League of Legends delas i två

Medlem

Är det inte bättre att ha varje kontinent för sig? Om man nu är tvungen och dela upp spelarna på grund av överbelastning. Iallafall så har vi nog sett dödstöten för spelet. Med tiden kommer det att dras ner i smutsen


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Dåligt dåligt, man bör kunna spela med alla


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Borde vara så att man kan spela med folk från andra sidan om dom är med i ens party och sen bara låtas spela på sin egen halva när man kör solo eller med folk från samma sida.

Inaktiv

haha, skönt man spelar HoN istället där jag får spela på US West om jag så önskar.

Grattis

Moderator | Testpilot

Detta är ju dock bara en TEMORÄR LÖSNING. Vilket ingen verkar uppfatta. Detta kommer hålla i högst fram till jul för att dem ska lyckas fixa större servrar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Muuland:

Skoj att spela med efterblivna polacker som inte kan engelska...

Blivit många sådana här idiotiska rasistiska kommentarer på deras forum efter att dom gav beskedet, speciellt från folk i norden, får en att inse hur många som verkligen smyger med sin USA mentalitet av överlägsenhet över alla andra etniska grupper här i Sverige.

Ironin är total. Det är alltså okej att gnälla på USA, men inte på Polen?

Medlem

Vad infekterat det här var då... Ni tror inte det helt enkelt handlar om antalet unika spelare från länderna? Säg att man skulle inkludera norden på den västra servern, och resultatet blir att "west" fick 80-90 % av spelarunderlaget med tillhörande lagg och så vidare. Då är det väl bättre att göra en annan indelning och prioritera prestandan...?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Kommer definitivt hoppa över till väst, orka med folk som inte kan/vill tala engelska och ärligt talat vet jag inte något land med sämre spelare en Ryssland... Och med lite tur kanske man slipper dom svenska gnällspikarna med, få folk har mer damp.

Men vi får väll se hur det hela slutar, dom har fått bra med klagomål på indelningen.

Enligt kartan så verkar vi slippa ryssarna, vet inte om de är på jänkarnas sida.

Medlem

Ja man har ju tur att man inte spelar LoL utan HoN istället. Utan vetskap om deras ekonomi kan man ju tro att det har alldeles slut på cash och måste dela upp för att få delayet att vara acceptabelt.

Vet inte vad det bottnar i men att behöva välja/bli tvingad att spela med öst/väst är ju helt värdelöst.
De borde kanske lägga ner istället för att kompromissa och låta skeppet sjunka sakta

Moderator | Testpilot
Skrivet av liberator:

Ja man har ju tur att man inte spelar LoL utan HoN istället. Utan vetskap om deras ekonomi kan man ju tro att det har alldeles slut på cash och måste dela upp för att få delayet att vara acceptabelt.

Vet inte vad det bottnar i men att behöva välja/bli tvingad att spela med öst/väst är ju helt värdelöst.
De borde kanske lägga ner istället för att kompromissa och låta skeppet sjunka sakta

Som sagt öppna inte munnen om saker du inte vet något om
Spelet i EU har bara FÖR många spelare och deras servrar klarar inte allihopa samtidigt, därav detta sker för att minska stressen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Anledningen till att det blev EU West + EU East/Nordic är ju för att balansera ut antalet spelare. Är väl ganska många från Sverige och våra grannländer som spelar LoL så jag tror att det skulle bli för många spelare på West i alla fall om vi hade blivit placerade där.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Haha
kul att se att många blev provoserade av att hamna med östsidan.
ni kan vara lugn, östfolket är inte mer idioter än vad tyskar, fransoser italienare är osv.
Ni behöver inte oroa er, ni kommer inte ses som nå andra klassens medborgare för att ni hamnat med östsidan.

sen är det inte så att man mest spelar med folk från norden ändå?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tur att man spelar med amerikaner då

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Muuland:

Skoj att spela med efterblivna polacker som inte kan engelska...

Blivit många sådana här idiotiska rasistiska kommentarer på deras forum efter att dom gav beskedet, speciellt från folk i norden, får en att inse hur många som verkligen smyger med sin USA mentalitet av överlägsenhet över alla andra etniska grupper här i Sverige.

Muulands kommentar är väl verkligen inte rasistisk eller? Bara för att man är nedlåtande gentemot en annan nations befolkning blir man inte rasist för det. Du kanske borde ta och kolla upp vad rasism betyder innan du anklagar folk för det. Finner det VÄLDIGT intressant att du kallar hans kommentar för idiotisk med tanke på din egen kommentar

Medlem

Lite roligt att folk klagar på att vi hamnar med folk som inte kan engelska, Av min erfarenhet så är det i princip Frankrike och Spanien som är sämst på den fronten i Onlinespel.
Båda dessa hamnar i West.

Medlem
Skrivet av liberator:

Ja man har ju tur att man inte spelar LoL utan HoN istället. Utan vetskap om deras ekonomi kan man ju tro att det har alldeles slut på cash och måste dela upp för att få delayet att vara acceptabelt.

Vet inte vad det bottnar i men att behöva välja/bli tvingad att spela med öst/väst är ju helt värdelöst.
De borde kanske lägga ner istället för att kompromissa och låta skeppet sjunka sakta

HoN som hade hela 6000 viewers under finalen på Dreamhack. Jämnför det med LoLs 210 000.

Vem är det som sitter på ett sjunkade skepp egentligen?

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av liberator:

Ja man har ju tur att man inte spelar LoL utan HoN istället. Utan vetskap om deras ekonomi kan man ju tro att det har alldeles slut på cash och måste dela upp för att få delayet att vara acceptabelt.

Vet inte vad det bottnar i men att behöva välja/bli tvingad att spela med öst/väst är ju helt värdelöst.
De borde kanske lägga ner istället för att kompromissa och låta skeppet sjunka sakta

HoN som hade hela 6000 viewers under finalen på Dreamhack. Jämnför det med LoLs 210 000.

Vem är det som sitter på ett sjunkade skepp egentligen?

Well spoken.. hahah =D

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av liberator:

Ja man har ju tur att man inte spelar LoL utan HoN istället. Utan vetskap om deras ekonomi kan man ju tro att det har alldeles slut på cash och måste dela upp för att få delayet att vara acceptabelt.

Vet inte vad det bottnar i men att behöva välja/bli tvingad att spela med öst/väst är ju helt värdelöst.
De borde kanske lägga ner istället för att kompromissa och låta skeppet sjunka sakta

HoN som hade hela 6000 viewers under finalen på Dreamhack. Jämnför det med LoLs 210 000.

Vem är det som sitter på ett sjunkade skepp egentligen?

+100

inte ska man tracka ner på andra spel för att HoN pojkarna gillar att göra så men det där var ett av de bättre svaren på länge


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Spelar som tur är inte LoL, men det här var bland det mest idiotiska jag hört! Hade väl varit bättre att bara låta spelarna välja fritt och kalla det Europa 1 och Europa 2, så slipper folk sitta och funderar hur dom ska kunna forsätta spela med alla sina vänner.

Medlem

Dock är det ju så att HoN är ett bättre spel. Det som gör skillnaden är att LoL är gratis.

Moderator | Testpilot
Skrivet av isorill:

Dock är det ju så att HoN är ett bättre spel. Det som gör skillnaden är att LoL är gratis.

Finns inget som säger det, då det är din åsikt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Muuland:

Skoj att spela med efterblivna polacker som inte kan engelska...

Blivit många sådana här idiotiska rasistiska kommentarer på deras forum efter att dom gav beskedet, speciellt från folk i norden, får en att inse hur många som verkligen smyger med sin USA mentalitet av överlägsenhet över alla andra etniska grupper här i Sverige.

Du kan inte påstå att ryssar är bra på engelska. Jag har inte träffat en ända ryss som är bra på engelska.

12
Skriv svar