Minecraft - Projekt "Estate"

Medlem
Minecraft - Projekt "Estate"

Ett gäng bilder från mitt senaste Minecraft projekt.

Utsidan, till vänster fontänen.

Welcome in, stranger!

Hallen, till höger är trappan till övervåningen (Som jag för nuvarande inte designat klart.)

Andra hallen, med ett altare med vatten!

Zeh kitchen.

Uppifrån

P.S Högerklicka och ta visa bild för större bild!

#blogg


signatur

Life is short , play more

Medlem
Minecraft - Projekt "Estate"

soloprojekt eller är ni flera?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Soloprojekt


signatur

Life is short , play more

Medlem

Läckert!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Inte Hyrule, men awesome!

Medlem

Förresten, patch 1.4 är ute nu!


signatur

Life is short , play more

Medlem
Skrivet av SajCo:

Förresten, patch 1.4 är ute nu!

Wolfies! <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skägg.
10 Chambers

Minecraft är fucking fantastic!


signatur
Medlem

Jag gillar det! Vilken texture patch är det du kör? Jag bytte till en i 32x32, det känns som man tappar lite av stämningen om man går högre.

Medlem

Stephan:
Samma här men ändrade åsikt då jag bytte till detta texturpaketet.
Misa181 heter det, som är 64x64.

Nerladdningslänk: http://www.mediafire.com/?8js5ebvqvb6an2h


signatur

Life is short , play more

Medlem

Jag tror jag har sett den förut, den ser helt okej ut.

Jag gillar vad du byggt hittills! Själv har jag problemet att jag kommer på för många olika saker som jag vill göra, så jag kan aldrig riktigt bestämma mig. Mitt senaste projekt var en inglasad undervattensspårvagn med station under min fyr, och nu bygger jag en flygande ö som jag ska bygga nån sorts by på antar jag... too many options!

Medlem

Tips kan vara att ladda ner "MinecraftStructurePlanner" där du kan skissa på hur du vill ha det och hur det kommer se ut och antal block, innan du börjar, om du ska dra igång ett stort projekt.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Något som jag tycker är lite dåligt med texturpacket är att det känns lite för "kyligt/realistiskt" det är inte sådär färglatt som orginal, så om någon har något tips på något mer färgglatt/varmare färger, feel free to write!


signatur

Life is short , play more

Medlem

Bra tips! Fast det är klart, hade jag vetat att det skulle behövas så HÄR mycket stone och dirt för att bygga min flygande ö skulle jag nog inte ens börjat...

Medlem

Jag har själv använt Mixcraft HD:

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?t=31331

Det är inte uppdaterat för 1.4 än

Medlem

Precis börjat spela Minecraft lär mig grunderna. Hur gjorde du golvet? Vad är det för material?

Medlem

Fargo: Det är vanligt trä, fast inte omgjort till plankor. Mitt ser antagligen annorlundare ut, men det är för att jag har andra texturer i spelet. Det finns såkallat Texture packs, du kan googla det så kommer du stöta på en djungel med olika sorters, bara att ladda ner den som du gillar, brukar finnas instruktioner på hur man installerar.


signatur

Life is short , play more

1
Skriv svar