorna för hela världen:
Wii:ca 190.000 sålda förra veckan
360:ca 175.000 sålda förra veckan
PS3:ca 100.000 sålda förra veckan

Japan har varit en ganska så död marknad dom senaste veckorna,så jag skulle kalla den för flugskiten...

123
Skriv svar