Call of Duty: Black Ops

Inaktiv

Så det här spelet skulle alltså vara mycket bättre då, än alla andra skitspel som treyarch har slängt ut genom åren, till skillnad från infinity ward som gjort rätt bra spel?
Förlåt om jag har svårt att greppa det, om det är exakt samma människor som arbetar med detta som med de tidigare treyarch spelen.

Medlem

Bah, så mycket spoilers

Medlem

För jävla tråkigt att det inte görs FPS längre med SP som är längre än 6-7 h, och recensenten verkar ju nästan tycka att det är ok, även om han kanske skulle tycka några timmar till vore bra... bah. Håller med övriga om att PC-recension vore bra, trams med FPS på konsol.

Medlem

Tröttnade lite när jag läste om auto-aim. Väntar på en PC-recension...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För ni som ser fram emot spelet på PC borde lugna ner era små glada face lite, jag köpte spelet på Elgiganten för 270:- och när jag installerade det hemma o testade så laggade spelet så fruktansvärt, när jag kollade FPS'n så var den mellan 20-60 även om jag har en bra speldator, jag googlade lite och det verkar vara en bugg i CoD:Black ops eller nått liknande som gör så det laggar, även för dom som har cpat bra datorer..
Kunde maxa MW2 men det här.. nej nej, inte ens i närheten
9800GT
INTEL CORE 2 QUAD Q9505 2.83GHZ
4GB RAM DDR2

Medlem
Skrivet av Aurahead:
Skrivet av Zyreth:
Skrivet av azynkron:

Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.

Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.

Självklart måste man ha med auto-aim för de som inte kan spela fps spel på konsoler. Personligen hatar jag auto-aim då den förstör headshot känslan. Bättre med alternativ än inget.

Helt fel, bara det faktum att ni talar om "auto-aim" tyder på att ni inte sär särskilt insatta i gaming till vaken PC eller konsol (brukar vara så). Har spelet auto-aim så är det något grovt fel...

Många konsolspel har däremot "aim-assist" med klara begränsningar. Det kan aldrig sikta på huvudet, den kan aldrig dra ditt sikte till en motståndare, bara följa en rörelse, för att den ska fungera måste du sikta högst 0,5m från fienden etc.
Viktigast av allt är att det aldrig ska finnas med i en PC-portning.
Dock är aim-assist något som bara behövs för casuals, fråga valfri gamer på konsol och aim-assist förstör så mycket mer än det ger något, därför många spel har mindre/ingen aim-assist. Tyvärr är spelutvecklarna lite för kära i casuals för att alltid skippa den (tyvärr) och den är mer irriterande på konsol än på PC btw, såvida man inet är en casual alltså.

Medlem
Skrivet av DonneR93:

För ni som ser fram emot spelet på PC borde lugna ner era små glada face lite, jag köpte spelet på Elgiganten för 270:- och när jag installerade det hemma o testade så laggade spelet så fruktansvärt, när jag kollade FPS'n så var den mellan 20-60 även om jag har en bra speldator, jag googlade lite och det verkar vara en bugg i CoD:Black ops eller nått liknande som gör så det laggar, även för dom som har cpat bra datorer..
Kunde maxa MW2 men det här.. nej nej, inte ens i närheten
9800GT
INTEL CORE 2 QUAD Q9505 2.83GHZ
4GB RAM DDR2

För mig flyter det på som smör på hett plåttak.
Kör med AMD fyrkärnig, 4 GB RAM och GeForce 460 GTS


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

alltid lika underhållande, dessa dampungar som klaga på konsolerna

när ska ni lära er? PC:n dog som spelplattform för 7år sen

Black ops är ett givet köp till xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Jag letar fortfarande efter den gömda pottan som ska finnas på tredje nivån ..

AW8
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

alltid lika underhållande, dessa dampungar som klaga på konsolerna

när ska ni lära er? PC:n dog som spelplattform för 7år sen

Black ops är ett givet köp till xbox

Trolololol...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

"Dålig vägledning emellanåt" Haha? Okej, Mats Nylund. Om du inte märkt så finns det bara ett håll att springa åt. Tryck joysticken framåt och blund i ett par timmar så har du varvat skiten. Jag säger nej tack till black ops.

Medlem

billys pan pizza ... where's your pride?

Medlem

Säger som de innan... PC recension plos.

Medlem

Tittar man på videon så ser det ut som samma skitspel som alla andra COD spelen. COD 5 är dock det spelet jag gillar bäst, men ändå inget att ha. Är det inte bättre att släppa det som en MOD eller expansion till reducerat pris istället?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Varför varför varför är nästan alla sidor med kommentarfunktion befolkade med idioter. Det kvittar om det handlar om Dagens industri, Svd, DN eller någon annan site, det är alltid dessa destruktiva gnällspikar som förstör.

Jag gillade recensionen, det är en snyggt berättad story. Jag saknar en kommentar kring hur spelets fysik känns förändrad sedan COD MW2. Fast det kanske bara är jag som tycker det.

Medlem

Sparpunkter, scriptade sekvenser, cutscenes, ingen quicksave och extremt linjära banor med bara en väg att gå. Gissar att AI'n är medioker oxo, inge flankande fiende etc. När kommer ett riktigt fps? Det är inte lätt att vara gamer 2010.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Stor chans för inköp

OML
Medlem

Personligen så tycker jag väldigt mycket om CoD spelen, iallafall de tre första. Det jag inte gillar med de nya är att de inriktar sig på att spelaren/karaktären ska vara någon sorts super-soldat, det var mycket roligare när man var en "vanlig" soldat. Som i ettan när man som ryss inte fick några vapen och blev utskickad. Inte sprang man och dödade allihopa fiende-soldaterna som man mycket väl kunde ha gjort i något av de nyare spelet.

Appropå multiplayer så var det så mycket mera strategi i, det var som sagt inte bara att springa och peppra för när man gjorde det så dog man relativt snabbt. Ville man ha det riktigt skillat så kunde man köra på nån rifle only server(det var tider det) Och bäst av allt så fanns det inga granatgevär.

Dock så kommer jag att fortsätta införskaffa alla CoD spel i hopp om att de ska vara lika kul som de tidigare spelet.

Medlem

Många PC spelare, inklusive jag, har stora problem med spelet. Multiplayer går att spela i ca 20 sekunder sen låser sig hela datorn. Steampowered forum (och andra BO-forum) är sönderspammade med klagomål om allehanda buggar som gör spelet mer eller mindre ospelbart.
Hoppas på en hotfix snart för detta är inte bra Treyarch!

Medlem
Skrivet av Eottt:

Mp är väl som vanligt i cod bara pay ´n spray.

Bara till konsoll, inte till PC!

LRI
Medlem

nä fyfan, inte alls vad jag hade väntat mig, bara testat SP men hela spelet har en konsol känsla av sig, allt är nerdummat. Uppskattar då MoH mycket mer än det här, även om SP där var lite väl kort.

Medlem

Förstår inte allt gnäll om att det är på konsol.
Vaddå inte gå att spela på konsol? Nu är vissa här väldigt löjliga.

Låt folk spela på den plattform dom vill.

Autoaim går att stänga av och finns inte i multiplayer ändå


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

vanliga användare som kan se igenom hypen har gett PC-versionen mellan 5 och 7 / 10 i betyg .. ytterligare ett skitspel med andra ord.

Skrivet av DonneR93:

För ni som ser fram emot spelet på PC borde lugna ner era små glada face lite, jag köpte spelet på Elgiganten för 270:- och när jag installerade det hemma o testade så laggade spelet så fruktansvärt, när jag kollade FPS'n så var den mellan 20-60 även om jag har en bra speldator, jag googlade lite och det verkar vara en bugg i CoD:Black ops eller nått liknande som gör så det laggar, även för dom som har cpat bra datorer..
Kunde maxa MW2 men det här.. nej nej, inte ens i närheten
9800GT
INTEL CORE 2 QUAD Q9505 2.83GHZ
4GB RAM DDR2

Laggar inte ett dugg för mig. Men jag vet ju iofs hur man uppdaterar datorn. Flyter på bra med mitt GTX 460 kort på högsta.

Dock så är ju spelet i sig skit.


signatur
Medlem

Spelade sp igår på pc. Otroligt laggigt i sp!!! Första gången frös personen som jag jag skulle följa i första uppdraget. Var tvungen att avsluta. Gick in på mp.. Otroligt dåligt ljud, precis som i cod5...Ljudet är så otroligt viktigt för att kunna höra var fiender är och var saker händer. Dålig grafik och laggigt.
Senare efter ominstallering gjorde jag ett nytt försök med sp. Då var det mindre laggigt av nån anledning. Extremt konsolanpassat och töntig story.Kom en bit in i spelet o sen frös hela datorn.. VILKET SKITSPEL!!! KÖP INTE!!!

Medlem

Tre sidor av recension men bara ett litet stycke om multiplayer? Det är ju det alla kör långt efter kampanjen. Och vad sägs om att nämna zombies? Eller de två minispelen som också följer med?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Bara spelat 3 timmar men mw2 har en helt annan känsla hittills. Har svårt att ta till mig karaktärerna och det känns grötigt. Korta sekvenser och hopp fram och tillbaka i tiden. Jag är minst lika förvirrad som snubben i stolen...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

när ska ni lära er? PC:n dog som spelplattform för 7år sen
....
.....
http://i485.photobucket.com/albums/rr212/Takorax/trollface.jp...

Medlem

tror bestämt den riktiga bedömningen av spelet börjar ramla in, tur att det finns möjlighet att kommentera artiklar.

Medlem

Jo ett tips också... 299:- på Mediamarkt måste ju anses vara jäkligt bra. Mer sådant och hyllan skulle fyllas av spel.
Game ville ha 600:- och jag kom på mig med att skrika VAD?? men hon ändrade sig till 439:- för pc versionen.
Jag gick hem och tog bilen i snöstorm till Barkarby istället

Skriv svar