När spelen blir verklighet

Medlem

Efter att ha spelat assasins creed 2, så synade jag en kyrka som jag ser varenda gång jag är på väg mot stadens centrum. Jag hade inga tankar på att klättra men spekulerade över hur man skulle på bästa sätt ta sej upp på kyrktornet. Och detta besvär när man äter ute, att man förgäves sitter och dubbel-klickar på maten för att den ska förtäras.

Medlem

Händer väl mest när jag drömmer.
En tid där jag såg mycket animé o lirade battlefield 1943 en hel del så drömde jag att jag krigade i battlefield 1943 miljö, fast jag var en animé gubbe

Medlem

Upptäckte idag attt jag går ner för trappar i samma stil som Nico Bellic. Och för typ ett års sen spelade jag mycket Oblivion och sen på skolan försökte jag quicksavea innan ett prov.

Redaktör

Det fanns en tråd om detta i forumet när #Quake 3 var nytt. Minns att ett par personer tänkte sig att strafehoppa nerför rulltrappan till t-banan. Undrar om inte railgun nämndes där nånstans också.

Jag körde #GTA 4 ett gäng timmar i sträck i ett nedsläckt spelrum. Gick ut för att köpa mat, på övergångsstället kom jag på mig själv med att stirra på en bil och tänka mig att slita ut föraren och sno kärran.


signatur
Medlem

Efter ett tredagars BF-lan hoppade jag nästan i diket när en bil kom körandes mot mig på vägen hem, men det var länge sedan och i yngre år


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

"flonken" för att komma in vart jag vill. TP:a mig vart som helst. Quck save / load. Godmode.

I'm a dreamer but I'm not the only one.

Medlem

Mestadels när man är i skolan och ska skriva av eller renskriva ett papper vill jag alltid trycka CTRL+A, CTRL+C och sedan CTRL+V på det nya pappret. Alltid lika jobbigt att skriva av något

Sen även när jag kör bil brukar jag alltid drömma mig in i spelvärlden, dock känns det inte så säkert så jag brukar komma på mig själv fort. Har varit nära att bumpa in i några när jag kört men än så länge har jag klarat mig

Medlem

Nej, jag är inte psykotisk.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det fanns en tråd om detta i forumet när #Quake 3 var nytt. Minns att ett par personer tänkte sig att strafehoppa nerför rulltrappan till t-banan. Undrar om inte railgun nämndes där nånstans också.

Jag körde #GTA 4 ett gäng timmar i sträck i ett nedsläckt spelrum. Gick ut för att köpa mat, på övergångsstället kom jag på mig själv med att stirra på en bil och tänka mig att slita ut föraren och sno kärran.

Haha undrar vad lite alkohol kunde ha gjort där

Himlen och låg upplösning, som någon nämnde där uppe, har jag vart med om och efter att ha spelat half life i väldigt många timmar i sträck kom jag på mig själv med att tänka "F6 quick save" efter att ha gått jävligt långt längs en cykelbana!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

När jag har spelat minecraft och ser ett träd tänker jag att jag skulle vilja hugga ned det och crafta allt jag behöver med det. När jag istället har spelat GTA innan så tänker jag att jag ska se upp för trädet, för lyktstolpar kan vika sig men träd är odödliga.

Medlem

När jag var yngre och spelade wow så kom jag på mig själv en morgon när jag var nyvaken med att leta i nedre delen av mitt synfält efter knappen som man får upp questlistan med... tänkte väl att jag behövde den för att veta vad jag skulle göra den dagen..

Har också fått nått sorts tunnelseende och "strafat" runt butikshyllorna i kiosken efter ett långt lan.

Inaktiv

Haha.
Aldrig sett saker IRL men därimot har jag drömt.
En gång drömde jag ngt riktigt galet.
Jag och några polare spelade på min HD tv på stranden av ngn konstig anledning.
Slutade med att vi glömde tvn på stranden och när vi skulle tillbaka å hämta den var hela staden som taget ur silent hill 2.
Det snöade aska och allt var helt fucked up medan vi skulle ta oss till stranden och hämta tillbaka min HD tv.
När jag vaknade var allt WTF?


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Det här har väll redan diskuterats i Era nördigaste feltänk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har jag suttit och gejmat en hel dag och sen går ut utomhus kan jag ibland tänka "fan vilken snygg grafik" innan jag inser att det är här är ju verkligheten.. eller?

Fy fan ni är ju skadade hela bunten eller är jag bara full ner jage skrivere dettta *hick*
nävars har vissa tendenser själv att iaf kolla på klätterbara kyrkor när Assassins är färskt i minnet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

AW8
Medlem

Jo, det har hänt.

Minns när jag spelat en hel del GTA San Andreas, och efteråt skulle dammsuga trappen.
Råkade välta omkull dammsugaren och fick en hastig impuls att vända upp den innan den började att brinna!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag har ofta velat kunna hoppa omkring och klättra på byggnader som i Assassins Creed spelen.
Under vintern tänker jag många gånger också att det skulle vara fint med en portalgun med ena portalen vid nån trevlig, solig plats

Medlem

Har en bror som har pratat CS-taktik i sömnen...

Medlem

Har lärt mig en del freerunning sedan jag börja assassins creed gälls det?

Lirade klart Doom3 på en sittning samma dag det släpptes, jag spöade sista bossen kl 5 på morgonen( började kl: 23) utan att ha uppfattat tiden. När jag somnade blev jag sparkad ur sängen av dåvarande flickvän för att jag skrek i sömnen. I ren chock uppfattade jag inte att jag var i mitt sovrum på åtminstonde 20 sekunder, trodde jag var i ett rum på mars. Obehagligt som fan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

GTA San Andreas, kollade instinktivt efter tanklocket på förbikörande bilar!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det fanns en tråd om detta i forumet när #Quake 3 var nytt. Minns att ett par personer tänkte sig att strafehoppa nerför rulltrappan till t-banan. Undrar om inte railgun nämndes där nånstans också.

Det påminner mig om en idrottslektion vi hade i gymnasiet då vi skulle hoppa längdhopp. Matte/data-klass som det var urtartade det snart i att vi började strafejumpa för att bygga upp fart. Jag tror vår gymnastiklärare tappade all respekt för oss den dagen.

Medlem

Skulle tro att det har att göra med hur.. aktiv ens fantasi är. Det händer mig nu och då, hur det nu är...

Medlem

Hehe, intressant. Kommer ihåg när Half-life 2 var nytt och jag satt och lirade det som en tok. Kommer ihåg att när jag hörde fläktar trodde jag att det var dom där carbine bollarna som kom flygandes.

Medlem

Inte riktigt relaterat egenteligen kanske men, på skoj brukar jag försöka pussla ihop saker i omgivningen för att bilda rader. det är dock mer för att ersätta ciggen i handen när man är ute och går än att tetris smyger sig in i mitt undermedvetna.

hur jag kom på sysselsättningen är dock väldigt relaterat till 'när spelen blir verklighet' jag hittade wikipedia artikeln för http://en.wikipedia.org/wiki/Tetris_effect och jag tyckte det lät ganska roligt så jag testade det.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Händer hela tiden. Jag fantiserade en gång att jag mördade någon med mina "hidden blades" hehe.

Medlem
Skrivet av maxinator666:

Händer hela tiden. Jag fantiserade en gång att jag mördade någon med mina "hidden blades" hehe.

snälla bo långt ifrån mig


signatur

// Bacon <3

Medlem

Att verkligen tänka med portaler, hur man snabbast kan ta sig fram genom att poppa en portal under sig och sedan på byggnaden man ska till.
Och att höra "human aggro sound" från WoW, då och då. Efter man hade farmat långa timmar i Tyr's Hand back in the days Eller GBC pokemon musik när det är tvärtyst

Medlem

Drömt massor men när jag är vaken brukar det inte hända särskilt ofta alls. Lust att klättra på hus och VARFÖR HAR DOM INTE LAGT IN EN MUTE FUNKTION ÄN (jag hatar bebisar/småbarn ._.) är det enda jag kan komma på.

Medlem

Jag brukar ibland tänka mig en sträcka i nivåer. Så t.ex. Jag går en promenad upp till affären och kanske tycker att det är lite halv segt att gå, då planerar jag upp vägen dit i nivåer och med loading time's emellan vissa sträckor. Det får tiden att gå och vägen att kännas lite kortare. ^^

123
Skriv svar