Bad Company 2 uppdateras inom kort
/Sarkasm
Öh,, är det folk som ens spelar det här eländet fortfarande?
Visst ja.. Tänkte inte på konsolmarknaden.. Kul för er där spelet ialla fall funkar
Själv sover jag med MOH i handen i fortsättningen. Ganska häftig idé dom provar på det spelet.. en fungerande hitbox *wooooow*
/endsarkasm
Har de brytt sig om att patcha den usla konsolifierade PC-versionen så folk dör än, eller har de gett upp pc?
Varannan gång jag försöker spela det så rubber-bandar jag på varenda server. Det om något är galet irriterande. Annars är det väll server browsen som fortsatt irriterar när det inte filtrerar bort servrar som inte kör HC när jag fyllt i det, men det går väll ann att leta i server namnet.
Ohhhh, SNABBAST!
Har redan slängt skiten.
/Sarkasm
Öh,, är det folk som ens spelar det här eländet fortfarande?
Visst ja.. Tänkte inte på konsolmarknaden.. Kul för er där spelet ialla fall funkar
Själv sover jag med MOH i handen i fortsättningen. Ganska häftig idé dom provar på det spelet.. en fungerande hitbox *wooooow*
/endsarkasm
Har de brytt sig om att patcha den usla konsolifierade PC-versionen så folk dör än, eller har de gett upp pc?
Det är... PC som... patchas.
ehh så vapnen kmr få lika lite rekyl som dom i MOH, så vad kmr då vara för skillnad mellan spelen? samma motor samma fordon samma vapen ( fast med olika skins) nej jag som ändå tkte att spelet var ok men om rekylen blir lika lam som i moh, går bc i graven...
Håller med, MOH är verkligen sämst enligt mig, om man tänker på rekyl/hitbox eftersom man träffar hela tiden, skotten går spikrakt osv...
Tycker BC2 är bra som det är, jag har inga problem med att döda folk... bara lägga ett skott i pannan så dör dom ju? Hur bra hitbox som helst... gäller att man siktar rätt bara. Hoppas det inte blir allt för stor förändring iaf, annars åker BC2 också på hyllan och jag går tillbaka till gamla BF2.
hoppas ej dom gör hitboxen som i medalofhonor..... tyckte man kunde spraya hur mycket man ville och träffa alla skot på samma ställe....
om det blir så så säger jag bara ... let the era of medic and macingun start
Är det påståendet för pc versionen? För den uppfattningen fick jag inte när jag spelade betan som släpptes för någon vecka sedan. Annars har väll konsol i vanlig ordning någon form av autoaim...
E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case
hoppas ej dom gör hitboxen som i medalofhonor..... tyckte man kunde spraya hur mycket man ville och träffa alla skot på samma ställe....
om det blir så så säger jag bara ... let the era of medic and macingun start
Men det är ju inte rekylen dom ska ändra det är hitboxen alltså skjuter man på benen så registreras det problemet nu är att träffar inte alltid registreras det har inget med rekyl att göra förstår inte var ni får det ifrån.
Varför ska allt CoDifieras för?
Battlefield ska vara mer verkligt, man ska inte träffa varje skott...
Jag vet inte hur många gånger jag tömt nästan ett helt magasin i magen på en fiende på nära håll, blodet skvätter och allt. Men inga hitmarkers, alltså tar han ingen som helst skada. Kolla Youtube, finns massor av videos som visar det här problemet, det är helt sjukt.
Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig
Najs, har haft lite problem med hitboxarna.
Ni som tror att man nu kommer träffa alla skott man skjuter och att rekylen kommer ändras har så fel. Det dom ändrar är när man träffar skotten på kroppen ska ska dom registreras, det har dom inte alltid gjort så dom det är nu.
Dessutom ska dom ändra ratesen för servrarna vilket också är bra, kommer troligen minska lagget. Härlig patch!
Måste säga att ja aldrig har haft några större problem med spelets Hitbox. Det enda ja märkt är ju ibland när man inte har en aning om vart en spelare är som skjuter på en, så springer man och gömmer sig bakom någon struktur kan det plötsligt hoppa tillbaka och så dör ja precis innan ja rundat kanten.. Det har hänt några gånger men aldrig så grovt som ja sett på youtube videorna!
Men patchen kan bli spännande, helt klart!
Får knäppryck på pingen på PC.
I serverbrowsern går jag kanske in i en server jag pingar 30 till, sen inne i servern pendlar den mellan 100-200 !!
Riktigt irriterande då jag får massa lagg när det som minst passar..
Har någon nåt tips om hur man kan fixa det? PMa mig gärna, slutade spela BC2 bara för det.
Ps. Pingar aldrig så högt i något annat spel. Brukar max ligga runt 30 :S
Inget annat som fixas? Ingen blansering av m60? Ingen balansering av Carl gustav? Ingen balansering av shotguns med extra accuracy ( som är fan mer precis än en sniper ) ingen balansering av an94 jämfört med alla andra assult guns?
Jävla skitspel att det ska ta såhär långt att fixa massa skitproblem.
Ne go fuck yourself Dice.
Och var står det att dom kommer att ändra rekylen? Tänk för fan efter innan ni postar skit.
Hoppas att hitboxarna verkligen funkar nu när dom patchar det. Har hänt att jag skjuter hs med hagel på 1 meters avstånd och det sprutar blod men jag inte fått någon träff flera gånger, och att jag skjutit folk i t.ex. armen med sniper och fått hs...
Varför ska allt CoDifieras för?
Battlefield ska vara mer verkligt, man ska inte träffa varje skott...
Nej, självklart ska inte varje skott träffa, men de som borde träffa ska träffa också. Som det är nu registreras ju typ var 10:e träff som en träff. Fast å andra sidan har alla Battlefield-spel varje lika dåliga. Ett spel för dåliga spelare som behöver tid på sig för hinna få in siktet på en motståndare.
Men vad vet jag, du kanske tycker att det är "verkligt" att man ska tåla ett magasin eller två innan man dör.