GeoHot jobbar för Facebook

Robot
GeoHot jobbar för Facebook

Den (ö)kända iOS- och Playstation 3-hackaren George Hotz jobbar numer för Facebook.


Medlem
GeoHot jobbar för Facebook

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

*EDIT* Tog ej reda på vilket "hack" han låg bakom, trodde han låg bakom PSN attacken. I stand corrected.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

Eller sätt någon med sjukt bra it-kunskaper på en it-relaterad arbetsplats där han kanske får lagliga utmaningar

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Fisse:

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

Eller sätt någon med sjukt bra it-kunskaper på en it-relaterad arbetsplats där han kanske får lagliga utmaningar

+1
Pallar inte folk som ska hacka och whina på allt.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Pallar inte folk som ska hacka och whina på allt.

Skrivet av Z3bb4n:

Pallar inte folk som ska hacka allt.

Fix'd

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Z3bb4n:

Pallar inte folk som ska hacka allt.

Fix'd

Nej det är självklart förståeligt att man blir lite less på sådant, speciellt med tanke på gruppen som lulzsec som bara förstör för att de kan.
Jag uppfattar dock Geohot som en kille som gillar utmaningar, som många hackers.
Därför är det väl egentligen en bra idé att ge honom ett riktigt hacker-jobb som inte involverar att faktiskt kompromissa säkerheten för företag och deras användare?
Är det inte ganska vanligt att folk som en gång hackat numera penetrationstestar och säkrar, eller är det bara en önsketanke från min sida?

Ish
Medlem

Finns ju sjukt många hackers från 80/90-talet som jobbar åt/äger antivirusföretag idag.. Tycker det är bra, de bet ju hur en hacker tänker.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Fisse:

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

Men Fisse, du är ju grovpirat. Ska du prata om moral du? ^^

Medlem

Intressant, han har alltså vänner....eller menar de internetvänner?


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Oftast är det såhär hackers slutar upp. Företag anställer alltid de som lyckas hacka sig in på stora sidor eftersom de är jävligt smarta och kan täta till vartenda jävla hål.

Medlem

märks ju att folk inte vet vad Geohotz har gjort för hacks iaf...

dmn
Medlem

vad har det här med spel att göra?

Medlem
Skrivet av dmn:

vad har det här med spel att göra?

Heheh, undrade jag med. Antar att det är den långsökta gemensama nämnaren att man kan spela på de tre "platformar" som nämns i artikeln. Men att Facebook anställd någon är ju knappast vad en FZ-läsare kunde bry sig mer om..


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Finns ju sjukt många hackers från 80/90-talet som jobbar åt/äger antivirusföretag idag.. Tycker det är bra, de bet ju hur en hacker tänker.

Sen att en stor del av alla virus skapas av just antivirusföretagen själva för att kunna sälja sina produkter är ju upp till var och en att tycka vad man vill om.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Varför är FZ så besatta av hackare? Sådana borde tystas ihjäl eftersom de lever på uppmärksamhet.

Medlem

Ni som verkar tycka att han är någon superpirat elller hacker som bara vill jävlas. Han är en snäll gosse som bara vill göra tekniken lite öppnare. Han har förövrigt dementerat all form av piratkopiering.


signatur

Xd

Medlem

Själv är jag glad att nyheten publicerades här, vi får helt enkelt reda på att han som hackade PS3 har gått vidare till en anställning hos facebook. Jag tror med andra ord inte att han kommer att störa varken Sony, Nintendo, Microsoft eller Apple på ett bra tag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Ish
Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Ish:

Finns ju sjukt många hackers från 80/90-talet som jobbar åt/äger antivirusföretag idag.. Tycker det är bra, de bet ju hur en hacker tänker.

Sen att en stor del av alla virus skapas av just antivirusföretagen själva för att kunna sälja sina produkter är ju upp till var och en att tycka vad man vill om.

Du tycker inte att sådant behöver en källa för att jag ska tro dig?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

vänta lite. Gnällde inte hacker fanboisen som fan över att Sony's stämningar och grejer fick han att begå självmord?

Ish
Medlem
Skrivet av Proximately:

Själv är jag glad att nyheten publicerades här, vi får helt enkelt reda på att han som hackade PS3 har gått vidare till en anställning hos facebook. Jag tror med andra ord inte att han kommer att störa varken Sony, Nintendo, Microsoft eller Apple på ett bra tag.

Varför skulle han störa apple? Du är medveten om det han gjorde inte var olagligt?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av amphix:
Skrivet av Ish:

Finns ju sjukt många hackers från 80/90-talet som jobbar åt/äger antivirusföretag idag.. Tycker det är bra, de bet ju hur en hacker tänker.

Sen att en stor del av alla virus skapas av just antivirusföretagen själva för att kunna sälja sina produkter är ju upp till var och en att tycka vad man vill om.

Du tycker inte att sådant behöver en källa för att jag ska tro dig?

Absolut inte.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Tack vare den här mannen kunde jag bli av med Steve Jobs 12 tums kuk från mitt anus, dvs. göra vad tusan jag vill på min Iphone. Det är ingen nyhet att företag anställer "hackers" eftersom de är väldigt kunniga. De är en resurs helt enkelt.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Tack vare den här mannen kunde jag bli av med Steve Jobs 12 tums kuk från mitt anus, dvs. göra vad tusan jag vill på min Iphone. Det är ingen nyhet att företag anställer "hackers" eftersom de är väldigt kunniga. De är en resurs helt enkelt.

Du har ju faktiskt placerat den där helt frivilligt genom att köpa en Iphone. Eller snarare vill du ha den där, eftersom du har köpt en Iphone. Som att köpa en bil utan däck och sedan bli förfärad över att den inte går att köra.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av über_alles:

Tack vare den här mannen kunde jag bli av med Steve Jobs 12 tums kuk från mitt anus, dvs. göra vad tusan jag vill på min Iphone. Det är ingen nyhet att företag anställer "hackers" eftersom de är väldigt kunniga. De är en resurs helt enkelt.

Du har ju faktiskt placerat den där helt frivilligt genom att köpa en Iphone. Eller snarare vill du ha den där, eftersom du har köpt en Iphone. Som att köpa en bil utan däck och sedan bli förfärad över att den inte går att köra.

om du köper tändvätska som vuxen är tanken att du kan få bort korken som har ett barnlås. folk som inte jailbreakar är i mina ögon tekniskt sätt småbarn noobs som behöver skyddas i en liten bubbla då de inte förstår vad de gör. de första åren jag hade iphone fanns inte ens ÅÄÖ i sms fönstret om du inte jailbreakade och lade till en fix, skulle idag inte vilja ens ha en iphone utan SBseetings. faktum är att många nya s.k features som kommer i nya uppdateringar är välbeprövade sedan länge bland användare som tagit bort barnlåset, dvs jailbreakat.

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Fisse:

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

Men Fisse, du är ju grovpirat. Ska du prata om moral du? ^^

Nu får du väldigt gärna förklara vad du grundar detta på?

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Fisse:

Bra drag, sätt någon helt utan moral i jobb på ett ställe där offantliga mängder "privat" information finns.

Men Fisse, du är ju grovpirat. Ska du prata om moral du? ^^

Nu får du väldigt gärna förklara vad du grundar detta på?

"Håller med.
Mer en moral fråga än något annat. Jag brukar tanka spel osv rätt ofta via torrents, dock inte piratebay då det sprids för mycket skit där. Har slutat köpa spel utan att testa den färdiga produkten först. Sparat mig många kronor. Gillar jag dock spelet gör jag rätt för mig och går och köper det också. Så tummen upp för "piratande" här iaf. Ett och ett annat house album har man väl liggandes på disken också som man inte betalat för, men mest pga det är så omständigt att få tag i vissa house release i Sverige. Men då får utgivarna själv skylla sig för att de valt att inte släppa skivorna i lander jag bor i. "

Intressant...intressant ^^

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Ish:
Skrivet av amphix:
Skrivet av Ish:

Finns ju sjukt många hackers från 80/90-talet som jobbar åt/äger antivirusföretag idag.. Tycker det är bra, de bet ju hur en hacker tänker.

Sen att en stor del av alla virus skapas av just antivirusföretagen själva för att kunna sälja sina produkter är ju upp till var och en att tycka vad man vill om.

Du tycker inte att sådant behöver en källa för att jag ska tro dig?

Absolut inte.

Jo, tycker du ska ordna det jag Jag sökte lite snabbt och det finns mest bara spekulationer.

Är ni säkra på att ni har terminologin rätt, det är skillnad på en "hacker" och en "cracker"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är ni säkra på att ni har terminologin rätt, det är skillnad på en "hacker" och en "cracker"...

u'r correct sir! (Piratey voice)

Me knows... Att testa ett systems integritet behöver inte betyda att man vill skada det, vissa gör det just för att testa säkerheten, andra vill skada systemet, och skadar i sin tur oss som använder det. Dessa borde gå på plankan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar