windows movie maker (behöver hjälp)

Medlem
windows movie maker (behöver hjälp)

Jag är rent av en ''n00b'' när det gäller just film program.

Jag har bara en enkel fråga, hur gör jag så att slowmotion effekten bara spela upp vid ett specifikt tillfälle.

Det jag menar är att när jag har ett klipp så vet jag bara hur jag gör hela klippet sakta men inte tex från 05-010 bara dessa sekundrar har slowmotion effekt inte hela klippet.

Hoppas ni förstog. MvH tobbe

Medlem

Du måste klippa ut de sekunderna som du vill ska ha slow motion, sen sätta effekten på det klippet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

så det blir typ 3 klipp?
så det blir typ ::::::-------::::::

: = vanligt video klipp

- = klipp med slowmotion

Exact.
arbeta med inklipp och utklipp ( in , out ) för att klippa ut den scen du vill ha slow-motion på. så din beskrivning här ovan stämmer.
Mitt tips är att gå så lågt i tidskoden du kan, ner till sekunden eller frame, för att få så bra resultat som möjligt på uppdelningen. Ha papper och penna brevid dig så du snabbt kan göra antekningar innan du klipper. Det gammla talesättet mätt två gånger, klipp en!.
Sen är det ju bra att ha skrivet ifall du inte kommer ihåg eller vill gå tillbaka och ändra något, förberedelse är 2/3 av arbetet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

okej tack så mycket, jag för väll träna mig fram tills jag har ''bemästrat'' allt

1
Skriv svar