128 spelare i Battlefield 2-mod
Project Reality-folket har fått in dubbelt så många soldater som var meningen i den gamla Dice-shootern.
#battlefield-3, #battlefield-2, #battlefield-1942, #battlefield-bad-company, #battlefield-bad-company-2
Jag är själv en av de som spelar Project Reality. Skillnaden och anledning här till att det kan stödja 128 spelar tillskillnad från till exempel BFBC2 är att deras banor alla spelas fullt öppna. Banorna är också (just nu) upp till 4x4 km stora (tar ca 1 timme att gå från ena sidan till den andra, om de lyckas få in mer folk kanske de ska öka till 6x6 km stora.
Jag ser mycket positivt på detta, och videon i denna raport är inspelat under detta FÖRSTA testat av 128 spelare.
PR Teamet kommer nog jobba mycket på att stabilisera det etc innan de släpper 128, (om de gör det), kommer nog vara under annars, men mer än 64.
Battlefield 3 MÅSTE HA 64 spelare på PC! Annars blir det en stoooor BOJKOTT på det spelet!
Så om det blir 80 bojkottar du det?
Minst 64 spelare, annars rynkar jag KRAFTIGT på näsan. Hör ni det DICE? KRAFTIGT!
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Nöjer mig med 32 spelare då det garanterar en bra match oavsett uppkoppling, men 64 är inte helt fel
Ser fram emot Homefront som till både konsol och PC erbjuder 32 spelare, dedikerade servrar, fordon och teamplay som fokus. Visst, egna servrar och moddverktyg ska också komma inom 2 veckor efter release, påminner om Dice gamla dagar
vafan är de för poll? beror väl ändå helt och hållet på hur kartan och spelet är uppbyggt. I just PR så tycker jag att 32v32 blir lite glest på många kartor, ibland för mycket. Finns inget "54 spelare är alltid bäst antal"
Måste hålla med, antalet beror helt på banan. Vem skulle till exempel vilja spela 32 vs 32 på en bana som Nelson Bay?
Det finns en faktor förutom spelare/banstorlek: Gameplay. Hur spelets ifråga spelmekanik är tänkt att fungera spelar stor roll. Vissa spel är gjorda för mindre banor och antal spelare (MW2 o.d. t.ex.) och andra kräver en viss mängd spelare för att fylla olika roller (Planetside, PR etc.)
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
MAG till PS3'an klarar av många spelare ganska bra. Skulle ju vara ganska coolt om de kunde släppa något liknande till PC,, men det kanske är för avancerat att koda till PC?
Tror inte att de är för svårt att koda ett sådant spel till PC ;p är nog svårare för konsol
Hur många skulle till exempel vilja spela mot 127 eller 255 andra spelare i Mario Kart eller på en fotbollsplan?
Hur många spelare som kan mötas på en karta beror ju helt och hållet på speltypen och kartans utformning. Jag skulle inte vilja spela med 128 spelare på varje sida i en team deathmatch där kartan är jättetrång.
Däremot har MAG visat att det fungerar alldeles utmärkt med stora lag, förutsätt att speltypen och bana är anpassade för det. Faktum är att man som MAG-spelare inte alltid märker att det är 127 andra spelare på det egna laget i Domination, du kämpar på för att med din grupp (squad) hålla de egna målen och eventuellt hjälpa resten av plutonen om det går dåligt för dem.