Minecraft och Eve Online utslagna

Robot
Minecraft och Eve Online utslagna

Båda titlarna är under DDOS-anfall av gruppen LulzSec. Eve Onlines hemsida är också nere. Samma grupp som tagit på sig en bunt tidigare attacker.

#minecraft, #eve-online, #bethesda, #nintendo


Medlem
Minecraft och Eve Online utslagna

Såååååååååååååå vem vill följa med och ta död på LulzSec och dom som hjälper han?


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Wow.. jag undrar hur länge till de kan hålla på. Vad är deras motiv, eller varför går de på allt spelrelaterat? Är det miljöaktivister som inte gillar att man använder datorn till oproduktiva saker eller vad?

Medlem

Jag kan hänga med!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Såååååååååååååå vem vill följa med och ta död på LulzSec och dom som hjälper han?

Meh. Mig gör det inget.

Edit: "och de som hjälper honom"*
Fick inte så jättehögt betyg i svenska, va?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Såååååååååååååå vem vill följa med och ta död på LulzSec och dom som hjälper han?

Fast det är ju faktiskt rätt åt giriga Minecraft-utvecklare. Dessutom är det ju bra att säkerheten testas! Eller hur det nu brukar låta?......

Men genom uteslutningsmetoden kan man snart komma fram till vad LulzSec-jävlarna spelar för något (det vill säga det som de inte själva attackerar).

Medlem

Kan dessa tragiska jävla idioter skjutas av den ryska maffian så att vi får fred på denna jord?

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Kan dessa tragiska jävla idioter skjutas av den ryska maffian så att vi får fred på denna jord?

Rage much?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Såååååååååååååå vem vill följa med och ta död på LulzSec och dom som hjälper han?

Ge mig en duglig arsenal så är jag på. Att de anfaller stora företag med bristfällig säkerhet är en sak, men det här är att gå för långt.
Ge fan i indieutvecklare, era skrivbordsterrorister! Bakstugerunkare! Källarbanditer! Klapphjon! Ollonborrar! Sillmjölkar!

EDIT: Notch kommenterar händelsen på reddit. They're on it.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Verkar vara ett gäng med rätt mycket fritid, inga flickvänner och ett enormt maktbegär...

En helt onödig aktivitet vilket som.
Nån som vet vad poängen är med dessa attacker?

OML
Medlem

Förhoppningsvis blir de tagna och får böta stora summor och får fängelse.

Medlem

Surt för EVE har stor turnering på gång just nu... och jag hade en ledig kväll jag tänkte spendera i jymden

Medlem

Möh jag som höll på att lira EvE :'(

Medlem

Men hallå folk, det var värst vad ni är ursinniga. Lugna ner er! Tänk på blodtrycket!


signatur

Imperator

Medlem

Äh, för mig spelar det ingen roll vad de attackerar så länge det inte drabbar mig.

Medlem

Modern terror.

Ge dom 10 miljaders i böter sen 400 år fängelse.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Reize:

Men hallå folk, det var värst vad ni är ursinniga. Lugna ner er! Tänk på blodtrycket!

Haha , men snälla vad tror du själv? Att folk ska vara glad över denna händelse?

Medlem

Jag som ville spela Minecraft.

Medlem

Terrorister!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

detta kan leda till 2 situationer, antingen så tar världen i med knytnävar och beefar upp internet, börja låsa ner saker, gör allting tajtare i det långa, eller så kommer dom bara göra en axelryckning för att de inte kan finna de skyldiga.

Inaktiv

Torches and pitchforks! Torches and pitchforks!

Medlem

LuLSec är bara ett gäng scriptkiddies som har lyckats få massa idioter att delta i deras Hivemind för DDoS atacker... jävlgit löjligt imo.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag fruktar den dagen (som lär komma snart) då de attackerar Steam...

Jäkla idioter, vad vill de få ut egentligen? Och kom inte och säg att det här är bra för att då måste alla företag gå igenom sin säkerhet. Dummaste bortförklaringen jag har hört. Det här gör de enbart bara för att jävlas och få sin E-penis att växa.

Medlem

Vilka töntar låter som nån är avundsjuk på Minecraft skaparen eller? vafan har han gjort för att bli ddosad.. jävla patetiska snorungar säkert.

Inaktiv

Börjar hoppas vi slipper inloggningar och annan sån DRM i framtiden, så DDOS attacker o annat inte drabbar vårat spelande.

Medlem

jag har hört att det är ganska lätt att skydda sig från ddos attacker. stämmer det?

Medlem

Idioter som bara förstör, borde vara skottpengar på dom.

Dom har även attackerat Escapistmagazine där min favoritkritiker Yahtzee (Zeropunctuation) håller hus.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av moberg:

jag har hört att det är ganska lätt att skydda sig från ddos attacker. stämmer det?

Njae, finns många olika typer av ddos attacker. Vissa av dom är riktigt svåra/dyrt så in i helvete att skydda sig från. Prolexic tex klarar att skydda dig från allt, men dom är sjuukt dyra.

Medlem

leagueoflegends.com nere nu...


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Olidion:

Surt för EVE har stor turnering på gång just nu... och jag hade en ledig kväll jag tänkte spendera i jymden

Indeed. Vi skulle in och träna inför nämnda turnering när attacken började och detta kommer antagligen påverka oss negativt (duh...). Jag är inte bitter dock, vill de hålla på och fjanta sig får de gärna göra det.

Skriv svar