Rykte: Modern Warfare 3-tillkännagivande i april

Låt mig gissa; "A fast pace shooter..." - där man knappt hinner uppfatta någonting, miljöer och karaktärer flyger förbi som höstblad och lämnar en kall känsla i kistan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:
Skrivet av LoA.:

Jaha, så vad kommer vara nytt?

En story som är kort som fan, ryssar mot amerikaner. old.

Samma gamla äckliga multiplayer, spawn kill die, spawn kill die. Kul? Nej!

1 år får dom på sig att göra ett spel, och det bådar inte gott. Som vanligt, Activision med deras bob moneydick som bara försöker suga ur pengar från Xbox 12-åringarnas föräldrar. Snyft.

1. Ge mig ett spel där amerikanerna är onda och ryssarna goda?
2. Bli lite bättre i multiplayer, så lär du inte dö så ofta. Även här kan du ge exempel på FPS där "spawn kill die" inte används.
3. Dom tillverkar spelet under 2år, därav att varannat år är det en tillverkare, varannat år en annan.

Och jag hoppas du inte ha Battlefield som referens. Då det spelet stått stilla sen Battlefield 1942, fortfarande samma gameplay, knappt nån skillnad på grafiken, allt är det samma.

Ingen skillnad på grafiken från 1942? Förlåt du skrev knappt.. Så det är alltså knappt någon skillnad från BF1942 till BC2?

Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

*gäsp*


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Detta kommer bli lika bra som Rebecca Black's It's Friday! Jag hängde mig efter att ha hört låten.tyvär så överlevde jag men får nu en ny chans att hänga mig.

Betalade för black ops efter tjat från vänner. Never again vilket skit spel

Medlem

uberpwnage2.0: Jämför man BF:BC2 med COD:MW2 så är det som natt och dag. BC2 är lååångt ifrån ett snyggt spel, nu när DICE visat upp BF3 så kan dom kaxa att alla FPS ser ut som skit i jämförelse, men detta är väl också första gången DICE producerat något som faktiskt ser bra ut.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

uberpwnage2.0: Jämför man BF:BC2 med COD:MW2 så är det som natt och dag. BC2 är lååångt ifrån ett snyggt spel, nu när DICE visat upp BF3 så kan dom kaxa att alla FPS ser ut som skit i jämförelse, men detta är väl också första gången DICE producerat något som faktiskt ser bra ut.

Hahaha. U mad?

Pratar i nattmössan gör du med! Cod har sett lika dant ut sedan tvåan. Kasta inte sten i glashus.

Medlem

Det ska mycket till för att få mig sugen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kawazu:

Försäljningen säger exakt allt om ett spel. Du verkar inte fatta att allt handlar om försäljning, säljer spelet bra så anses det vara ett bra spel då det tilltalade många och på så sätt går företaget plus. Att du sitter här och gnäller spelar ingen roll då mängden sålda spel talar för sig själv om det är bra eller inte.

Jag köpte CoD: MW2 och jag gillade det inte, så i och med att jag köpte spelet så är det bra? Har jag förstått din logik korrekt då?


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

gääsp...CoD 45!!

Skrivet av Håkan:
Skrivet av LoA.:

Jaha, så vad kommer vara nytt?

En story som är kort som fan, ryssar mot amerikaner. old.

Samma gamla äckliga multiplayer, spawn kill die, spawn kill die. Kul? Nej!

1 år får dom på sig att göra ett spel, och det bådar inte gott. Som vanligt, Activision med deras bob moneydick som bara försöker suga ur pengar från Xbox 12-åringarnas föräldrar. Snyft.

1. Ge mig ett spel där amerikanerna är onda och ryssarna goda?
2. Bli lite bättre i multiplayer, så lär du inte dö så ofta. Även här kan du ge exempel på FPS där "spawn kill die" inte används.
3. Dom tillverkar spelet under 2år, därav att varannat år är det en tillverkare, varannat år en annan.

Och jag hoppas du inte ha Battlefield som referens. Då det spelet stått stilla sen Battlefield 1942, fortfarande samma gameplay, knappt nån skillnad på grafiken, allt är det samma.

Fattar inte vad du yrar om ang BF. Men trevligt för dig att inte behövt uppgradera datorn sedan 2002

Settings!?

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

uberpwnage2.0: Jämför man BF:BC2 med COD:MW2 så är det som natt och dag. BC2 är lååångt ifrån ett snyggt spel, nu när DICE visat upp BF3 så kan dom kaxa att alla FPS ser ut som skit i jämförelse, men detta är väl också första gången DICE producerat något som faktiskt ser bra ut.

Vad fan yrar du om? Personen jag svarade till sa att inte var någon skillnad alls på BF serien sedan Battlefield 1942. Vad FASIKEn har då en gemförelse mellan BC2 och MW2 med detta att göra? Om inte bättre, vad har COD med det att göra? *********** *****!!!!!!!!!!!

EDIT: Fel av mig, det var samma person igen. Hur tänkte du nu?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hahaha älskar när alla CoD-fanboys försvarar sitt kära skitspel i varje nyhet som handlar om CoD. Jag får mig ett gott skratt iaf

Call of Duty har varit en fullständig katastrof sedan CoD 4. Ni som förnekar det är just fanboys.

Medlem

Hm, bilder pl0x!

Medlem

Kul att se allt hat då Call of Duty är en av de mest framgångsrika spelserierna.

AW8
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Kan dom lägga ner denna serie någon gång? Gissar på att alla p12or skriker av lycka om ett par år när MW 8 är på väg.

Usch fyfan.

DIE CoD DIEEEEE!!

Och till skillnad från P12'orna är ju du och flera andra riktigt mogna i era inlägg, eller hur?

FZ får iallafall mycket passiv feedning, den saken är klar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Medlem
Skrivet av Håkan:

uberpwnage2.0: Jämför man BF:BC2 med COD:MW2 så är det som natt och dag. BC2 är lååångt ifrån ett snyggt spel, nu när DICE visat upp BF3 så kan dom kaxa att alla FPS ser ut som skit i jämförelse, men detta är väl också första gången DICE producerat något som faktiskt ser bra ut.

Ha ha ha! Håkan fan, du trollar ju mer än jag gör.

Att säga att BC2 inte är snyggt är som att säga att de senaste COD spelen är bra. Ha ha XD

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Säga vad ni vill om hur dåligt det kommer vara, det kommer med största sannolikhet gå hem hos gemene man och därlär slå nya försäljningsrekord vilket är det som räknas i den här (och i stort sett alla andra) branscher... lär själv skaffa det också, tycker det är habil underhållning trots allt som ger många timmas trevlig underhållning både i SP och MP tillsammans/mot vänner

Undra om många skulle hata CoD lika mycket om det inte vore så populärt. Jag tror det mest handlar om trenden att basha ned allting som är populärt. Det är ju ett helt okej spel, som ofta har en underhållande MP och SP-komponent.

Medlem

Pfff, jag tycker Black Ops är skoj att spela.

Good enough for me.

Sen att jag inte lirar det särskilt ofta är en annan femma.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

urk.....

Dom mjölkar ju bara ut cod, kom på något nytt!

Medlem

Haha... så kul att höra diskussionerna så fort det skrivs om MW-spel. Detta spel kommer ju knäcka. Ser fram emot det. Och försäljning lär knappas bli sämre än tidigare delar. En riktig kassako som jag gärna dricker ett glas eller två av.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:

Varför klagar alla? MW3 kommer slå rekord. Kommer sälja mera än battlefield 3. Så alla ni whiners.. sluta!

Jotack, det kommer det göra, rekord i fler skitspel i en serie som inte varit bra sen Call of Duty 4. Försäljning är allt, eller vänta...

Försäljning säger INGET om ett spel. Homefront sålde en bra del, men är det bra? Nja, de flesta har sågat det också. Dragon Age 2, det sålde som smör, bra? Nej.

Återigen, försäljning säger inget om hur bra ett spel är.

Försäljningen säger exakt allt om ett spel. Du verkar inte fatta att allt handlar om försäljning, säljer spelet bra så anses det vara ett bra spel då det tilltalade många och på så sätt går företaget plus. Att du sitter här och gnäller spelar ingen roll då mängden sålda spel talar för sig själv om det är bra eller inte.

Finns ingen som tvingar dig spela dom spel du inte tycker är roliga men att häva ur sig sådan dynga som du nu gör är ju bara patetisk så jag föreslår att du går och lägger dig innan du skämmer ut dig ytterligare.

Försäljningen säger exakt allt om ett spel? Spel kan också sälja bra för att det har fått en enorm marknadskampanj (Homefront är det senaste exemplet) och därför sälja riktigt många exemplar den första veckan. Jag gnäller absolut inte dock, som du kanske har missat verkar det som.
Jaja, men okej. The Sims-serien har sålt väl över 90 miljoner exemplar. Gör detta The Sims bra? Nej, det bara tilltalar barn som vill ha några timmars underhållning några dagar i veckan, för det mesta, finns såklart undantag.
Bara för att ett spel säljer betyder inte det automatiskt att det är lysande och revolutionerande! Bra försäljning brukar ofta också betyda att det tilltalat många "casuals", vilket tyvärr spelmarknaden idag har alltför många utav.

Men jag ser att det är dags att lägga ner diskussionen eftersom du börjat med personliga påhopp.

Först och främst så vet du inte vad ett personligt påhopp är.

För det andra är Sims ett suveränt spel som riktar sig till en viss skara spelare och gör det tydligen förbannat bra då det säljer som smör så ja det är ett bra spel. Bara för att du inte tycker det så har det ändå lyckats extremt bra och går hem till de användare det är menat för och likaså är homefront. Har två arbetskamrater som hyllar MP i homefront och tycker det är väldigt roligt.

Förstår inte hur du tänker då du kritiserar spel som du själv finner tråkiga och är riktade till andra målgrupper så som Sims. Det är kanske dags att vakna och inse att alla spel är inte gjorda för alla.

Medlem

Nej tack, en uttjatad spelserie som inte har bytt upp sig grafikmässigt på 7år. (Eller hur länge det är nu)
Och så kommer BF3 i Nov/Q4, man får bara hoppas att dom säljer som CoD för annars så är stämpeln fast för alltid.

Och då menar jag att CoD är för P12or som inte kan samarbeta. Lika sorgligt som det är sant :/

Medlem
Medlem

Inte alls sugen på detta


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Men vem bryr sig om Ghost? Skit i att dra upp honom i kampanjen så blir jag nöjd, utan fokusera er på nutiden i så fall.
Om ryktet stämmer och spelet utvecklas av flera studios...så har dom fan inte en anledning till att göra kampanjen en halvtimme lång som de senaste Cod spelen


signatur

Game long and prosper

Medlem

In the other news: Water is wet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

@Nosnos
Det är bara det att de redan har släppt spel som fungerar jättebra på lanpartyn, online multiplayer (minus hackandet på PC) så helst ser man väl att serien dör så man verkligen kan hänge sig åt att ge ut ett helt nytt spel med en annan inriktning... kanske något annat än ett FPS? o.O FPD(First Person Drama)?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

123
Skriv svar