Resistance: Fall of Man

Robot
Resistance: Fall of Man

När Playstation 3 lanserades i USA var det framförallt ett spel som fick bära konsolen på sina axlar - Resistance: Fall of Man. Nu när maskinen äntligen släppts i Europa finns det betydligt fler titlar som delar på bördan, men Insomniac Games spel är fortfarande en het potatis - en god sådan ska det visa sig.


Medlem
Resistance: Fall of Man

Snuskigt bra spel, diggar de fett nice alltså

Inaktiv

lånade hem spelet idag, tänkte hoppa lite i mp nu innan man ger sig in i sp senare mot kvällen.

demon va väll så där....

testa Ridge Racer nu!!! ;D
full-pot direkt! ;p

Medlem

Har lirat det i ungerfär 2 timmar, men jag måste säga att Gears of War är bättre på många sätt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Känns nästan orättvist att jämnföra det med gears, tbh.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Testade nyss demot, det känndes som en helt vanlig shooter. Grafiken var helt klart next-gen, men fortfarande inte så värst bra. Hoppas 2an blir bättre.

Medlem
Citat:

men samtidigt saknar spelet det där lilla extra som gör det till något utöver det vanliga.

Känns som att jag ser den här meningen i var och varannan recension här på FZ. Om det är så litet, varför har det jämt så stor betydelse, då?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Känns nästan orättvist att jämnföra det med gears, tbh.

Jaså, varför det? För att GoW är mycket snyggare kanske?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Känns jävligt ojämt detta spel, Gamereactor sågade det ganska rejält i deras recention.

Inaktiv
Medlem

/me tycker fortfarande det är svårt att spela fps på konsoll.
År och åter år av fpslir med mus tangentbord har gjort inlärningsprocessen längre än vad jag trodde
Spelet i sig är ganska underhållande och det tar en stund att lira igenom. Inte testat multiplayer än men det låter som det är skojj.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Fjornsvavne:

Känns nästan orättvist att jämnföra det med gears, tbh.

Jaså, varför det? För att GoW är mycket snyggare kanske?

kanske för att GoW inte var lansering spel utan kom ett år efter 360 släpptes och gav därmed utvecklarna mer tid att optimera spelet...MY GOD, Vilken GOW fan boy!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Eller så är det bara för att GoW total äger alla spel som någonsin gjorts och kommer göra det tills uppföljaren kommer!

Fanboy? jag?

Inaktiv

Inget att hurra över, ett standard spel med medelmåttig grafik. Det enda bra med spelet är multiplayer delen. Skulle nog fått en 2:a i betyg av mig.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Eller så är det bara för att GoW total äger alla spel som någonsin gjorts och kommer göra det tills uppföljaren kommer!

Fanboy? jag?

GoW världens bästa spel? Snälla säg att du är en liten p14 kille som enbart äger en 360 och aldrig spelat andra spel om inte så kommer jag skratta ihjäl och det vill jag inte

Inaktiv

Alla vet ju att Zelda OoT och Grim Fandango är världens bästa spel! GoW är bra, men inget nytt.

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Dogge:

Eller så är det bara för att GoW total äger alla spel som någonsin gjorts och kommer göra det tills uppföljaren kommer!

Fanboy? jag?

GoW världens bästa spel? Snälla säg att du är en liten p14 kille som enbart äger en 360 och aldrig spelat andra spel om inte så kommer jag skratta ihjäl och det vill jag inte

Nää jag driver såklart med hela grejen att det alltid ska jämnföras mellan 360 och PS3 osv.

Medlem

Första PS3 spelsrecensionen här på FZ? Fint att ni är snabba (då PS3 inte varit ute särskilt länge här i Sverige).

Jag tycker att det är väldigt imponerande för att vara en launch titel. Mycket mer imponerad av PS3s launchspel jämfört med 360s, men det är ju bara min åsikt.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Alla vet ju att Zelda OoT och Grim Fandango är världens bästa spel! GoW är bra, men inget nytt.

:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För ett launch spel är det här riktigt grymt. Tycker storyn känns bra och tilldragande. Får lite Prey vibbar över designen på vissa alien banor också. MP är kul och riktigt enkelt att komma igång i, men att lära sig lira fps med gamepad det kommer jag aldrig göra ordentligt känns det som.

Inaktiv

så jämför dom med GoW ._.
vilka nötter..

spelade några timmar nu, riktigt ballt faktiskt
helt klart godkänt för en release titel och mer där till!

GoW....hah!

Medlem

Har lirat igenom hela spelet i coop, väldans skoj och rekommenderas varmt

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Fjornsvavne:

Känns nästan orättvist att jämnföra det med gears, tbh.

Jaså, varför det? För att GoW är mycket snyggare kanske?

Det är två helt olika spel samt två helt olika genrer. GoW är ett TPS medan Resistane är ett FPS. Det är som att jämföra Lost Planet och Call of Duty

Medlem

Jag har både GoW och Resistence och kan säga att även om Gow har snyggare grafikt så är Resistense väldigt mycket bättre spel.

Medlem

Smaken är som baken, delad!

Jag har inte testat att spela något av både Gow och Resistance, men jag måste säga att om jag skulle köpa något av dessa, så känns Gow mer lockande!

Medlem

Nä, som pazu skrev så har jag också gow och Rfom, och måste säga som jag skrev i en annan tråd att spelkänslan är mycket bättre i Rfom. Automatkarbinen är ju rena drömmen! Har inte kört igneom Rfom än, spelat co-op med fyra olika kompisar om och om igen, det är fan skoj! Multiplayer blev jag också väldigt positivt överraskad av (kan vara för att jag är så bra ). Aldrig förr spelat FPS online på console (eller ngn annan genre för den delen), och jag måste säga att Rfom är det roligaste online sedan Action Q2! Vapnen gör halva spelet. Sen så tycker jag i motsats till recensenten att fordonen är väldigt roliga, styrningen i jeepen är ju uunderbar! Askul att hoppa och slira rundor ...

Men visst är GoW visuellt mer imponerande, men jag måste säga att jag föredrar framerate och spelarglödje framför visuell design, även om den också är en väldigt stor bit, så tycker jag att Rfom imponerar (åtminstone på mig) grafiskt sett även det.

En fråga, är det värt att köpa ps3 för detta eller ska jag vänta?


signatur
Medlem

Fattar inte hur kan man spela FPS med hjälp av en konsolpad. Försökte köra Black på PS2:an, gick inte o träffa något.

Flakmonkey
Skrivet av Rolle:

Fattar inte hur kan man spela FPS med hjälp av en konsolpad. Försökte köra Black på PS2:an, gick inte o träffa något.

Övning ger färdighet helt enkelt För mig tog det två spel att lära mig det ordentligt Halo 1 och Halo 2... spelade igenom de med brorsan i Coop och efter det så fungerar det finfint

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Fjornsvavne:

Känns nästan orättvist att jämnföra det med gears, tbh.

Jaså, varför det? För att GoW är mycket snyggare kanske?

kanske för att GoW inte var lansering spel utan kom ett år efter 360 släpptes och gav därmed utvecklarna mer tid att optimera spelet...MY GOD, Vilken GOW fan boy!

Var det inte så att Resistance marknadsfördes som en Gears of War-dödare?

12
Skriv svar