EA: BF3 överlägset COD på alla plan

Medlem

Har förbokat BF3, men vi får se om det blir något MW3.......

Medlem

Battlefield 3 kommer att bli enormt. Kommer under sin livstid sälja 10 miljoner ex enbart på konsolversionerna. Till det ytterligare några mille på PC (äkta kopior).

Själv köper jag det till PC (för grafiken) och till X360 (för några polares skull).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Själv köper jag det till PC (för grafiken) och till X360 (för några polares skull).

Köper också på PC och 360. 360 för ett gäng jobbarkompisars skull, tycker fortfarande bättre om FPS på PC


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Att BF3 kommer vara bättre än Activisions heliga ko råder de inga större tvivel på.

Medlem

Mest reklam vinner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alltså, det här är ju definitivt utgivaren som vill hypa sin produkt. Däremot så är det sant, inte bara det, kunde ha sagt bara Battlefield är överlägset Call of Duty och det hade varit sant.

Jag kommer spela det här definitivt, Battlefield har varit det roligaste som hänt multiplayer FPS och fortsätter vara det.

Skrivet av Lowlife_Talibans:

Ni tar er vatten över huvet när ni säger att Bf är bättre än Cod , de nya Bf ser ju riktigt nice ut.... men jämför gammla Bf med Mw2 så ser man ju klart vem som sopar mattan med vem ... Bf har aldrig någonsin haft samma känsla, samma flyt som Cod, och kommer aldrig få heller... Bf3 må va bättre än Mw2 när de kommer, men kolla gärna de nya Cod sen. då kan ni kasta spelet Bf åt skogen..

Alla Battlefield spel har varit bättre än alla Call of Duty spel någonsin, så är det tyvärr. Kanske inte på singleplayer fronten, men det är inte därför man spelar Battlefield. Så du kan ta Call of Casuals så tänker jag spela spelet som kräver faktiskt lite taktik och teamplay, inte twitch skills och veta vilken riktning man kastar sina granater i början av matchen.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Nästa COD kommer sätta tak på alla andra FPS spel, då inkluderar jag Battlefield 3

Medlem

Frostbite överlägset cod i nätkoden? Never in a lifetime... FB 1.0 hade den värsta nätkoden jag sett på år och dar fanns inte en gnutta hopp för klanspel på högre/seriösare nivåer. Vissa kanske inte bryr sig men tex i BC2 var det löjligt uppenbart även i public.. spring runt ett hörn och bli dödad när servern kommer ifatt.

Ge mig RO2 det är överlägset båda två imho.

Medlem

Kan vi inte få se en till bild av bobby kotick?!

Medlem

I mina ögon så utklassade battlefield bad company 2, mw 2 och black ops något otroligt.
I CoD så är det ingen innovativ nytänkande gameplay, bara fler bögiga killstreaks och tråkiga op vapen.

Det som gör bc2 så mkt bättre är att man kan förstöra det mesta, otroligt bra ljud effekter, mer teamwork vänlig gameplay, alla fordon är player styrda, bättre gamemodes, snyggare maps, snyggare grafik, snyggare överhuvudtaget.

Och att dom har utvecklat frostbite med bc1 och bc2 för att kunna leverera en värdig battlefield 3 ger dom så otroligt mycket mer kött på benen, vad var det modern warfare 2 hade som dom utvecklat mer efter första, typ ingenting, glas rutorna var lite snyggare när dom gick sönder typ, men annars var det bara sämst online gameplay som var ojämnt och helt och hållet level baserat.

Min slutsats är att COD kommer bli helt jävla överkörda av BF3, damn dom blev ju helt överkörda av bc2, för att sedan komma med ett skitspel som blackops.

Medlem

Känns så ledsamt varenda gång jag ser namnet "Activision Blizzard".

Men jag ser verkligen fram emot detta spelet och kommer förhandsboka det i sommar till både PC och PS3 efter jag köpt tv till sommarstället. Tror detta kommer att ta nya plan för FPS-spel, sedan så blir det inget call of crap detta året förmodligen. Det skulle va om de hade gjort en helt ny spelmotor+hitbox+borttagning av perks och istället möjligheten att låsa upp träning eller nåt sånt lite mer realistiskt. COD points bort säger jag bara. Jag kan säkert räkna upp 20 saker som de måste rätta till med dden här serien för att jag ska köpa ett nytt spel av det igen.

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

Kan vi inte få se en till bild av bobby kotick?!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Äsch, det är väl inget. Kasst som CoD är.

Medlem

COD vs BF diskussionen är tröttsam. Det är två helt olika spel. Men det är som det är. Vad som är störigt dock, är när publishers och utvecklare går ut i media och kastar skit omkring sig. Det känns oproffesionellt och barnsligt. Varför inte bara göra bra spel och låta spelet tala för sig själv. Just nu känns det som att tjockisen på skolgården är BF och trycker ner den något tysta individen COD för att han själv mår dåligt.

Inaktiv

Prat, prat, prat...

EA ger ju aldrig det man vill ha, kan bero på DICE som konstant sitter och utvecklar nya Battlefield spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hoppas dom blir lika bra båda två, så skaffar man båda och har dubbelt kul.

win-win typ....

Medlem

Nej tycker inte det är nåt för tidigt uttalande av ea... dom har antagligen lyckats göra ännu ett mästerverk sen bf2 och för mig så äger bf2 fortfarande alla cod spelen på alla sätt och av det man har sett från bf3 så ser man klart och tydligt att dom har lyckats igen... over and out

Medlem

så glad jag blev när jag läste artikeln! Bf<3 cod</3 Cod har alltid domenerat på sin Campains men Bf har alltid varit överlägsna på Multiplayer!

men battlefield har alltid varit mitt favorit fps spel, ända sän bf2 kom ut

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Ja att spelmotorn är bättre är de viktigaste när de kommer till ett bra spel.... eller inte.

Om det är de dem satsa på så har redan förlorat i mina ögon.

I ett FPS spel är spelmotorn det ABSOLUT viktigaste. För nej, det handlar inte bara om snygg grafik.
Det handlar om att som i CoD BO så kan du sikta på en person medan servern registrerar att du siktar 45 grader åt ett annat håll (finns många bevis på att CoD motorn lider av detta problem).
Spelmotorn är också det som ger realism eller arkad känsla i spelet. Spelmotorn är det som ger inlevelse i spelet. Spelmotorn är det som avgör om snipers kan skjuta en springande och hoppande person i huvudet hela tiden. Spelmotorn är det som avgör om "bunny hoppers" kan existera (försök träffa ens rätt vägg hoppande och skjutande med en AK47:a).

Så ja jag hoppas dom satsar ALLT på att göra en bra spelmotor och inte som CoD, nya banor och sälja det som ett nytt spel med en snart 10 år gammal (knappt fungerande) spelmotor.

Medlem

EA få säga vad dem vill, men jag vet iaf att black ops var en av mina sämsta spelköp på länge!

Medlem

Att vara överlägset ett point-and-klick spel som inte ved vad bulletspread betyder som CoD är inge svårt. Gameplay mässig är Battlefield överlägset och det lär det vara även grafikmässigt då MW3 omöjligt kan ha en grafikmotor som kan mäta sig med Frostbite 2 då spelet knappt varit i utveckling under någon längre tid.

Medlem

Varför kan de inte fokusera mr på att göra ett bra e-sport spel? Banorna är för stora moch har tanks, flygplan och annat skit som ingen är intresserad av. För ett riktigt framgångsrikt spel måste det finnas en e-sportsinriktning att de failar att inse fortfarande är riktigt trist.

Medlem

vill ha hans spå kula tack vill kunna se in i framtiden med!

Medlem

Tycker de är lite dryga att snack på så vis, men spelet verkar grymt!

Medlem

30 FPS på konsol? Nej tack.

Medlem

Alla vet att det är överlägset MEN CoD kommer ändå att sälja mer tack vare allt ignorant folk.
Aka P12:or.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Spelmotorn för nya CoD vet de inget om...

Ja, för deras motor är säkert så mycket bättre Frostbite 2... Det finns en anledning till varför det inte finns något footage på MW3 än. Liksom, vad har de att komma med?

Medlem

Vilket jävla bra uttalande asså! Och för inte tala om hur lika spelen är! Och alla fanboys i tråden! woop woop


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Det är alltid lika intressant att läsa diskussioner om vad som är bättre och sämre då allt är subjektivt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

härligt att dom har så stort förtroende i sin produkt, men låt spelet istället tala för sig självt. känns på nåt vis "oproffsigt" att sätta en gloria på sin produkt när ingen annan spelat det och därför inte kan argumentera emot.

123
Skriv svar