Minecraft och Eve Online utslagna

Medlem
Skrivet av Farris:

NU ÄR DET PERSONLIGT!
RAAAWOR!!

lol

Skönt att jag inte spelar dessa spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Why can't we be friends?

Avstängd

intressant att wikipedia har blivit uppdaterad av 14åringar som tror de kan detta med hackning och crackning.
en rejäl omskrivning behövs! Hänvisar till den mer korrekta engelska wiki:

citerar, "A hacker is a person who breaks into computers and computer networks for profit, in protest, or because they are motivated by the challenge."

citerar igen, "Other definitions of the word hacker exist that are not related to computer security. They are subject to the long standing hacker definition controversy about the true meaning of hacker. In this controversy, the term hacker is reclaimed by computer programmers who argue that someone breaking into computers is better called a cracker,[3] not making a difference between computer criminals ("black hats") and computer security experts ("white hats"). Some white hat hackers claim that they also deserve the title hacker, and that only black hats should be called crackers."

och hänvisar till en fin länk, http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_definition_controversy#Ha...

Medlem

För att klara upp lite:

- en DDoS-attack är en överbelastningsattack, det vill säga man skickar så många requests till en eller flera servrar att den inte hinner med. Det är väl detta som händer här. Det är rätt enkelt att åstadkomma bara man har tillräckligt många burkar som kan skicka requests samtidigt. Attacken i sig är tämligen meningslös utom i annat än utpressningssyfte. I princip försvarar man sig mot den genom att börja blockera dom IP-nr som skickar orimligt många requests, men att ha folk och utrustning som klarar detta är dyrt.

- Attacken mot Sony och andra företag var något helt annat. Där bröt man sig in i databaser och stal användaruppgifter, vilket är långt mycket värre än en DDoS-attack.

Slutsatsen är att attacken mot Sony var betydligt mycket värre än det här som bara är fjant.

Medlem

Varför måste de ge sig på Minecraft? Det är som att slå på den lilla killen i klassen som alla vet att man inte får slå.

Argumentet att sådana här attacker är bra för det visar på säkerhetshålen tycker jag är fånigt. Om företaget vill ha frivilliga för att testa deras säkerhet skulle de fråga efter det. Det är självklart för egen vinnings skull som folk hackar tjänster på detta viset, sedan är säkerhetsargumentet bara en dålig ursäkt.

Det är som att råna en butik bara för att se om man kan och sedan påstå att rånet var för att undersöka butikens rånskydd. Fånigt.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Hysteriskt roligt ^^


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

gnäll gnäll gnälll

Medlem

Yes, hoppas de äntligen dödar MineCraft!

FFS, another one bites the dust!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

det tragiska är att andra stora företag inte lärde sig från sony incidenten och uppgraderade deras säkerhet, sen ska ni ju rikta ilskan lite åt de företag som behandlar all information också, jag menar de har skyldighet att förutse att hackers vill komma åt deras databas och fixa ordentligt skydd elr?
det hackers gör är idiotiskt men frågan man ska ställa är att hur kan sådana stora företag förutom mindcraft, ha så dåliga skydd mot en hacker attack*?!!?

det är trots allt de stora bolagen som har skyldighet gentemot oss spelare, att alltid skydda våra personliga information på bästa möjliga sätt!

Medlem
Skrivet av delli:

Folk hånade Sony nu när dom går på andra så är de annat ljud i kistan

+1. Riktigt orespektfullt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Död åt hackarna! Ring Mossad!

Medlem

ddos e ju riktigt fränt...för 20 år sen.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Wow.. jag undrar hur länge till de kan hålla på. Vad är deras motiv, eller varför går de på allt spelrelaterat? Är det miljöaktivister som inte gillar att man använder datorn till oproduktiva saker eller vad?

Some men just want to watch the world burn.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Underbart, hopopas dom fortsätter.

Moderator | Testpilot

Hahaha, det är mig ett trevligt gäng killar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

rav
Medlem

Borde inte den här typen av attacker, i slutändan, gå emot dom själva? All form av terror leder till ökad säkerhet och minskad frihet. Internet om 20 år kommer kräva pass och tull.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Lowblowz:

Sådana som anmärker hur andra stavar på internet är patetiska

Okunskap är knappast något man skall uppmuntra, och inte heller ignorera.

De jag inte förstår är varför han skriver den negativa kommentaren efter. Är de för att han ska må bättre själv? Och de är ofta sådana personer som ska 'lära upp' som ska göra syrliga kommentarer efter. Tror ni att man lyssnar om de kommer en syrlig kommentar efter ?

Men applåder till er som kan stava

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lowblowz:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Lowblowz:

Sådana som anmärker hur andra stavar på internet är patetiska

Okunskap är knappast något man skall uppmuntra, och inte heller ignorera.

De jag inte förstår är varför han skriver den negativa kommentaren efter. Är de för att han ska må bättre själv? Och de är ofta sådana personer som ska 'lära upp' som ska göra syrliga kommentarer efter. Tror ni att man lyssnar om de kommer en syrlig kommentar efter ?

Men applåder till er som kan stava

Vem bryr sig ens om hur folk stavar på internet? Helst ett jävla forum. Låt folk ba skriva som dom vill precis som jag gör just nu, jag har gjort många skriv fel nu så låt oss se om ni kan hitta dessa eller skulle det vara för svår för er allihopa?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MFC
Medlem

Det är en tidsfråga innan Obama trycker på röda knappen (läs: stänger av Internet... vad det nu betyder i reella termer(?))


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Det är en tidsfråga innan Obama trycker på röda knappen (läs: stänger av Internet... vad det nu betyder i reella termer(?))

Hur skulle det ens funka i praktiken? En massiv D-dos mot alla sidor på hela internet?
Går det ens "stänga av" internet?

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MFC:

Det är en tidsfråga innan Obama trycker på röda knappen (läs: stänger av Internet... vad det nu betyder i reella termer(?))

Hur skulle det ens funka i praktiken? En massiv D-dos mot alla sidor på hela internet?
Går det ens "stänga av" internet?

Fråga inte mig men troligen är det hela nätet i USA isf. Ordet "hela" är i detta sammanhang kanske relativt. Det jag vet är att detta finns på plats och Obama har varit nära att göra det vid minst ett tillfälle.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag skulle seriöst vilja ha någon slags övervakning av varenda individ som sitter vid en dator, så att man på ett effektivt sätt ska kunna plocka bort dessa skithuvuden.

Go FRA (typ)!

Medlem

signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MFC:

Det är en tidsfråga innan Obama trycker på röda knappen (läs: stänger av Internet... vad det nu betyder i reella termer(?))

Hur skulle det ens funka i praktiken? En massiv D-dos mot alla sidor på hela internet?
Går det ens "stänga av" internet?

Fråga inte mig men troligen är det hela nätet i USA isf. Ordet "hela" är i detta sammanhang kanske relativt. Det jag vet är att detta finns på plats och Obama har varit nära att göra det vid minst ett tillfälle.

Det är bra, på med foliehatten bara.

Medlem

Nu visar sig dubbelmoralen.
Helt plötsligt går folk i taket för att nånting de påverkas av själva eller något de gillar blir hackat, medans när det gällde Sony etc så lät det "Rätt åt Sony yada yada yada"...

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Nu visar sig dubbelmoralen.
Helt plötsligt går folk i taket för att nånting de påverkas av själva eller något de gillar blir hackat, medans när det gällde Sony etc så lät det "Rätt åt Sony yada yada yada"...

Det fattar inte jag heller. Det var ju inte direkt Sony som hackade sig själva

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Jag skulle seriöst vilja ha någon slags övervakning av varenda individ som sitter vid en dator, så att man på ett effektivt sätt ska kunna plocka bort dessa skithuvuden.

Go FRA (typ)!

Kan ju börja med kulturpolis också, så vi alla vet hur vi ska bete oss och vilka åsikter vi ska ha. Sen börjar vi åsiktsregistrera alla som inte håller med sittande regering. Oj, hamna vi i soviet nu helt plötsligt?

Inaktiv

DDoS:ar de för att säkerheten i övrigt är så hög? Lyckas de inte hacka dem? Vilka förlorare Lulsec är... OK när de faktiskt hackade företag och visade på dålig säkerhet, men detta är bara töntigt.

Medlem

Oh thats just wrong...

Skriv svar