Robot
Dead Rising 2

Det vankas uppföljare i zombieland. Och Capcom förnekar sig inte. Förutom en viss frånvarande potatisnäsa är Dead Rising 2 förbluffande likt originalet.

#dead-rising, #dead-rising-2, #capcom


Medlem
Dead Rising 2

FZ för i helskotta! Det enda som måste ändra sig från ettan var att man inte kunde spara vart som helst eller åtminstone enkelt. Är detta åtgärdat eller är det samma system där med toaletter?

För i helskotta! Nej! Du måste fortfarande gå på muggen eller klara storyuppdrag.


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:

För i helskotta! Nej! Du måste fortfarande gå på muggen eller klara storyuppdrag.

Men fan då.

Är utvecklarna sådana envetna jävlar som inte tar till sig kritik utan bara skiter i att fixa föregångarens största blunder? Mina förhoppningar sjönk plötsligt avsevärt

Medlem

Jag vill ha tillbaks potatisnäsan! :((((((


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Lite smågullig artikel.

Meeen.

1) Frank West ÄR Dead Rising, i min mening.
2) Sparsystemet i ettan var gudomligt bra. Man kände att det verkligen gällde att hålla sig vid liv, man var tvungen att tänka igenom vilken väg som var säkrast för att nå sitt mål. Osv osv. Något som behövs i fler spel idag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Lite smågullig artikel.

Meeen.

1) Frank West ÄR Dead Rising, i min mening.
2) Sparsystemet i ettan var gudomligt bra. Man kände att det verkligen gällde att hålla sig vid liv, man var tvungen att tänka igenom vilken väg som var säkrast för att nå sitt mål. Osv osv. Något som behövs i fler spel idag.

Jag tycker att det är synd att de inte kollat över sparsystemet, vet inte hur uppskattat det är generellt men för mig själv så blev det alldeles för jobbigt. Jag spelar spel för upplevelsen mer än för utmaningen och då var inte Dead Rising särskilt roligt. Det var ett riktigt bra upplägg och bra utfört men på tok för utmanande (för min del) med tanke på att det inte gick att anpassa på något sätt. Lägg därtill det faktum att man hela tiden var tvungen att ha karaktären i rörelse då det knappt fanns några ställen att "pusta ut" på vilket gjorde det till en väldigt stressande (och frustrerande i de fall man dog under ett uppdrag och var tvungen att ta sig runt hela jävla transportsträckan igen) upplevelse, nästan som ett GTA-spel där man alltid har Wanted. Rockstar insåg ju till GTA 4 hur irriterande det var att behöva göra om alla moment när man dog under ett uppdrag och lade därför till mobiltelefonen i spelet; likaså införde man i Mafia 2 möjligheten att välja mellan "realistisk" och mer arkad-liknande bilkörning eftersom många spelare ansåg att det förstnämnda drog ner spelupplevelsen, varför kan inte Capcom göra något liknande? Valfrihet har väl aldrig varit något negativt.

Edit: Det vore förresten kanske på sin plats med en spoilervarning i förhandstitten. Det spelade visserligen ingen större roll för mig men kan tänka mig att andra som läser artikeln och inte har spelat klart första spelet kan bli lite irriterade!

Medlem

Hoppas spar systemet är som förr, det bästa med spelet var just att man var rädd för att dö. Självklart köp för mig!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hoppas spar systemet är som förr, det bästa med spelet var just att man var rädd för att dö. Självklart köp för mig!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hoppas spar systemet är som förr, det bästa med spelet var just att man var rädd för att dö. Självklart köp för mig!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Ish
Medlem

Spelade aldrig ettan, men zombies är ju zombies oavsett.. Synd att man inte känner en kotte med PS3 nästan. Sen handlar det ju om att övertala dem till att köpa. Och hur kul kommer det sen att bli? Och hur länge håller det? Vad säger ni som lirat ettan? Håller det ett tag eller blir det snabbt enformigt när alla kombinationer av vapen är hittade etc?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Boomer:

...
2) Sparsystemet i ettan var gudomligt bra. Man kände att det verkligen gällde att hålla sig vid liv, man var tvungen att tänka igenom vilken väg som var säkrast för att nå sitt mål. Osv osv. Något som behövs i fler spel idag.

Dock var spelet jävligt instabilt. Så snarare än att oroa mig för om jag skulle överleva så oroade jag mig mer för att spelet skulle krascha. Något som faktiskt oroar mig i alla spel med frustrerande sparsystem.

Det behöver liksom inte vara ett quicksave-när-som-helst-system men kanske att man kan spara när man är utom fara, likt Oblivion.

Medlem

Nä spar systemet blev man ju fan tokig på, detta spel är väl för tusan ingen simulator blev ju bara att man sket när man dog gång på gång eller när man var på väg att spara så sket det sig, sånt trams borde man få välja antigen spara quick save eller svårare svårighets grad.

Inaktiv

Dagens ungdom borde försöka begripa det fina i "gör om, gör rätt"

Medlem

signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Dagens ungdom borde försöka begripa det fina i "gör om, gör rätt"

Detsamma kan man väl då säga till spelutvecklarna.

Inaktiv
Skrivet av Psycho_Mantis:

Så grymt bra, de har fattat vad man vill ha av spelet. Sandbox co-op samt massor av bizarra sätt att slåss mot zombies, combo weapons m.m.

Gillar deras kommentar i slutet som visar att de gjort sin research och kollat på zombie-filmer, "got a twitcher there".

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Sparsystemet i ettan var gudomligt bra. Man kände att det verkligen gällde att hålla sig vid liv, man var tvungen att tänka igenom vilken väg som var säkrast för att nå sitt mål. Osv osv. Något som behövs i fler spel idag.

Håller med. Det gör även de som gjorde spelet, då de bara förbättrat systemet lite, men behållit grundiden.

Nu finns det fler ställen att spara på, och det finns fler än en save slots, så det går att backa ur en omöjlig save.

Medlem

Såg att det fanns co-op mode. Någon som vet om det gäller storymode, eller är det bara några småuppdrag som i mw2?

1
Skriv svar