"Battlefield 3 behöver lite extra uppmärksamhet på PC"

Medlem

Tror nog om de förfinar BF2 Motorn en aning, kommer det bli betydligt bättre än att de konsoll portar allt till PC...

Dice var stora en gång, men har tappat stort sett allt, yngre generationen har kommit ikapp o bättre spelprogrammering än de BF teamet äldre stollar....

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Jozo:

Skrota frostbyte och ge oss ett 64-player med alla sorters fordon samt laglåsta vapen, fler klasser och banan Strike at karkand!

Ta Bf2 och uppdatera det med en nyare motor så är det klart, vet jag!

+1

Konsollportat skit kommer jag inte att köpa. BF:BC2 visade klart och tydligt att det går åt h*lvete när EA/DICE portar FPS.

Kan man sen varken flyga(även om jag personligen avskyr "piloter" i bf2) eller lägga sig ner i skydd på marken så är det ännu säkrare att de inte får mina pengar.

Därutöver behövs RIKTIGA dedikerade servrar och inte nåt hyrskit i fjärran länder med ett ping högre än medel-IQ i EAs styrelserum.

Inte att förglömma... modd-stöd, adminmöjligheter och ett FUNGERANDE "anti-fusk" (punkbuster är i det närmaste värdelöst)!!

[/rant]

Pingen i BC beror på frostbite , inte serverarna, FB motorn är designad som den är vilket är lite tragiskt, den har ingen chans mot U3 eller Cod motorn när det kommer till bra ping och direkt feedback från servern.

Medlem

HATAR HAMPUS.

Medlem
Skrivet av totte1015:

HATAR HAMPUS.

Åh fan! Hur tänker du då?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag tror inte på Dice mer!! Så, som sagt. Upp till bevis... Fan jag lirar Project Reality till 5 år gamla BF2 10000000 ggr om, mer än BFBC2.

Medlem

Ja... upp till bevis!
Mvh,
Luttrad PC-spelare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av totte1015:

HATAR HAMPUS.

Åh fan! Hur tänker du då?

Troll är kända för att inte göra det du frågar om.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Upp till bevis nu då... Få se om vi kan få ett vettigt PC spel från DICE igen. Även om de spel dom släppt har varit kul så har det saknats mycket.

Medlem

Det enda sättet att göra BF3 rättvisa är att lägga en god grund, göra PC och konsol-versioner separata. 64+ spelare PC med banor som är redo för såna mängder, 16 spelare till 360 eftersom det blir så med Microsofts krav på trafik och 64+ PS3, sedan deaktivera prone om man har en sniperbössa


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Inaktiv

Ja snälla lev upp till detta nu.

FPS hör inte hemma på konsol.

(äger nu mera även en xbox)

Medlem

Om detta failar (vilket är en stor risk att det gör) så kommer ju iaf [b]PC EXKLUSIVA[/b] RO2:HoS ut snart

http://www.youtube.com/watch?v=wkk3SiywLHI


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag håller med 8an.. Ge lite flygplan och bombplan etc som i BF2 så man kan ha lite dogfights i luften som på BF1943 men att det ska vara svårare att köra så man kan skaka av sig planen etc så det inte blir så fuckat lamt som på BF1943.. om dom fixar det då jävlar blire till att spela!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av RazorShard:

Lustigt nog så kan man lätt tolka det han säger som att PC-spelare vet vad dem vill ha och ställer krav på spelen (och spelutvecklarna) medans konsolfolket är sinnesslöa och tar vad dem får.

Man kan lätt tolka det som att Konsolspelarna vet vad de vill ha (bra stabila spel) medan PC-folket är sinnesslösa och vill ha funktioner/grafiknivå de inte ens kan använda. Allt beror på hur man tolkar

"vapenkänslan inte var tillräckligt bra på grund av att vapenförändringarna följde fotspåren av Playstation 3-versionen."?
Undrar på vilket sätt PS3-versionen påverkade vapenkänslan som inte 360 gjort?
Visst finns det skillnader i hårdvara men om en konsol har för dålig prestanda brukar ju den konsolen bara få en något sämre version av spelet (ghost busters/bayonetta/red dead redemtion etc). Att det skulle fått påverka PC (360?) känns ju väldigt skumt...

nu var ju detta att"ghost busters/bayonetta/red dead redemtion" var utvecklade till kryssboxen och att de inte riktigt brydde sig att optimera det till ps3, inte (som jag förstog till inlägg rätta mig om jag misstolka) att xbox360 har bättre prestanda


signatur

woop woop

Medlem

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!

Jag har en idé till dig också, men den kan jag inte ta här.

Är det fel att man vill ha ett spel med lite kvalité eller?
Eller ska man bara sitta och hålla käften och köpa skiten som säljs?

Vet inte hur länge du har spelat PC spel, men det fanns en tid då utvecklarna la ner mycket mer tid på spelen och inte bara gjorde consolkonverteringar av allt!

Nästan alla spel som släpps nu är fördummade consolkonverteringar som inte kräver någon som helst skill överhuvudtaget och sånt tycker du är OK?

Jag vet att DICE inte kommer lyssna på vad vi säger ändå för pappa EA bestämmer allt vad dom får göra med sina spel och allt handlar om pengar, men det är värt ett försök ändå.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av toast:

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!

Eller... till er som okritiskt köper vilken dynga som helst, sluta spela spel och gör någonting annat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

HAHA! OCH jag köpte precis ett 360...

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av toast:

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!

Jag har en idé till dig också, men den kan jag inte ta här.

Är det fel att man vill ha ett spel med lite kvalité eller?
Eller ska man bara sitta och hålla käften och köpa skiten som säljs?

Vet inte hur länge du har spelat PC spel, men det fanns en tid då utvecklarna la ner mycket mer tid på spelen och inte bara gjorde consolkonverteringar av allt!

Nästan alla spel som släpps nu är fördummade consolkonverteringar som inte kräver någon som helst skill överhuvudtaget och sånt tycker du är OK?

Jag vet att DICE inte kommer lyssna på vad vi säger ändå för pappa EA bestämmer allt vad dom får göra med sina spel och allt handlar om pengar, men det är värt ett försök ändå.

Nej det är självklart inte fel att vilja ha kavalite men det finns ju inga gränser på gnället i denna tråd!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av toast:

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!

Eller... till er som okritiskt köper vilken dynga som helst, sluta spela spel och gör någonting annat.

Är du dum eller? varför skulle någon som är nöjd sluta o bli onöjd? pucko! är inte okritisk och köper inte vilken dynga som helst men allt gnäll i denna tråd är tragiskt.

BF2 var bra låt oss bara hoppas att 3an blir det med, Om inte annat så kan ni väll gnälla då istället för att ta ut allt negativt i fucking förskott era negativa gnällisar! (Och då menar jag inte varenda än, men uppenbarligen tar de som är det åt sig)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av toast:

Jag har en ide till er som gnäller mest, sluta spela spel o skaffa ett liv, för ni kommer aldrig få det exact som ni vill endå!

Eller... till er som okritiskt köper vilken dynga som helst, sluta spela spel och gör någonting annat.

Är du dum eller? varför skulle någon som är nöjd sluta o bli onöjd? pucko! är inte okritisk och köper inte vilken dynga som helst men allt gnäll i denna tråd är tragiskt.

BF2 var bra låt oss bara hoppas att 3an blir det med, Om inte annat så kan ni väll gnälla då istället för att ta ut allt negativt i fucking förskott era negativa gnällisar! (Och då menar jag inte varenda än, men uppenbarligen tar de som är det åt sig)

Lägg ned personangreppen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kan i vilket fall som helst vänta tills vi sett en gameplay trailer eller nåt innan vi sågar det längs fotknölarna...!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

first person shooter hör hemma på en PC och third person hör hemma på konsol!

hoppas innerligt att dom får till samma hatkärlekskänsla som man hade för bf2, isåfall kommer man få strax över 1000 hatiskt roliga timmar


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av azynkron:

"ELLER DEN ÖGONDÖDANDE BLOOMEN I BC2 DICE!"

Jamen stäng av det då för faaaen! Vad trött jag blir..

Vart då? Finns ju inte direkt i inställningar, eftersom det med all ärlighet borde klassas som fusk eftersom det hindrar en att se långt (och överhuvudtaget) på t. ex. Atacama Desert?

Somna inte.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skrota frostbyte och ge oss ett 64-player med alla sorters fordon samt laglåsta vapen, fler klasser och banan Strike at karkand!

Ta Bf2 och uppdatera det med en nyare motor så är det klart, vet jag!

Håller med, fattar inte vad som hände med bc2, dem tog ju fan bort allt som var bra med spelet. Fordonen lyckades dom sabba totalt, helin uteblev mer eller mindre och inga flygplan alls. Mindre klasser med sämre vapensystem. Banorna var ju så jävla små och tråkiga, enformigheten gjorde att det oftast bara fanns en väg att gå osv. Vafan


signatur

B lup

Medlem

hoppas de kommer på Mac oxå nu när man bytt från PC!

Medlem

DICE kommer med skitsnack(troligen) igen alltid lika kul! Blir då fan inget köp förens jag fått spela demo eller pröva det på annat håll..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Personligen tycker jag att DICE ska se till att fixa dessa saker för att göra mig nöjd som PC spelare:

1) Tillbaks med de enormt stora banorna.
2) Mycket fler fordon på banorna då man inte ska behöva springa i 30 min pga fordons brist.
3) Mer taktik i spelet, "uppdrag" i t.ex conquest mode där man kan sätta en squad på att spränga viktiga mål. Lättare att beordra dina plan/heli att spränga t.ex vissa byggnader lr fordon. Lite svårt att förklara d men lite som PR.
4) Tillbaks med choppers/airplanes fast balanserade då de var riktigt jobbiga i bf2.
5) Servrar som har 80 spelare.
6) Mycket fler vapen samt valet att kunna välja sin utrusning som i bf 2142. Olika camo ställ plus C4, Nades, Flash mm valfrihet !!
7) Mer options för den som är Commander i respektive lag.
8 ) Lean men ska ta längre tid att ställa sig upp.
9) Hitboxen.. seriöst d har irriterat mig i år nu.
10) Grym grafik samt en spelmotor som låter dig förstöra ALLT på banorna.
11) Vind som påverkar kulans rörelse på längre sträckor(främst för snipers)
12) Fler maps !!
13) Minst 4 klasser
14) Lite tid på sig innan rundan börjar så man kan dela ut taktik(Commander)
15 ) Mer rörelse känsla än den i bfbc2 då allt kändes stelt
16 ) Förbättrat ljud

Skulle kunna tänka mig o betala en 20-50 kr i månaden om de nu kunde se till o fixa d här plus snabba patchar

Medlem

Efter ea kom och tog över dice har dem inte kunnat släppa några vettiga patcher snabbt.!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Upp till bevis, som sagt! Jag tror inte på ett enda ord som kommer från dice längre, dom har pajat både BC2 och nu MOH, så dom har inte nån förtroende från mig längre.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jag älskar BFBC2 på PC... tycker det är skön känsla i det mesta där. Saknar dock 64 players banor och flygplan.
Annars tycker jag att dom på DICE gör gudomligt bra spel!Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Skriv svar