Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Är Crysis 2 ett stealthspel?

Medlem
Är Crysis 2 ett stealthspel?

Jag har precis börjat med C2 och gillar det. Men jag märker att om jag inte tar god tid på mig och stealthar och smyger så dör jag ganska fort. Ska man inte springa rätt ut o skjuta som i MW-serien typ?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Märkte samma sak. Misslyckas man med en stealh kill och nån ser en så skjuts det plötsligt från överallt, pang du är död.. ganska svår nivå är det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Använder nästan aldrig Stealth, Armor är det som gäller

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har precis börjat med C2 och gillar det. Men jag märker att om jag inte tar god tid på mig och stealthar och smyger så dör jag ganska fort. Ska man inte springa rätt ut o skjuta som i MW-serien typ?

Du kan inte BARA springa och skjuta. Du kan med hjälp av stealth ta dig till en bra position och sen börja eller använda armor i korta stunder för att sedan byta tillbaka till stealth

Medlem

Grejen med Crysis är att du som spelare väljer själv hur du vill spela. Antingen så spelar du stealth med cloak, eller så leker du Rambo med armor. Du kan ju självklart kombinera cloak och armor som Felix skriver. Själv brukar jag köra en kombination.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag brukar föredra någon form av "rovdjurs" taktik med "hit and runs" så löper in tar ut någon/några smyger iväg med steath. Rinse and repeat

Medlem

Skjut en
göm dig
alla kommer
headshot på alla
förlorar du mycket hp så ta stealth och hitta ett annat ställe
gör om

tråkigt spel...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Jag brukar föredra någon form av "rovdjurs" taktik med "hit and runs" så löper in tar ut någon/några smyger iväg med steath. Rinse and repeat

Ooooh, fick mig att tänka på Far Cry Instincts Predator.

<3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Jag brukar föredra någon form av "rovdjurs" taktik med "hit and runs" så löper in tar ut någon/några smyger iväg med steath. Rinse and repeat

Precis... så brukar jag göra. Det är klart en dum fråga att fråga hur man ska spela, självklart väljer man själv. Men jag är van vid COD och MW där jag knappast smygit omkring så mycket. Det är bara lite ovant. Och att bara skjuta fungerar inte för mig... för många fiender. Men det är coolt ivarjefall, kul med lite motstånd på näst lättaste svårighetsgraden.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Jag brukar föredra någon form av "rovdjurs" taktik med "hit and runs" så löper in tar ut någon/några smyger iväg med steath. Rinse and repeat

Vad jag förstått är det den vanligaste taktiken. Crysis är ju det närmaste man kommer ett bra Predator-spel

Medlem

Nu har jag kommit in lite mer i spelet. Jag fegade nog lite väl mycket förut, smög bara omkring. Kändes lite segt faktiskt. Men nu vågar jag skjuta mer, springa iväg och vila upp mig med stealth och sen skjuta mer. Dessutom har jag precis lärt mig få fram granater (doh) och JAW.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spelade just igenom det på Supersoldier (svåraste, fast det är ändå busenkelt om man stealthar), där kan man inte hoppa in med armormode och bara blåsa på, då dör man rätt fort.

Dock så kan man smyga förbi typ 95% av hela spelet då man har maxat sin nanosuit och bara slå på armor där man måste döda nått för att komma vidare (bara Pingers i stort sett)

Edit: la till en spoilertag så jag inte sabbar det för nån.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Här ser ni när jag spelar lite på min hemmabio:
http://www.youtube.com/watch?v=x7V7qJcfDrM

Gillar spelet mer och mer, speciellt när man är tillsammans med militären. Var så ensam förut..


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Lite gott och blandat i spelstilen brukar funka, man behöver ju aldrig göra på samma sätt två gånger vilket ger en roligare upplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar