Inga dedikerade servrar i Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av Snejbelsax:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

ACTIVISION GÖR DET IGEN! :D:D

Vad har activision med det att göra?

Är väl snarare Infinityward du ska gnälla på.

Medlem

Jeeez! Jag trodde verkligen att dom hade lärt sig efter MW2!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Och där tappa jag intresset helt för MW3.... Fantastiskt! Bra gjort Infinity Ward! Jag hade fortfarande spelat MW2 om ni haft dedikerade servrar!

Sorgligt att ett annars bra spel skall få sådan här skit behandling....

Då riktar jag in mig fullt ut på BF3 nu då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

och där köper jag inte mw3, just denna nyhet jag har väntat på.

BF3 all the way!

Medlem
Skrivet av Yunfat:
Skrivet av Snejbelsax:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

ACTIVISION GÖR DET IGEN! :D:D

Vad har activision med det att göra?
Är väl snarare Infinityward du ska gnälla på.

Tvärt om min käre Yufat, tvärt om.
Acti
vision är de som sätter budget, release tid, bestämmer innehåll, de bestämmer allt kort sagt. Allt IW/Treyarc gör är att koda spelet efter bästa förmåga inom de ramar som Activision sätter upp. Vissa utvecklare får mer frihet (Bungie) och andra får mindre (IW).

Medlem

Dom vet att dom redan har förlorat kampen om PC FPS spelarna med BF3.

Visa dom hur rätt dom var och skippa detta.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

undra va dom vill få ut inga dedis o månads kostnad? aja kommer köpa för o testa iaf Mw2 va ju kul även om matchmaking är irriterande.

Medlem

HAHAHA

De har redan jävligt mycket att bita i mot BF3. Inte nog med att de tappar en konkurrensfördel när de snackar om månadsbetalning. Nu gör de dessutom om misstaget från MW2.

DICE kontoret måste ha korkat upp champagnen åt Activisions idioti (och ja Yunat, det är Activision som tar dessa typer av "pyttesmå" beslut inte infinityaward).

Medlem

De pratar ju dock om deras "inside sources". Inget har än så länge blivit officiellt bekräftat så vitt jag kan läsa mig till? Sen detta "He also reiterated that, as we initially reported, the multiplayer for Modern Warfare 3 is still in development and that not everything has been locked down."
Nu är det säkert mycket möjligt att vi inte kommer se dedikerade servrar dennna gång heller. MEN tycker alla ska dra i bromsen lite innan ni spyr galla över detta spel. Hur många läste enbart överskriften till den här artiklen för att sedan direkt posta?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kabex:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zleeck:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stör mig inte så mycket faktiskt. Skönt att bara kunna hoppa in och lira tbh.

^This

MW2's multiplayer var seriöst det bäst utförda jag någonsin skådat.

Bästa vet jag inte, gillade bara hur man kunde hoppa in i "queue" för att komma in i ett game. Tycker ändå serverlista och sådant ska finnas.

He, quick play. Hur länge har det funnits?

I COD? En gång av sju.

Fast BlOps har ju också quick play.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Wow, den här bilden kom till användning snabbt igen.
http://www.nofrag.com/images/005778.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Kör jag online störs jag inte utav dedikerade men på lan är det ett måste !


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

haha helt rätt, fortsätt gräva nedåt CoD!

Medlem

KILLSTREAKS LOL

Medlem

varför inte bara göra så man kan skapa servar som i tex counterstrike1.6?
Det var helt underbart att ha den kontrollen över sin egen server!

MW3 skulle kunna ha rankade servrar som dom äger själva där man går upp i rank och låser upp saker.. Sen skulle dom kunna tillåta dedikerade servrar för klan lir, taktiksnack och så vidare..
Dom är så jädra bombade.. och anledningen till att de inte blir dedikerade är väl för dom vill tjäna pengar på allt. och kunden ska inte få göra ett skit förutom att springa och panga..

YAY för att sitta i cpkö där man inte vet vart man ska hamna!

Nej alla borde satsa på *Battlefield3* istället och inte köpa MW3 som inte bryr sig ett skit om vad kunden har att säga.. dom är bara pengaberoende tjockisar

Medlem

Skönt! Nu kan man lägga alla pengar på BF3 Limited Edition istället

Medlem
Skrivet av Remus:

Och där tappa jag intresset helt för MW3.... Fantastiskt! Bra gjort Infinity Ward! Jag hade fortfarande spelat MW2 om ni haft dedikerade servrar!

Precis som jag känner, om det inte hade varit för att MW2 saknade dedikerade servrar hade jag fortfarande nött det, personligen tycker jag att det är det bästa MP spelet. Men men... Och som någon annan skrev, jag blir inte ens arg, inte besviken heller... bara väldigt trött.

Medlem

"set sail for fail"

kunde ine sagt det bättre. Inte för att jag varit intresserad av CoD sedan de skippade WWII-stuket, men ändå Ni ska få se att Kotick nog tjänar ihop tillräckligt mycket cash från lättlurade idioter till gamers för att få råd till den där söderhavsön...

Medlem

MW2 vart totalt förstört med Matchmaking (PC) .. eftersom Black ops till PC gav oss dedicated, så tänkte jag att: Fan va nice, då kommer nog Infinity ward också gå samma väg som Treyarch.
Men Nejdå.
Nu vill jag verkligen inte köpa spelet, förut var det typ "hmm kanske" .
Och nu ALDRIG I LIVET, eller jo kanske om det är rea på det om 2 år.

Moderator | Testpilot
Skrivet av zdib:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kabex:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zleeck:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stör mig inte så mycket faktiskt. Skönt att bara kunna hoppa in och lira tbh.

^This

MW2's multiplayer var seriöst det bäst utförda jag någonsin skådat.

Bästa vet jag inte, gillade bara hur man kunde hoppa in i "queue" för att komma in i ett game. Tycker ändå serverlista och sådant ska finnas.

He, quick play. Hur länge har det funnits?

I COD? En gång av sju.

Fast BlOps har ju också quick play.

Bara för rankat spel och finns inte så du kan gruppa upp med vänner för att sedan ställa dig i kö för ett game.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var först väldigt emot men tänkte sedan på warcraft 3 med battle.net och där fungerar det ju väldigt bra. Krävs nog att genomförandet är väldigt bra. Sen är ju inte cod riktigt samma sak som wc3, man stannar oftare över kartbyten och hoppar in och ut mycket oftare och då är det skönt att ha ett par favoritservrar man alltid kan lita på, oavsett om man känner folket där eller inte.

Medlem

Tja, det är ju inte officiell utsago att det ska bli så, om jag förstod artikeln rätt. Om det visar sig att de skippar dedikerade servrar undrar jag däremot vad de har för motivering till valet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

E3 2011 in Los Angeles is only a few days away and there is a lot of excitement in the air. We are thrilled to be at the expo to show you Battlefield 3! We are currently putting the final touches on our demo - testing, tweaking, and in general, creating a game that’s looking amazing. I’m very happy and proud of what our DICE team has accomplished and what we’ll be unveiling to the world at E3.

Following our Battlefield 3 announcement earlier this spring, a lot of you have asked us for more info on multiplayer. Well, wait no further – we will be showing both single player and multiplayer gameplay at E3! You can expect new trailers and screenshots as well as in-depth press previews hitting next week. You can also watch the EA press conference live on EA.com on Monday.

So what can you expect from the Battlefield 3 multiplayer? Powered by the Frostbite 2 engine, Battlefield 3 features some of the biggest and most spectacular maps that we have built. At the same time, we are also able to create more intense close-quarter combat than ever before. The multiplayer map, “Operation Métro,” available for press to play on the show floor, combines both sides of the scale into one cohesive experience. Gamers will experience a physical battlefield and be able to temporarily disable vehicles, go prone, mount weapons, lay down suppressive fire and more. Under the hood, the brand-new engine ensures cutting-edge visuals and immersion. All things combined, big and small, add up to the best Battlefield game we have ever created!

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars. We look forward to providing more information on these features in the near future!

Karl Magnus Troedsson
General Manager, DICE

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

zero dollars.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

http://blogs.battlefield.ea.com/resized-image.ashx/__size/300x0/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/battlefield_5F00_bad_5F00_company/KM.png

Owch, snyggt move DICE.
Ja, jag postar det här överallt, det är för väl tajmat och kul att låta bli.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

mg
Medlem

Som sagt inget som är officiellt, och jag är ganska skeptiskt till att de inte kommer ha dedikerade servrar till PC, det vore ju verkligen att skjuta sig själv i foten.

Och om det blir så verkar det ju ändå finnas en och annan stackare som tycker det är mysigt när laggande ryssar hostar spelen på deras piratkopierade pentium mmx.

Medlem

Svårt att se att detta blir någe bra.. Nä fail luktar de

Inaktiv

är det bara jag som tycker att dedikerade servrar är skit?
dryga admins som säger vad man får göra .. patetiska script osv som gör att man blir kickad automatiskt om man står still mer än 5 sekunder .. och att man alltid blir kickad för att göra plats för ngn patetisk klanmedlem
för att inte tala om alla färglada textscrollers med texter som n00b r0x0r y00 1337 osv osv .. *spyr lite i munnen*

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Tja, det är ju inte officiell utsago att det ska bli så, om jag förstod artikeln rätt. Om det visar sig att de skippar dedikerade servrar undrar jag däremot vad de har för motivering till valet.

pengar, och folk köper skiten oavsett.. casual gamers skiter fullständigt i dedikerade servrar, och tycker bara det är en böld i arslet att behöva bry sig om saker som ping osv,och leta i en lång lista.. och klicka på 50 servrar som säger att dom är full trots det står 10/16 eller ngt ,och drygar sig med lösenord..

Medlem

Vad spelar det för roll för folk här om det inte finns en serverlista, när ingen ska köpa spelet ändå?

OFFTOPIC - jag är ny på denna sidan, men har läst trådarna om MW3. Vad jag har förstått så är det många som tycker att denna spelserien är bland det värsta som hänt spelvärlden. Tydligen är det också väldigt dyrt, mycket dyrare än andra spel, för priset verkar alltid komma på tal.

Ta spelet för vad det är, ett spel. Jag har haft väldigt skoj med de föregående modern warfare spelen. Det är snabbt och lättspelat action och jag tror det är det som är målet. Inte att vara en krigssimulator.

12
Skriv svar