Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

FZ har Fallout 3-filmen

Inaktiv

Alltså fyfan om det här blir ett "Oblivion with guns" alltså en stor del av spelkänslan kommer ifrån hur man spelar dom, jag menar man känner en stor skillnad på FPS och RTS. även om Fallout tidigare inte varit RTS så är det verkligen inte och passar absolut inte som ett FPS i Oblivion stil.

Samma sak med alla jävla mmorpg spel, inget utav dom alla 10+ mmos man spelat INGET kommer i närheten utav vad Ultima Online var. För inget (förutom guildwars) har samma spelstil. Synd bara att guild wars är snarare ett COOP spel.


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Inaktiv

:evil: Jag hoppas att BethSofts kontor träffas av en stor jävla komet, ASAP!:evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

nä fyfan vilken rutten trailer.. visade ju absolut inget med spelet.. då var GTA trailern grymt bättre.

Medlem

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Tyckte den var bra
Visade precis det en teaser ska visa, stämning
Som någon sa tidigare i tråden så visas det aldrig gameplay i en teaser, för att se det får man gott vänta på en trailer eller gameplay filmer som brukar komma närmare release.

Må de inte göra ett "oblivion with guns" spel av detta, då kommer jag gråta som ett flickebarn som fått sin barbie stulen!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Heya:

Det är inte en trailer, det är en TEASER! En teaser har ALDRIG vad jag vet visat gameplay. Att folk aldrig lär sig?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

som sagt en teaser, inget mer att vänta sig

men satan va underbart då, fick rysningar när han säger "war never changes"

längtar sååå

Trait:
Intetsägande
Du är en rätt intetsägande typ. Detta är bra på sitt sätt, eftersom det inte finns mycket att klaga på med dig, men dåligt eftersom - ja, du säger ingenting av värde.

Skrivet av Nosnos:

Varför klagade ingen på Blizzards CGI-teaser för Starcraft II förresten? var ju precis lika intetsägande. Eller ja det förstås... det var ju Blizzard, de kan inte göra något fel, inte ens när de gör det...

Jag tänkte faktiskt klaga men orkade inte spåra ur någon av trådarna :\ Å andra sidan följde Blizzard också upp med massor av bilder, konkret info om en av raserna och dagen efter dessutom mer än en kvarts gameplay. Och varade bara i sju eller så dagar istället för det femdubbla.

Men, vad kan man göra? Marknadsföringsmänniskorna på Bethsoft gnuggar händerna just nu precis som du säger - uppdrag utfört med bravör för dem.

Medlem
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Inaktiv
Skrivet av Rafner:
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Du är nog ensam om din åsikt, eller så är det inte speciellt många som tänker så

Medlem

Okej, jag fick fasen gåshud här. Teasern var så jäkla klockren en Fallout-teaser bara kan bli, speciellt när Ron Perlman's röst kom in bilden.

Varför gnäller nästan alla på att det är dålig trailer? tror väl fan det när det inte ens är en trailer, dumjävlar.

Medlem

Ganska lyckad känsla men det kändes ändå inte helt rätt.
Fick faktiskt mer gåshud av att se Black Isles logga i Van Buren trailern, synd och skam att Interplay krossade alla chanser till ett riktigt Fallout 3

Medlem
Skrivet av Enfaro:
Skrivet av Rafner:
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Du är nog ensam om din åsikt, eller så är det inte speciellt många som tänker så

Är nog böjd att hålla med honom på vissa punkter. Oblivion var ett dåligt rollspel men däremot är inte sagt att spelet i sig är dåligt. Dialogerna och karaktärerna var ganska trista dock.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Varför klagade ingen på Blizzards CGI-teaser för Starcraft II förresten? var ju precis lika intetsägande. Eller ja det förstås... det var ju Blizzard, de kan inte göra något fel, inte ens när de gör det...

Eller för att de visade gameplay i samma veva?

Medlem

Ok trailer som ingav lite hopp även om den var överhypad som allt annat beth rör...

Men efter några timmars glädje fick jag nyss reda på att F3 kommer att släppas till PS3 och 360 ^^

GG Fallout... GG.

Medlem
Skrivet av Lurid:

War...war never changes...

Happ...vet inte om det var så mycket att vänta på i en månad...

Förhoppningsvis har du väl inte bara suttit och väntat på detta i en månad? Finns mycket annat man kan göra under tiden.

Som att vänta på Alan Wake

Inaktiv

Bra teaser! Nog blev man retad alltid! Undrar när nästa nedräkning kommer så man kan få se nått av spelet

Medlem

Bara jag som väntade mig ett "hell its about time" när han vände sig emot skärmen?


signatur

Nämen!

Medlem

Småmysigt. ^^

Medlem

Satan va cooolt *rös*.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Trailern sa mig inte mycket. =_=

Skrivet av Enfaro:
Skrivet av Rafner:
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Sjukt... Jag drar fan till USA och spränger Bethesdas huvudkontor i bitar om det blir ett Oblivion with Guns. Oblivion var sååå jäääävla dååååligt. Det var ju för fan inte ett rollspel, mer ett actionspel med rollspelsinslag. Alla karaktärer sög, all dialog sög, levelsystemet sög, miljöerna var enformiga, osv.

Du är nog ensam om din åsikt, eller så är det inte speciellt många som tänker så

Det finns ganska många som tycker Oblivious inte var mycket till RPG, kolla bara RPG codex, RPG watch eller alla fallout fansites.

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av Lurid:

War...war never changes...

Happ...vet inte om det var så mycket att vänta på i en månad...

Förhoppningsvis har du väl inte bara suttit och väntat på detta i en månad? Finns mycket annat man kan göra under tiden.

Som att vänta på Alan Wake

Inte riktigt, SC2, Portal, Spore och Fallout3 är de få saker jag ser fram emot.

Inaktiv

Som rollspel sett var Oblivion uruselt, ja. Ganska okej actionäventyr dock.

Pansarknekt

Ohh detta var najs. Tyckte det fångade stämningen mycket bra men staden i bakgrunden var ju alldeles för "hel" för o vara fallout (för o va petig ) Antar av concept art bilderna vi sett att det kommer bli lite mer variation på miljöerna vilket är trevligt.

Sen är det bara jag som njuter av oblivion här i sverige eller. Fruktansvärt bra spel. Sen om dom gör ett oblivion med guns o gör det bra så kommer jag inte klaga. För om de gör de bra så är det ett bra spel eller? Visst jag tanka van buren grejset o satt nästan i tårar när jag tänkte på hur bra det kunde blivit och hur stämningen infann sig direkt. Men det är dags att gå vidare och öppna hjärtat för nya influenser som antagligen kommer blandas med en god portion av fallouts forna storhet och föra stafettpinnen in i 2000 talet med stil. (istället för gnäll, fz borde fan börja sälja nappar här på sajten).

P.S var tvungen o va dryg i slutet på inlägget så det inte framstår som en hippieprofetia .D.S


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Grym stämning, det får man ju ge dom, men så mycket om spelet sa det ju inte. Men vad kan man förvänta sig om releasedatumet är hösten '08?

Medlem

Sjukt missnöjd.


signatur

---
Boo!

Medlem

Brukar inte uppskatta regisserade filmer när det kommer till spel, så jag säger nog ungefär samma sak som filmen sade mig...

"Fallout 3. Jaha."


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem
Skrivet av dampnikke:

Sjukt bra trailer, jag håller fast vid att jag vill ha ett oblivion med guns hellre än nått i stil med dom gamla spelen. För jag tror inte att man kan lyckas göra det med samma känsla ändå.

Håller med förutom att de ju faktiskt verkar värna om känslan från Fallout 1 & 2 av teasern att döma.
Fast det kanske blir svårt om det är ett Oblivion med guns.

I want my PIP-Boy now!

Medlem
Skrivet av deftune:

(istället för gnäll, fz borde fan börja sälja nappar här på sajten).

LOL! Right on dude.

Jag skulle lätt köpt en napp med FZ-loggan och lagt den bredvid datorn. Kan komma till hands när man blir manglad i Counter-Strike eller liknande.

Skriv svar