L.A. Noire-chefen anklagas för sina arbetsmetoder

Medlem

Passar det inte så är dörren där.

Medlem

Problemet är ju att det i längden inte blir frivilligt. Om det är tillåtet att teckna avtal som accepterar övertid på 80h/vecka eller mer så kommer det ju i längden inte bara vara de som vill jobba så mycket som tvingas göra det. Företagen kan ju då sätta det som norm och sålla bort alla som inte ställer upp på det. I förlängningen ger det ju ett ohälsosamt arbetsliv med en massa hälsoeffekter som sedan kostar samhället pengar. Skrämmande vilken naiv inställning vissa har till arbetslivet här. "Det är frivilligt" osv. Jag bara hoppas att det är 13-åringar som aldrig själva arbetat som säger så. Även om man brinner för sitt jobb så är det ingen som i längden mår bra av så mycket övertid.

Medlem

Snart få vi "Rättvise"-märkta spel!

Medlem

Någon som har en siffra på hur mycket dom tjänar?
OM dom tjänar grymt bra typ 60-70 i månaden då kan jag förstå att dom jobbar så mycket men inte annars.

Medlem

Känns kontraprodukivt att piska personalen så hårt att de slutar om man vill göra ett så bra spel som möjligt. Lägre personalomsättning borde rimligtvis vara att föredra. Kvalité över kvantitet, fler kockar sämre soppa, etc.

Medlem
Skrivet av eagiz:

@Jimbo66

Så du jobbar gärna helger och kanske 07-22 varje dag? Det är sjuka arbetstider och något som inte bör vara tillåtet någonstans, nackskott på den som bestämmer de arbetstiderna.

Medlem
Skrivet av eagiz:

@Jimbo66

Så du jobbar gärna helger och kanske 07-22 varje dag? Det är sjuka arbetstider och något som inte bör vara tillåtet någonstans, nackskott på den som bestämmer de arbetstiderna.

Medlem

Hur många spelföretag har 7-16 som arbetstid? Va tror folk.. Det e väl klart att dom måste köra på när dom har en deadline att passa... Det är inte ens många svenska arbeten som har 8 timmars dagar..
Det är ju inte så att dom anstränger sej fysiskt, dom sitter vid en dator.. Det kan jag säga att då är mina arbetspass vid datorn mer i veckan...

Medlem

Som tidigare nämnts, bara man inte bryter anställningsavtalen. 60 timmar är ju rätt mycket som det är dock, 110 ska man aldrig kunna tvingas jobba ens en enstaka vecka.

Medlem

Jäkla slavdrivare!!

Vad tjänar man på att köra folk i väggen!? Att öka tempot inför en deadline är väl närmast ok. Men att ha 80-110h veckopass i 7 ÅR och dra klyschan "Gilla läget!"...what the hell!!

Medlem

Jag förstår hur han tänker men har spelet tagit sju år att göra borde man ju kunna rotera arbetslagen eller vad det är dem har. Men att lämna ut dem ur credits det är fucking dumt dem har ju fan slitit med spelet i sju år klart som fan dem ska ha creed. Övertid är något man alltid nästa kan räkna med att man får göra någon gång i livet men det beror ju också mycket på bransch osv. Men troligtvis har dem fett löner to back it up. Peace out

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Hur många spelföretag har 7-16 som arbetstid? Va tror folk.. Det e väl klart att dom måste köra på när dom har en deadline att passa... Det är inte ens många svenska arbeten som har 8 timmars dagar..
Det är ju inte så att dom anstränger sej fysiskt, dom sitter vid en dator.. Det kan jag säga att då är mina arbetspass vid datorn mer i veckan...

- Jovisst, det är nu 7 år till deadline. Sätt dig nu ner och arbeta all tid du inte sover tills dess. Lycka till.

Det är ju det vi pratar om.

Om vi tar programmeringsbiten så är det inte samma som att slösurfa framför datorn eller hänga här.

Det handlar om att bygga upp omfattande strukturer i huvudet som du sedan behöver få ned i koden innan du bryter för fika, eller att gå hem. Du behöver fullständigt fokus under tiden du arbetar. Om du pressas mot att all vaken tid är absolut fokus på en sak så tar det ut sin rätt efter ett tag.

Om någon chef tycker det är någon coolhetsfaktor i att bryta ned människor så skulle då jag sluta där ganska snabbt. Det är väl han själv som får kred gissar jag om de hinner med mycket, men på alla andras bekostnad.

Medlem

Detta extremt kortsiktiga tänkadet är inte bara inskränkt till spel- och underhållningsindustrin utan dominerar även många andra branscher. Man pressar de anställda för att maximera vinsten på kortast möjliga tid men glömmer i processen att det är riktiga människor man bränner ut. I det långa loppet slår detta ofta tillbaka.

12
Skriv svar